  • 1. Data: 2009-05-18 08:36:29
    Temat: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Witam,

    Chcę wykonać pompę do oczyszczania studni, takie jak kiedyś stosowało się do
    wypompowywania szamba. Silnik do góry połaczony wałkiem z wirnikiem
    umieszczonym na dole w obudowie i całość zamocowana do rury, którą wypływa
    "woda". Wiem ze aktualnie wrzuca sie pompę zatapialną do studni i na wierzch
    wychodzi tylko wąż i przewod zasilajacy no i jakiś sznurek żeby takową pompę
    wyciągnąć ze studni, ale takiej nie mam a silnik posiadam i troche "złomu" w
    domu się poniewiera.
    Zastanawia mnie jakiej optymalnej wielkości moze być wirnik w takiej pompie
    jeżeli będę to popędzał silnikiem 2,2KW 2800 obr/min. Jest ktoś jest w
    stanie chćby w przybliżeniu podać rozmiary takiego wirnika aby silnik nie
    miał za ciężko, jak również wydajność była wystarczająca do szybkiego
    opróżnienia studni. Głębokość od najniższego punktu czerpania wody do
    poziomu gruntu nie większa niż 4 m. Szukam również rysunków kształtu komory
    w której znajduje się wirnik. Wiem że powinna być odpowiednio wyprofilowana
    aby umożliwiać wyrzut wody :)

    Pozdrawiam

    Gejzero.

  • 2. Data: 2009-05-18 17:52:28
    Temat: Re: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Gejzero" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >żeby takową pompę wyciągnąć ze studni, ale takiej nie mam a silnik
    >posiadam i troche "złomu" w domu się poniewiera.

    Przejdz sie na jakies targowisko, albo zajrzyjna allegro, ot np
    http://www.allegro.pl/item635138640_pompa_power_up_1
    00_sprawna_woda_czysta_lub_brudna.html

    Szkoda robic.

    J.

  • 3. Data: 2009-05-18 18:05:13
    Od: "krawat" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Poszukaj w necie informacji o pompach, producenci podają na swoich stronach
    bardzo dużo informacji więc nie powinno być problemu z wykonaniem plagiatu
    jakiejś pompy o zbliżonych parametrach silnika.

  • 4. Data: 2009-05-18 18:24:30
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > sznurek żeby takową pompę wyciągnąć ze studni, ale takiej nie mam a
    > silnik posiadam i troche "złomu" w domu się poniewiera.

    Zaoszczędź czas i kup gotowca.

    zyga

  • 5. Data: 2009-05-18 20:38:37
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zygmunt M. Zarzecki"
    <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.n
    a.com> napisał w
    wiadomości news:gus856$hen$7@news.interia.pl...

    > Zaoszczędź czas i kup gotowca.
    >
    > zyga

    Tylko ja nie chce zatapialnej pompy, ona ma miec wirnik we wodzie i ma to
    być tak zwana gniotsja nie łamiotcja, ja chce tym wybierac piach z dna
    studni ;) a wlasnie dzisiaj doszedlem do kurzawki i kopanie utknelo w
    martwym punkcie :/ Nie wiem czy wogole jest sens pchac sie głębiejj. Chyba
    zrobie jakis "odwiert" w oslonie rury z pcv w srodku studni i sprawdze co
    siedzi głębiej, czy sa jakies "mądre" warstwy przepuszczalne, bo jak nie to
    szkoda zachodu. na 2 metrach woda wylazila jak zla a glebiej sie zamulilo i
    "dupaaaa"

    Gejzero ;)

  • 6. Data: 2009-05-18 21:09:38
    Od: "Jeffrey" <s...@p...onet.pl>

    Gejzero wrote:

> [...]
    > warstwy przepuszczalne, bo jak nie to szkoda zachodu. na 2 metrach
    > woda wylazila jak zla a glebiej sie zamulilo i "dupaaaa"

    kup gotowca jak ci doradzono - na bazarze ruską pompę przeponową -
    odporna na drobny piasek

    jeffrey

  • 7. Data: 2009-05-18 21:49:54
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > kup gotowca jak ci doradzono - na bazarze ruską pompę przeponową -
    > odporna na drobny piasek

    Źle!

    zyga

  • 8. Data: 2009-05-18 21:53:16
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

> [...]
    > przepuszczalne, bo jak nie to szkoda zachodu. na 2 metrach woda wylazila
    > jak zla a glebiej sie zamulilo i "dupaaaa"

    Czy ja piszę o zatapialnej?
    http://allegro.pl/item635271050_pompa_do_gnojowicy_s
    zamba_szambo_bialogon_waz.html
    http://allegro.pl/item632705871_pompa_nierdzewna_do_
    szamba_szambo_kwasowka.html

    zyga

  • 9. Data: 2009-05-19 06:20:13
    Od: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>

    wiadomości news:guskcn$2je$1@news.interia.pl...

    > Czy ja piszę o zatapialnej?
    > http://allegro.pl/item635271050_pompa_do_gnojowicy_s
    zamba_szambo_bialogon_waz.html
    > http://allegro.pl/item632705871_pompa_nierdzewna_do_
    szamba_szambo_kwasowka.html

    Tak jak pompa z drugiego linka, tylko że nie chce kupowac gotowca jak
    praktycznie wszystko mam tylko poskladać do kupy i pospawać.
    Ona nie ma być do czerpania wody tylko do wybierania piasku z wodą i
    drobnymi kamieniami tak powiedzmy do 2 cm. Gotowca nie chce bo jak się
    żeliwna obudowa rozsypie to bedzie pompa do wyrzucenia a w takiej samoróbce
    najwyzej wirnik sie ukręci albo wyszczerbi, a to można łatwo naprawić. Robić
    chcę sam bo praktycznie wszystko mam pod ręką a kasy na kupno gotowca nie
    zbywa :/ Tymbardziej że musze kupić później pompę do pompowania czystej wody
    z tej studni a że mam sprawdzoną Omnigena MH1300 to nabędę kolejną taką.
    Gejzero.

  • 10. Data: 2009-05-19 22:22:48
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Gejzero <g...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    komory
    > w której znajduje się wirnik. Wiem że powinna być odpowiednio

    daj sobie siana z pompą jak chcesz oczyścią studnię lub ją pogłębić idź na
    złom kup rury 1/2 cala nagwintuj z jednej strony gwintem 18tka z drugiej
    dospawaj po 3 cm gwint tak aby po skręceniu dało jedną całość na samym dole
    dospawaj na wylot pręt 8kę symetrycznie następnie zrób z połowy rury łyżkę
    lub szlamówkę i dospawaj ją do rury 1 cal po czym do tej rury dospawaj oczko
    tak aby szlamówka jeździłą po rurze 1/2 cala jak po windzie w rurze 1 cal na
    dole zrób zamek w kształcie litery L a obu stron symetrycznie aby można było
    po opuszczeniu jej na dół zakręcić w prawo rurą główną 1/2 cala by
    przytrzymać szlamówkę takie rozwiązanie pozwala nie wyciągać rur głównych a
    tylko szlamówkę z urobkiem za pomocą liny drugi sposób dla studni dużych
    średnic to zamiast szlamówki robi się ósemkę z płaskownika spawa do rury 1
    cal a następnie do tej ósemki nituje dwa worki laniane i wtedy obraca się
    całością płąskowniki skrawają grunt który dostaje się do worków a podczas
    wyciągania urobku worki zwieszają się w dół uniemożliwiając wysypywanie się
    urobku kilka godzin i masz oczyszczoną studnię lub pogłębioną
    ja tym pierwszym sposobem fakt że pierwszy raz w życiu przez 7 dni po 5h
    dziennie zszedłem na 12,5m cały czas w kurzawce wbijając jednocześnie rurę
    osłonową 110 kanalizacyjną szarą potem pod wodą na 12,5m wbiłem 3metrową
    rurę rynnową z pcv 90 w nią wsadziłem filtr z rury 75 owiniętej geowłókniną
    długości 2,6m po czym dociążyłem filtr a wyciągnąłem rurę 90 za pomocą
    lewarka samochodowego i okucia rury 90 rurą 3 cale i tak czynna część filtra
    jest 2,4m potem uszczelnienie i tak mam wodę z 12,5 do 15m
    gdybym dał radę wbijać rury 110 osłonowe to pewnie zszedłbym na 100m ale nie
    dało się bo rury ulegały deformacji przy wbijaniu
    tak więc polecam nie pompy ale szlamówki lub wiertła workowe działają
    fantasycznie a są znacznie tańsze wystarczy tylko troszkę głowy no i może
    kilka książek z lat 50-60tych o budowie studni które są dostępne w każdej
    bibliotece na uczelni technicznej
    powodzenia