  • Data: 2009-05-14 07:58:36
    Temat: Re: Pomiary fotogrametryczne
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 14 May, 08:31, Michał Grodecki <m...@u...pk.edu.pl.wytnij.to>
    wrote:

    > Mieszasz dwa pojęcia. Trwałość nic tu nie ma do rzeczy. Odkształcenie
    > jest pochodną przemieszczenia po długości.
    > Oczywiście zarówno odkształcenia jak i przemieszczenia mogą być trwałe
    > (nieodwracalne) jak i nietrwałe (odwracalne).

    OK, to trochę uściśla to co napisałem wyżej. "Przesunięcia" mogą
    być? :-)
    Najwyraźniej mam problem językowy- lokalnie chodzi mi o "strains",
    globalnie o "displacements". To ze "strains" wylicza się lokalne
    naprężenia, a przy metodzie fotogrametrycznej mierzyłoby się
    "displacements", do których trzeba by dopasować model numeryczny i z
    kolei z modelu odczytać naprężenia. Zmienia to trochę podejście, ale
    moim zdaniem wcale go nie psuje, choć nie mam argumentów za tym, żeby
    poprawiało (dokładność, bo wygodę na pewno poprawi).
    Konrad