  • Data: 2018-05-01 05:54:04
    Temat: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Od: Cavallino <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 30-04-2018 o 20:52, Marek S pisze:

    > Wyszło na to, że jestem nienormalny :-D

    Pewnie tak, marka też sugeruje że masz za dużo kasy, więc i zachowania
    niezbyt przemyślane (mało ekonomiczne).

    > Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    > mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem

    A po co kupiłeś pół metra zbędnej blachy?

    > 1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    > jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    > spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.

    To jedyny minus.
    Ale sedan ma podobny, choć mniej uciążliwy - mokrej i brudnej szyby nie
    przetrzesz niczym, bo wycieraczki brak.

    Do
    > tego w jednym i w drugim aucie zbiorniczek na płyn był mały - ze 2l

    Od chyba 10 lat nie miałem auta który miałby zbiornik mniejszy niż 3-3,5 l.

    >, co
    > na 200km starczało lejąc co chwilę.

    Ja uzupełniam gdzieś raz na 3 miesiące.
    Aczkolwiek mało jeżdżę na codzień, zazwyczaj tylko po mieście, a główny
    przebieg to weekendy i wakacje.

    > 2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    > o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.
    > Komfort jazdy powiedzmy... problematyczny. Jazda w okolicach 160+ km/h
    > dawała huk większy z tyłu niż z przodu. Jazda po nierównej nawierzchni
    > to już w ogóle akustyczna klęska.

    Wygłuszyć idzie wszystko, może to nie były Mercedesy, do którego
    porównujesz?
    Bo tutaj chyba nie typ nadwozia decyduje.

    > 4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    > prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    > czemu - robi się paskudne.

    No popatrz - a ja dokładnie takie same wrażenia mam patrząc na sedany.
    Żeby jakiś sedan był w połowie tak ładny jak jego wersja hatch (o suv
    nie wspominając), to jakieś święto lasu musi być.
    Tyle że moje zainteresowania to klasa kompakt max.

    Porównaj np. Tipo sedan z Tipo hatch - przepaść.
    A to jeden z ładniejszych sedanów w klasie.

    > Np Porsche w tej wersji trudno odróżnić od
    > Hyudaya, Fiata czy Forda.

    Piszesz o Macanie czy Cayenne?
    Bo nic innego z Porsche nawet koło hatchbacka nie leżało.