    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    Date: Mon, 30 Apr 2018 20:52:19 +0200

    W dniu 2018-04-29 o 21:37, Cavallino pisze:

    > Badziewnymi sedanami nikt normalny nie jeździ,

    Wyszło na to, że jestem nienormalny :-D

    > a pickupów zazwyczaj nie
    > potrzeba, jeśli ktoś gospodarstwa rolnego nie ma.
    > Hatchbacki czy kombi są dużo praktyczniejsze.

    Moim zdaniem wszystko zależy od potrzeb. Ja nie mam gospodarstwa. Nie
    mam też potrzeby wożenia pralek, lodówek czy kozy własnym samochodem
    więc zysku za bardzo nie widzę w kombi. Natomiast miałem kiedyś i kombi
    i hatchback'a więc zebrałem doświadczenia. A jakie one są?

    1. W jednym i w drugim non stop tylna szyba była brudna na mokrej
    jezdni. Nawet gdy nie padało trzeba było używać wycieraczki i co chwilę
    spryskiwać by błoto rozcierane piórem wycieraczki nie rysowało szyby.
    Do tego w jednym i w drugim aucie zbiorniczek na płyn był mały - ze 2l,
    co na 200km starczało lejąc co chwilę. W drugim tego typu aucie poddałem
    się i uznałem, że tylna szyba nie musi być przejrzysta.

    2. W jednym i w drugim hałas z tyłu bardzo się przenosił. Zarówno chodzi
    o odgłosy kół/tylnego zawieszenia jak i trzeszczące przegrody / rolety.
    Komfort jazdy powiedzmy... problematyczny. Jazda w okolicach 160+ km/h
    dawała huk większy z tyłu niż z przodu. Jazda po nierównej nawierzchni
    to już w ogóle akustyczna klęska.

    3. W jednym i w drugim sporadycznie zdarzało mi się wykorzystać
    przestrzeń ładowną a jak już się zdecydowałem zapakować np. rower, to
    auto w chlew się zmieniało. Odkurzania miałem potem mnóstwo. Zawsze też
    jakiś plastik się porysował - nie sposób tego uniknąć. Kombi kupiłem
    właśnie ze względu na ładowność - życie pokazało, że prawie nigdy nie
    wykorzystywaną - argument upadł.

    4. Skoro powyższy argument praktyczności upadł, to doszły do głosu moje
    prywatne doznania estetyczne. Zwykle kombi/hatchbaki - nie wiedzieć
    czemu - robi się paskudne. Np Porsche w tej wersji trudno odróżnić od
    Hyudaya, Fiata czy Forda. Większość modeli kombi wygląda jak wóz
    pogrzebowy. Firanek tylko brakuje. Żadnego stylu. Sztampa. Owszem,
    zdarzają się stylistyczne wyjątki, głównie w najnowszych autach. Może to
    się podobać lub nie ale przynajmniej jest inne. Np. jakaś Honda, która
    jest stylizowana na zabawkę Transformers lub kask rowerzysty, albo nowy
    Volvo V60, albo Mini Coopper Clubman z podwójnymi drzwiami. Przody i
    boki aut ewoluują a zadek kombi już nie tak chętnie.

    5. W kombi bardzo mi dokuczała wrażliwość na podmuchy boczne. Na
    wybrzeżu wieje prawie cały czas a jesienią podmuchy pod setkę to nic
    niezwykłego.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek