    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Popijając piwko czekał na policję?
    Date: Mon, 23 May 2011 19:40:13 +0000 (UTC)

    WOJO wrote:

    > nie ma, z tego co gdzies czytalem jest to jeden ze sposobow na
    > unikniecie odpowiedzialnosci za jazde na bani - po zatrzymaniu wypic
    > na oczach policji z cwiartke wódy - udowodnienie, ze sie mialo troche
    > powyzej 0.2 w czasie jazdy graniczy wtedy z cudem ;)
    >
    > Nie gadaj głupot. W takiej sytuacji pobierana jest do badania krew i
    > to dwukrotnie w krótkim odstępie czasu.

    Najpierw to muszą być warunki do tego pobrania.

    Dalej - wystarczy że się będzie opierał przed pobraniem. "Wypiłem po
    wypadku, sieknęło mnie, wóda + adrenalina - pojęcia nie wiem co we mnie
    wstąpiło".

    I już masz pobranie w czasie który trudno przewidzieć.

    > Biegły
    > sądowy biorąc pod uwagę masę ciała, średnią wchłanialność alkoholu w
    > czasie, temperaturą otoczenia i jeszcze parę innych czynników, ma
    > możliwość określenia z dość dobrą dokładnością, kiedy delikwent
    > raczył się napitkiem.

    Biegły sądowy który odważy się podpisać pod takimi wnioskami, powinien
    wylecieć z listy w try miga.

    Po pierwsze - wypadek. Stres, nerwy, adrenalina - może drastycznie
    zaburzać wchłanianie i wychwyt przez wątrobę. Stres, obniżenie
    przepływu krwi przez jelita i masz opóźnione wchłanianie alkoholu.

    Po drugie - wcale nie tak prosto ocenić wychwyt przez wątrobę, bo
    trzeba dość precyzyjnie znać jej obciążenie. Wystarczy coś co zablokuje
    sobą cytochrom p-450 czy ADH i szlus. Wypijesz pięćdziesiątkę i leżysz
    jak po pół litrze. A on dużo rzeczy metabolizuje, łatwo go zablokować.
    Pamiętaj że wątroba wyłapuje ponad 90% alkoholu wchodzącego przez żyłę
    wrotną do organizmu. Myślisz że dlaczego alkoholik zaawansowany potrafi
    się uchlać w trupa jednym piwem? Zniszczona wątroba, osłabiony wychwyt
    i masz efekt jakby walnął 10 piw duszkiem.

    --
    Pozdro
    Massai