-
Data: 2014-09-21 21:02:38
Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
Od: BartekK <s...@d...org> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-09-21 o 20:05, Tomasz Pyra pisze:
> Myślę że dla takiego zastosowania, spokojnie można założyć że
> temperatura obudowy jest wystarczająco zależna od temperatury wszystkich
> innych elementów, żeby użyć jej, jako najprostszej do zmierzenia.
> Może nie będzie to najdokładniejszy pomiar świata, ale za to najprostszy.
> W sumie mogłoby się okazać że można zrobić jeszcze jedną przydatną
> funkcję - przy bardzo gorącej turbinie, lekko podnieść obroty biegu
> jałowego.
To już jest w sofcie ecu - nie tyle termicznie dla turbiny, co ciśnienie
oleju jest utrzymywane/korygowane - podczas rozgrzewania się spada na
jałowych, więc jałowe są odpowiednio zwiększane wg temperatury oleju.
Nie potrzeba wiele, zwiększenie obrotów o 200-400 już wystarcza.
>> Olej w silniku nie przekracza mi raczej 120'C (a jak przekroczy - to na
>> chwilę, może do 125'C), ale powstaje pytanie - na ile temperatury oleju
>> z turbiny są wyższe niż olej w samym silniku
> Skoro przed turbiną masz 125C, no to na pewno za turbiną się w 125C nie
> zmieścisz.
Tak, ale turbina jest smarowana na wyjściu z pompy olejowej i po
(zewnętrznej) chłodnicy oleju, więc powinno być o kilka stopni mniej. Z
pirometrem ciężko coś pod maską zawalczyć - wszystko zbyt gorące, i zbyt
gęsta plątanina rurociągów, spróbuję z kamerą termowizyjną.
> Mierzyłem ostatnio temperaturę turbiny (z zewnątrz) pirometrem, a był to
> mało wysilony turbodiesel (2.4 - 140KM), a i tak bez żadnego pałowania
> obudowa miała 350-400C.
No to nieźle (albo źle). EGT (w kolektorze wydechowym) mi nie przekracza
700-800'C więc licząc że od zewnątrz kolektor i turbina jest całkiem
dobrze chłodzona i oddaje ciepło, a dodatkowo wodą i olejem, to są to i
tak podejrzanie wysokie temperatury. No ale czy diesel (przy słabej
ilości wtrysku, bo jak piszesz - bez pałowania) nie ma tego samego co
benzyna, tzn gdy ilość powietrza do paliwa rośnie (bo paliwa mało, bo
nie pałujesz, a w dieslu ilość powietrza nie jest zmniejszana
przepustnicą, najwyżej słabszym ładowaniem turbo), to temperatura spalin
rośnie?
--
| Bartłomiej Kuźniewski
| s...@d...org GG:23319 tel +48 696455098 http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338
173
Następne wpisy z tego wątku
- 21.09.14 21:25 BartekK
- 21.09.14 21:47 Tomasz Pyra
- 21.09.14 22:59 Lewis
- 22.09.14 00:21 megrimsES
- 22.09.14 10:27 X-Man
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-25 Wrocław => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2024-12-25 Warszawa => Sales Assistant <=
- 2024-12-25 Kraków => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-25 Lublin => System Architect (Java background) <=
- 2024-12-25 Szczecin => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-12-25 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-12-25 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-25 Kraków => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-25 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-25 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-25 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-25 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-25 Kraków => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-25 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-24 Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie