  • 11. Data: 2011-05-23 13:50:00
    Temat: Re: Popijając piwko czekał na policję?
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-23 13:47, Olo pisze:
> [...]
    wal_dwa_auta__Popijajac_piwo_czekal_na_policje.html

    > ile trzeba wypić piw, żeby mieć 2,2 promila? :D

    Pytanie było ogólniejsze :)

  • 12. Data: 2011-05-23 14:00:30
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-05-23 13:19, WS pisze:
    > tego co gdzies czytalem jest to jeden ze sposobow na
    > unikniecie odpowiedzialnosci za jazde na bani - po zatrzymaniu wypic
    > na oczach policji z cwiartke wódy - udowodnienie, ze sie mialo troche
    > powyzej 0.2 w czasie jazdy graniczy wtedy z cudem ;)

    Chciałbym zobaczyć takiego chojraka, jak będzie udowadniał przed sądem,
    że on się nachlał dopiero po zatrzymaniu, na oczach policjantów, a
    flaszka... no była na pewno gdzieś, chyba policjanci wyrzucili w krzaki...
    :D

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 13. Data: 2011-05-23 14:02:40
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    wal_dwa_auta__Popijajac_piwo_czekal_na_policje.html

    > ile trzeba wypić piw, żeby mieć 2,2 promila? :D

    Łyk piwa i "przepłukanie ust" tym piwem wystarczy aby przy pomiarze w
    ciągu jakichś 5min mieć ze 2 promile.

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    Lewis

  • 14. Data: 2011-05-23 15:02:10
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    On 2011-05-23, WOJO <s...@a...unknown.hehe> wrote:

    > Nie gadaj głupot. W takiej sytuacji pobierana jest do badania krew i to
    > dwukrotnie w krótkim odstępie czasu.
    > Jeżeli pacjent był trzeźwy w chwili kolizji, to wypicie nawet pół litra po
    > kolizji nie wchłonie się do krwiobiegu w tak szybkim czasie, żeby
    > mieć 2 promile. Biegły sądowy biorąc pod uwagę masę ciała, średnią
    > wchłanialność alkoholu w czasie, temperaturą otoczenia i jeszcze parę innych
    > czynników, ma możliwość określenia z dość dobrą dokładnością, kiedy
    > delikwent raczył się napitkiem.

    Mocno pijanego odkryją, ale takiemu z 0,21 promila może się udać.

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    http://maverick.jogger.pl/2011/04/12/obsluga-klienta
    -by-era-czesc3/

  • 15. Data: 2011-05-23 15:11:58
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał
    > A jak szybko pojawiła się policja i jak szybko można było pobrać
    > krew?
    > Śmiem twierdzić, że po pewnym czasie to choćby nie wiem jak
    > dokładnie zmierzono
    > krzywą zawartości alkoholu w czasie, to nie określisz czy na
    > starcie godzinę
    > wcześniej było 0.15 czy 0.25 promila - zbyt wielkie różnice
    > osobnicze
    > w metaboliźmie, i żadne tabelki ze "średnią wchłanialnością" nie
    > pomogą.

    Z tym ze mozesz zmierzyc w godzine po, w dwie godziny po i
    ekstrapolowac na godzine przed.

    Na ile nieliniowe jest to wchlanianie to nie mam pojecia.

    No i jeszcze drobiazg - po swiezym lyku piwa alkomat wyskoczy poza
    skale.
    Trzeba odczekac, usta i wyplukac - czysta woda.

    J.

  • 16. Data: 2011-05-23 16:01:10
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-23 15:11, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał
    >
    > Z tym ze mozesz zmierzyc w godzine po, w dwie godziny po i ekstrapolowac na godzine
    przed.

    Ba, ja nawet zakładam akwizycję większej ilości danych, a nawet ciągłą :)

    > Na ile nieliniowe jest to wchlanianie to nie mam pojecia.

    Chodzi mi tylko o to że jaki by nie był ten model w ramach którego ekstrapolujesz
    to ma on rosnącą w czasie niepewność poza przedziałem znanym, wynikającą z każdej
    możliwej
    niepewności pomiarowej, oraz parametrów samego modelu które nie są ustalone tylko
    mieszczą się w jakichś tam przedziałach.

  • 17. Data: 2011-05-23 16:02:46
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2011-05-23 14:00, LEPEK pisze:

> [...]
    nachlał dopiero po zatrzymaniu, na oczach policjantów, a flaszka... no była na pewno
    gdzieś, chyba policjanci wyrzucili w krzaki...

    E no, zakladamy że flaszka była, policja widziała, a kolega uwiecznił to na zdjęciu
    :)

  • 18. Data: 2011-05-23 21:40:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    WOJO wrote:

> [...]
    > powyzej 0.2 w czasie jazdy graniczy wtedy z cudem ;)
    >
    > Nie gadaj głupot. W takiej sytuacji pobierana jest do badania krew i

    Najpierw to muszą być warunki do tego pobrania.

    Dalej - wystarczy że się będzie opierał przed pobraniem. "Wypiłem po
    wypadku, sieknęło mnie, wóda + adrenalina - pojęcia nie wiem co we mnie
    wstąpiło".

    I już masz pobranie w czasie który trudno przewidzieć.

> [...]
    > czasie, temperaturą otoczenia i jeszcze parę innych czynników, ma
    > możliwość określenia z dość dobrą dokładnością, kiedy delikwent

    Biegły sądowy który odważy się podpisać pod takimi wnioskami, powinien
    wylecieć z listy w try miga.

    Po pierwsze - wypadek. Stres, nerwy, adrenalina - może drastycznie
    zaburzać wchłanianie i wychwyt przez wątrobę. Stres, obniżenie
    przepływu krwi przez jelita i masz opóźnione wchłanianie alkoholu.

    Po drugie - wcale nie tak prosto ocenić wychwyt przez wątrobę, bo
    trzeba dość precyzyjnie znać jej obciążenie. Wystarczy coś co zablokuje
    sobą cytochrom p-450 czy ADH i szlus. Wypijesz pięćdziesiątkę i leżysz
    jak po pół litrze. A on dużo rzeczy metabolizuje, łatwo go zablokować.
    Pamiętaj że wątroba wyłapuje ponad 90% alkoholu wchodzącego przez żyłę
    wrotną do organizmu. Myślisz że dlaczego alkoholik zaawansowany potrafi
    się uchlać w trupa jednym piwem? Zniszczona wątroba, osłabiony wychwyt
    i masz efekt jakby walnął 10 piw duszkiem.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2011-05-27 23:18:09
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 04:19:28 -0700 (PDT), WS napisał(a):

> [...]
    > na oczach policji z cwiartke wódy - udowodnienie, ze sie mialo troche
    > powyzej 0.2 w czasie jazdy graniczy wtedy z cudem ;)

    Chyba, że policjanty kumate i błyskawicznie zawioza Cie na badanie krwi.

    --

  • 20. Data: 2011-05-27 23:18:50
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 23 May 2011 13:28:21 +0200, WOJO napisał(a):

    > Nie gadaj głupot. W takiej sytuacji pobierana jest do badania krew i to
    > dwukrotnie w krótkim odstępie czasu.

    A widziałeś ile to trwa w praktyce? Zanim przyjadą, zanim zawiozą, zanim
    lekarz pobierze...

    --