    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 30 Apr 2018 06:08:12 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Popularność kombi - regionalizacja
    From: b...@g...com

    > Tylko jak ktoś tego kombiaka konstrukcyjnie spieprzy.

    spieprzy, nie spieprzy - podejrzewam, że sedan i kombi mogą (nie muszą) różnić się
    nastawami czy nawet dostępnymi rozwiązaniami w obrębie zawieszeń, układu
    kierowniczego, np. jakieś zawieszenia z zaawansowaną regulacją, tryb "sport", jakieś
    wersje GT, GTS, itp.

    > Jedynie zgoda co do hałasu.

    > Bez różnicy czy ten kawałek blach masz na dachu czy na bagażniku.
    > Co najwyżej słupki tylne dochodzą.

    czasem kombi oparte są o inną płytę - np. Vectra C - 13 cm dłuższa, więc podejrzewam,
    że tych kilogramów jednak trochę doszło (do i tak ciężkiego samochodu).
    Przy okazji Vectry C - tu akurat producent poszedł inną drogą - HB w wersji GTS
    prowadzi się wg mnie znacznie lepiej niż sedan (obie bez IDS) - jest m.in. niższy,
    sztywniejszy, standardowo inny rozmiar/profil kół. Nie wiem jak jest z prowadzeniem
    kombi.

    > Nieodczuwalna różnica.

    dla większości pewnie nie...
    to z innej mańki ;-) - zazwyczaj w kombi dużo szybciej brudzi się szyba

    również lubią hałasować) - jest ciszej, bezpieczniej, przy otwartym bagażniku w
    samochodzie nadal jest cicho/bezwietrznie/chłodno, sedna może łatwiej
    nagrzać/schłodzić.

    > Zgoda co do szybszego nagrzewania i schładzania.
    >
    > A teraz zalety kombiaka: większy bagażnik, wygodniejszy dostęp
    > do bagażnika.
    > W niektórych modelach możliwość dostawienia dodatkowych miejsc
    > siedzących.

    To oczywiste, że kombi też ma zalety, ale dla niektórych w ogóle nie są one istotne
    albo nie przeważają nad zaletami sedana (ew. HB).
    Jeśli o mnie chodzi - możliwie najlepszy stosunek (osiągi,prowadzenie/koszty) chcę
    mieć codziennie a dużego i wygodnego bagażnika potrzebuję raz na jakiś czas. Wówczas
    ww. HB GTS i tak mi wystarcza.
    Pozdr.