    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Poplyneli, pojechali, zatrzymali
    Date: Fri, 1 Jul 2011 11:53:54 +0200

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" napisał w
    >W 2010r 353 osoby do piachu (9% z ogolnej liczby zabitych w
    >wypadkach).

    Nie, nie nie - popatrz na tabelke "pojazd nietrzezwego sprawcy"
    Policja lubi podawac liczbe wypadkow w ktorych _uczestniczyli_
    nietrzezwi uczesnicy ruchu, bo to az 4524 z 455 zmarlymi (11.6%). Albo
    nietrzezwych _sprawcow_ wypadkow, bo to 3486/352 (8.9%),
    ale nietrzezwi sprawcy kierujacy samochodami osobowymi to juz tylko
    1890 wypadkow i 203 ofiary.
    Kierowcy ciezarowek i autobusow to margines, rolnicy, motocyklisci i
    rowerzysci to niech sie sami rozliczaja. I juz mamy ~5%.

    Jak poczytac gazety to w chyba jeszcze czesto "wracali z dyskoteki,
    trafili w drzewo, 5 ofiar". Czyli rzeczywiste zagrozenie na drodze
    jeszcze mniejsze, chyba ze dla mlodziezy szlajajacej sie po
    dyskotekach.

    Widac po prostu z wodka nie wygrasz :-)

    >Szukajac nieco odpowiedzi na moje rozmyslania natrafilem na
    >stwierdzenie, ze "Przestępstwa drogowe stosunkowo często popełniane
    >są w warunkach recydywy - na 150.399 podejrzanych o takie
    >przestępstwa, 34.026 (tj. 22,6% ) było wcześniej karanych za podobne
    >przestępstwa(...)440 podejrzanych było tymczasowo aresztowanych, choć
    >w przypadku 128 areszt tymczasowy został uchylony."
    >Czyli wyglada na to, ze zlapanych w duzej czesci wypuszcza Policja
    >odrazu, a duza czesc z pozostalych sad.

    Taki u nas system prawny - zasadniczo areszt ma sluzyc uniemozliwienia
    ucieczki lub mataczenia w sledztwie. I bardzo dobrze, i tak zreszta
    jest naduzywany.
    W przypadku pijaka ktoremu grozi realnie mniej wiecej rok w
    zawieszeniu, po co chcesz go zamykac ? Idzie na izbe wytrzezwien,
    potem sklada zeznania jako on to niewiele wypil, dwa kwitki z
    alkomatu, PJ do akt i reszta sad sie zajmie, nie ma tu potrzeby nic
    innego robic.

    No i znow kwestia demagogii - recydywa czyli lubi wypic, czy nalezy to
    tak rozumiec ze 90% jednak przestrzega zakazu prowadzenia .. a
    przynajmniej nie daje sie zlapac :-)

    J.