-
Data: 2014-09-21 21:47:29
Temat: Re: Pomiar "zagrzania" turbiny
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2014-09-21 21:02, BartekK pisze:
>> W sumie mogłoby się okazać że można zrobić jeszcze jedną przydatną
>> funkcję - przy bardzo gorącej turbinie, lekko podnieść obroty biegu
>> jałowego.
> To już jest w sofcie ecu - nie tyle termicznie dla turbiny, co ciśnienie
> oleju jest utrzymywane/korygowane - podczas rozgrzewania się spada na
> jałowych, więc jałowe są odpowiednio zwiększane wg temperatury oleju.
> Nie potrzeba wiele, zwiększenie obrotów o 200-400 już wystarcza.
No to ok, fajna funkcja.
U mnie po ostrej jeździe ciśnienie oleju jest bardzo niskie (pomimo że
10W-60), takiej funkcji nie ma i będę musiał po prostu wolne obroty
trochę podnieść.
A faktycznie nie trzeba wiele, bo u mnie przy 2000rpm mam już 6bar, a
przy wolnych obrotach rozgrzany olej potrafi mieć poniżej 1bar.
>> Mierzyłem ostatnio temperaturę turbiny (z zewnątrz) pirometrem, a był to
>> mało wysilony turbodiesel (2.4 - 140KM), a i tak bez żadnego pałowania
>> obudowa miała 350-400C.
> No to nieźle (albo źle). EGT (w kolektorze wydechowym) mi nie przekracza
> 700-800'C więc licząc że od zewnątrz kolektor i turbina jest całkiem
> dobrze chłodzona i oddaje ciepło, a dodatkowo wodą i olejem, to są to i
> tak podejrzanie wysokie temperatury.
Kolektor to myślę że za dużo tego ciepła nie traci.
Kolektory w silnikach turbo, to się nawet i specjalnie izoluje żeby
właśnie nie tracić energii spalin przed turbiną.
> No ale czy diesel (przy słabej
> ilości wtrysku, bo jak piszesz - bez pałowania) nie ma tego samego co
> benzyna, tzn gdy ilość powietrza do paliwa rośnie (bo paliwa mało, bo
> nie pałujesz, a w dieslu ilość powietrza nie jest zmniejszana
> przepustnicą, najwyżej słabszym ładowaniem turbo), to temperatura spalin
> rośnie?
Zjawisko wyższej temperatury spalania ubogiej mieszanki jest, ale to po
prostu wpływa na sprawność, a jednak energia cieplna uciekająca ze
spalinami będzie tym większa im bardziej obciążony silnik - dzięki czemu
turbo szybciej się kręci itd...
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-12 USB3.x->HDMI/DP ze sterownikami w win11