  • Data: 2009-05-17 10:03:34
    Temat: Re: Pomiary fotogrametryczne
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 May 2009 12:32:52 +0200, PeJot wrote:
    >ATSD, może ktoś mi podpowie: czy istnieje jakaś prosta możliwa w
    >warunkach amatorskich metoda pomiaru odległości, koniecznie
    >bezkontaktowa; zakres 0-10 mm, rozdzielczość 0.1 mm wystarczy. Na dzień
    >dzisiejszy czujnik zegarowy jest OK, ale cokolwiek denerwuje mnie
    >bezustanne tarcie twardej końcówki o aluminiową obręcz.

    Do centrowania kol rowerowych ?

    Mozna by sprobowac cewki, indukcyjnosc zalezy od obecnosci metali w
    poblizu. Aluminium jest niestety kiepsko wykrywalne, 10mm to sporo,
    skalibrowac bedzie trudno .. ale moze to niepotrzebne ?

    Sa tez czujniki triangulacyjne, ale cena raczej nieamatorska.

    No chyba zeby sie udalo zastosowac mechanizm ustawiania ostrosci z CD
    czy jakiegos aparatu ..

    J.