  • 1. Data: 2011-05-22 14:02:50
    Temat: [formalności] Na co zwrócić uwagę kupując auto sprowadzane?
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Chcę kupić samochód osobowy, przeglądam oferty w internecie, często widzę taką
    informację przy autach sprowadzanych: "przygotowany do rejestracji". Co to
    dokładnie może oznaczać? Na czym takie przygotowanie polega?

    Na jakie dokumenty i zaświadczenia o opłatach muszę zwrócić uwagę kupując takie
    auto, aby nie wdępnąć w jakiś problem? Kupowałem już parę aut używanych, ale
    wyłącznie od zawsze zarejestrowanych w PL.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-05-22 14:06:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Latet

> [...]
    > widzę taką informację przy autach sprowadzanych: "przygotowany do
    > rejestracji". Co to dokładnie może oznaczać? Na czym takie przygotowanie

    Zapewne, że handlarzyna będzie Cię skłaniał do podpisania lewej umowy z
    obcokrajowcem, którego na oczy nie widziałeś.

    > Na jakie dokumenty i zaświadczenia o opłatach muszę zwrócić uwagę
    > kupując takie auto, aby nie wdępnąć w jakiś problem? Kupowałem już parę
    > aut używanych, ale wyłącznie od zawsze zarejestrowanych w PL.

    I rób tak dalej, kupuj wyłącznie zarejestrowane.

  • 3. Data: 2011-05-22 16:07:33
    Od: mleko <m...@m...ml>

    On 2011-05-22 14:06, to wrote:
    > begin Latet

    > Zapewne, że handlarzyna będzie Cię skłaniał do podpisania lewej umowy z
    > obcokrajowcem, którego na oczy nie widziałeś.

    Po co wypisujesz takie bzdury?

    Do wątkotwórcy:
    Zapytaj w twoim WK jakie dokumenty potrzeba w przypadku rejestracji auta
    sprowadzonego, zakupionego od posrednika i takie dokumenty powinien
    dostarczyc ci sprzedawca. Nie jestem na biezaco, ale kilka lat wstecz to
    byly tlumaczenia, potwierdzenie oplacenia akcyzy, przeglad, tlumaczenia,
    f-ra Vat marza. Teraz chyba jeszcze potwierdzenie oplaty recyklingowej.
    Tak jak pisalem sprawdz dokladnie w swoim WK. Resjestracja auta
    przygotowanego do rejestracji niczym nie rozni sie od przerejestrowania
    auta zarejestrowanego w Polsce.

  • 4. Data: 2011-05-22 21:12:20
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2011-05-22 16:07, mleko pisze:

    > Po co wypisujesz takie bzdury?
    [...]
    > f-ra Vat marza.

    No właśnie są dwie możliwości w przypadku niezarejestrowanego u nas
    samochodu: albo handlarzyna będzie próbował namówić do podpisania umowy,
    na której widnieje już "podpis Niemca" (i nie należy się dawać na to
    namówić, bo w takim przypadku handlarz nie występując nigdzie w
    papierach za nic nie odpowiada - po prostu go nie ma, tak jak może nie
    być owego Niemca), albo wystawia f-rę VAT-marża i wtedy nie trzeba bujać
    się z VAT'ami, akcyzami itp. a w dodatku w razie czego jest do kogo
    wrócić po kasę.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2011-05-23 09:07:55
    Od: "krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz]" <"[moje_inicjaly]"@post.pl>

    W dniu 2011-05-22 21:12, LEPEK pisze:

    > albo wystawia f-rę VAT-marża i wtedy nie trzeba bujać
    > się z VAT'ami, akcyzami itp. a w dodatku w razie czego jest do kogo
    > wrócić po kasę.

    Ale tylko po tyle kasy, ile jest na fakturze. Zazwyczaj mniej niż
    realnie zapłaci...

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 6. Data: 2011-05-23 09:16:55
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    > Po co wypisujesz takie bzdury?

    Dlaczego bzdury? Niestety to powszechna praktyka, auta od "Hansa
    Klossa". Najprostszy sposób żeby umoczyć, bo handlarzyna wtedy
    oficjalnie nie figuruje w łańcuszku, a jeśli z samochodem będzie coś nie
    tak to szukaj wiatru w polu i jeszcze problemy za poświadczenie
    nieprawdy/fałszowanie dokumentów.

    Do wątkotwórcy: albo bierz zarejestrowane, albo dokładnie sprawdź jakich
    dokumentów oczekuje Twój WK i bierz w wersji na fVAT marża + tłumaczenia
    itd. Grunt żeby na umowie z Tobą figurował handlarzyna z imienia i
    nazwiska a nie jakiś wirtualny Niemiec/Turek itp.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-05-23 10:29:46
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 22 May 2011 16:07:33 +0200, mleko napisał(a):

    > Po co wypisujesz takie bzdury?

    Jak najbardziej ma rację.

    Za rok jedziesz na przegląd a diagnosta mówi że nie podbije, bo mu nie
    pasują numery VIN, że gdzieś są ślady wycinania tabliczki znamionowej i
    jesteś uwalony.

    Oczywiście zawsze możesz zwrócić się z tym problemem do Hansa Klosa który
    sprzedał ci samochód. Chyba że liczysz na gest dobrej woli, że handlarz u
    którego kupiłeś zwróci pieniądze.

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 8. Data: 2011-05-23 10:46:18
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Najlepiej zadzwonić i dowiedzieć się co to znaczy u źródła.

    Oznacza to zwykle, że auto ma wszystkie dokumenty niezbędne
    do rejestracji w Polsce, czasem łącznie nawet z wymaganymi
    tłumaczeniami niektórych dokumentów.

    Kupując auto z zagranicy powinieneś brać pod uwagę tylko takie
    oferty (czyli z kompletem dokumentów niezbędnych do rejestracji),
    lub aut już zarejestrowanych w PL po sprowadzeniu przez sprzedającego,
    oraz transakcje poświadczone fakturą VAT ze sprzedającym, czyli
    firmą, która sprowadziła auto do PL.

    Wszystkie inne oferty najlepiej w ogóle pomijać.

    Auto należy oczywiście również sprawdzić w serwisie.
    Bez tego nie warto ryzykować, nawet gdy wydaje się, że żadne
    ryzyko nie występuje.
    Jeśli sprzedający robiłby z tym problemy ofertę najlepiej pominąć.

    --
    CB

  • 9. Data: 2011-05-23 10:57:51
    Od: LEPEK <n...@n...net>

    W dniu 2011-05-23 09:07, krzyniem [Krzysiek Niemkiewicz] pisze:

    > Ale tylko po tyle kasy, ile jest na fakturze. Zazwyczaj mniej niż
    > realnie zapłaci...

    Ja tam nie rozumiem, czemu miałbym się zgadzać na kwotę na fvat mniejszą
    od faktycznej i czemu ktokolwiek się zgadza...? W końcu to ja mam
    gotówkę, a handlarz ma rzecz do upłynnienia, żeby tą gotówkę odzyskać :)
    OK - podatek od czynności cywilno-prawnych jest procentowo od tego, co
    na papierze, ale i tak tylko, jeśli nie jest to niższe, niż chyba 75%
    wg. wartości jakiegoś Eurotaxu. Czyli można zaoszczędzić 1/3 podatku,
    który stanowi 2% wartości, czyli 0,67% wartości samochodu. Przy 20.000
    to jest 134 złote...

    Pozdr,

  • 10. Data: 2011-05-23 11:12:26
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 10:46, cbnet pisze:
> [...]
    > ryzyko nie występuje.
    > Jeśli sprzedający robiłby z tym problemy ofertę najlepiej pominąć.

    A czy nie jest tak - samochód kupiony w komisie ma Gwarancję/Rękojmię i
    sprzedawca odpowiada za wady tego samochodu w jakimś tam okresie czasu?

    Najlepiej kupić samochód w komisie z fakturą i nie podpisywać notki, że
    kupujący zapoznał się ze stanem faktycznym samochodu i nie stwierdził on
    żadnych wad - bo niby jak kupujący ma się z tym stanem zapoznać - nawet
    w warsztacie na normalnym przeglądzie nie wykryją wszystkich usterek.

    Sprzedawcy wiedzą o tym przepisie i kombinują jak tylko mogą.

    Ariusz