    From: "Gejzero" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Pompa do wody (zanieczyszczonej)
    Date: Mon, 18 May 2009 10:36:29 +0200

    Witam,

    Chcę wykonać pompę do oczyszczania studni, takie jak kiedyś stosowało się do
    wypompowywania szamba. Silnik do góry połaczony wałkiem z wirnikiem
    umieszczonym na dole w obudowie i całość zamocowana do rury, którą wypływa
    "woda". Wiem ze aktualnie wrzuca sie pompę zatapialną do studni i na wierzch
    wychodzi tylko wąż i przewod zasilajacy no i jakiś sznurek żeby takową pompę
    wyciągnąć ze studni, ale takiej nie mam a silnik posiadam i troche "złomu" w
    domu się poniewiera.
    Zastanawia mnie jakiej optymalnej wielkości moze być wirnik w takiej pompie
    jeżeli będę to popędzał silnikiem 2,2KW 2800 obr/min. Jest ktoś jest w
    stanie chćby w przybliżeniu podać rozmiary takiego wirnika aby silnik nie
    miał za ciężko, jak również wydajność była wystarczająca do szybkiego
    opróżnienia studni. Głębokość od najniższego punktu czerpania wody do
    poziomu gruntu nie większa niż 4 m. Szukam również rysunków kształtu komory
    w której znajduje się wirnik. Wiem że powinna być odpowiednio wyprofilowana
    aby umożliwiać wyrzut wody :)

    Pozdrawiam

    Gejzero.