  • 11. Data: 2009-02-19 14:37:16
    Temat: Re: Pomiar precyzji AF i ropzdzielczosci
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > To chyba inaczej rozumiemy procedure testowa i sposob przedstawienia
    > danych...
    > Wydaje mi sie ze kazda linia na wykresie to1 KROTNE wyostrzenie, i
    > zrobienie zdjec dla kazdej z wartosci przyslony...

    Tyle, ze z opisu to nie wynika :)

  • 12. Data: 2009-02-19 15:37:12
    Od: j...@a...at

    > Ciekaw jestem podobnego testu z Lumixa G1 - nie tyle samych
    > wartosci MTF (cokolwiek znacza;)) co powtarzalnosci AF...
    > Cos mi sie wydaje, ze moze byc kupa smiechu :)

    nie mam G1 , ale zrobie dla fz 50.

    na podstawie tylko wrazen z praktyki - z tego co widze za pomoca oczu
    i bez pomiarow , odnosze wrazenie , ze jeszcze nie jeden szok mnie
    czeka - jak np ten , ze wyniki z taniutkiego obiektywu 28 -105 USM
    beda lepsze od tego z 24 - 70 L , ktory jest obiektywen parokrotnie
    drozszym , ale poczekajmy.

    XXX

  • 13. Data: 2009-02-19 15:41:54
    Od: j...@a...at

    On 19 Feb., 14:00, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:
    > Bardzo ciekawy test, tylko np tu mam pewne
    watpliwosci:http://picasaweb.google.de/fotografie25/
    POmiarObiektywow?authkey=PeF7...

    > Nie potrafie znalezc wytlumaczenia dlaczego dla "24-70 50 min" powstal taki
    > zygzag? jezeli AF nie trafil to jakim cudem ze wzrostem wartosci przyslony z
    > 2,8 na 4 obraz jest jeszcze bardziej nieostry by pozniej zgodnie z logika
    > przy f8 wzbioc sie do gory?
    > Moze niektore probki lekko poruszone wyszly?
    >
    > Pozdr.

    na pewno nie sa poruszone - oswietlenie na czas zdjecia swiatlem
    flasha na sufit , czas ustawiony to 1/250 sek.

    problem w mechanizmach wykonawczych obiektywu , ale takze w czulosci
    AF ( tutaj moze w mniejszym stopniu niz w innych aparatach ) oraz
    szumami wystepujacymi takze w elementach cmos albo ccd ukladu
    pomiarowgo AF.
    Zawsze wystepuje element przypadkowy. Cos takiego jak trafienie AF w
    100% nie istnieje - mozna tylko pytac jak duze sa odchylki i wokol
    czego oscyluja ?

    XXX

  • 14. Data: 2009-02-19 15:50:36
    Od: j...@a...at

    On 19 Feb., 15:23, "Konrad L" <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > zdjec dla kazdej z wartosci przyslony... Tak wiec pomiedzy punktami
    > tworzacymi linie w danym kolorze nie bylo przeostrzenia.

    przy kazdej przyslonie bylo zrobionych 6 zdjec po uprzednim
    rozostrzeniu.
    parokrotne wcisniecie sustu do polowy , do momentu kiedy AF sie
    ustabilizowal , dalsze wciskanie nie powodowalo ruchu obiektywu ,
    czasami silnik chcial drgnac , ale nie wykonal jednak ruchu ,
    prawdopodobnie nie byl w stanie nastawic z taka precysja , a body
    zidentyfikowalo jakas nieostrosc.

    linia gorna to pojedynczy najlepszy pomiar - taka najwyzsza
    rozdzielczosc osiagnal realnie obiektyw w jednej z szesciu prob.
    linia srodkowa to srednia z 3 najlepszych pomiarow
    linia dolna to pojedynczy najgorszy z 6 pomiarow.

    pelna analiza statystyczna , ktorej naturalnie nie zamierzam robic
    dalaby odpowiedz na pytanie :
    z jakim prawdopodobienstwem uzyskana rozdzielczosc znajdzie sie w
    okreslonym przedziale .

    Albo tez z jakim porzadanym ( wysokim ) prawdopodobienstwem zostanie
    osiagnieta rozdzielczosc z okreslona tolerancja ( przedzial ufnosci )

    Statystyka jest obiektywna ale perfidna
    odpowiedz na te pytania musi isc w kierunku im wieksze
    prawdopodobienstwo tym szerszy przedzial , albo im wezszy przedzial
    tym mniejsze prawdopodobienstwo.
    ale oszczedzmy sobie takich dyskusji przy okazji tej grupy.

    XXX

    XXX

  • 15. Data: 2009-02-22 08:51:13
    Od: j...@a...at

    On 19 Feb., 09:39, j...@a...at wrote:
    > Witam
    >
    > Dla zaintersowanych zamiescilem tutaj pomiary paru obiektywow ( na
    > razie trzech)  - w aspekcie precyzji dzialania AF.
    > Wszysto wyjasnia krotki opis.
    > W miare naplywu  tworczej weny uzupelnie dalszymi  obiektywami.
    >
    > Wyniki otwieraja oczy na niektora zagadnienia.
    >
    > http://picasaweb.google.de/fotografie25/POmiarObiekt
    ywow?authkey=PeF7...

    > XXX

    dorzucielem jeden obiektyw.