  • 141. Data: 2011-06-30 12:31:50
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Uzytkownik "Darek" <d...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:876234a2-6752-4909-9efb-42d7437a3526@28g2000pry
    .googlegroups.com...
    > Hej,
    >
    > <OT>
    > Niezly flame, niezle trollowanie :). Juz dawno takiego flame tutaj nie
    > bylo, przy tym nawet niejaki profesor kibot sie chowa :).
    > </OT>

    Taki flame, co sie jednego watku trzyma to grupie nie zaszkodzi :)

  • 142. Data: 2011-06-30 20:54:32
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 27/06/2011 18:42, Andrzej Jarzabek wrote:

    > [ciach]
    > [ciach]

    > Trochę przekornie powiem, że jak ktoś aż tak nienawidzi Polaków, to
    > pewnie powinien wyjechać z Polski i kwestie zawodowe czy finansowe są tu
    > naprawdę drugorzędne.

    to nie to. Raczej gdy ktoś kto przyzwyczaił się żyć wśród ludzi którzy
    nie jedzą i nie oddychają zawiścią do bliźniego, to trudno wrócić do
    polskiej "normalności". Ale oczywiście wiem że ta normalność różnie
    wygląda w zależności od okoliczności.

    > perspektywy nie obcowania z tymi Polakami, z którymi jednak chcą
    > obcować: rodziną, znajomymi itd.

    rodzinę można zabrać ze sobą, znajomych odwiedzać i zawrzeć nowe
    znajomości. Jakoś dziwnie poza Polską jest to łatwiejsze.

    B.

  • 143. Data: 2011-07-02 10:12:46
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 30/06/2011 21:54, Bronek Kozicki wrote:

    > to nie to. Raczej gdy ktoś kto przyzwyczaił się żyć wśród ludzi którzy
    > nie jedzą i nie oddychają zawiścią do bliźniego, to trudno wrócić do
    > polskiej "normalności".

    To jest właśnie to.

    > rodzinę można zabrać ze sobą,

    Rodziców, rodzeństwo, ciotki, wujków, kuzynów?

    > znajomych odwiedzać i zawrzeć nowe
    > znajomości. Jakoś dziwnie poza Polską jest to łatwiejsze.

    No więc, nie wdając się za bardzo w osobiste szczegóły, moje
    doświadczenie mówi mi co innego.

  • 144. Data: 2011-07-02 12:05:40
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com>

    On Jul 2, 12:12 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > To jest w a nie to.

    To jest akurat znacznie bardziej złożone. Polacy są wszędzie. W każdym
    większym mieście za granicą jest cała masa Polaków. I okazuje się, że
    zawiść i nierozłącznie skojarzone z nią lanserstwo wśród Polaków
    mieszkających w jednym mieście za granicą są znacznie bardziej
    jadowite, niż w kraju.

    I razem z tą "łatwością" okazuje się też, że te nowe znajomości są
    znacznie bardziej powierzchowne. A te bardziej wartościowe są
    krótkotrwałe, bo rotacja ludzi za granicą jest większa.

    A teraz mój drobny wkład w tego filozoficznego flejma: po 6-ciu latach
    za granicą wróciłem do Polandu. Nie rozwijając szczegółów, lubię sobie
    wyskoczyć do teściowej na pierogi a na emigracji było za daleko. Żeby
    było śmieszniej, piszę tego posta właśnie z kanapy u teściowej. :-D
    (W tym zdaniu o pierogach kryje się złożoność interakcji
    międzyludzkich, których na emigracji się nie da odtworzyć - mam
    nadzieję, że jest to zrozumiałe i nie będę musiał tu tego tłumaczyć.)

    Czyli moim skromnym zdaniem warto wyjechać i wrócić.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com

  • 145. Data: 2011-07-02 12:32:32
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    On 02/07/2011 13:05, Maciej Sobczak wrote:

    > To jest akurat znacznie bardziej złożone. Polacy są wszędzie. W każdym
    > większym mieście za granicą jest cała masa Polaków. I okazuje się, że
    > zawiść i nierozłącznie skojarzone z nią lanserstwo wśród Polaków

    nie przeczę, z tym że znajomości mogę sobie wybierać. Nie mam takiego
    wyboru co do urzędników itp. osób z którymi wypada, albo jest korzystne,
    mieć kontakt.

    Dwa małe przykłady drobnych uprzejmości z ostatniego miesiąca:
    * fiskus uprzejmie zawiadamia mnie na papierze że być może nadpłaciłem
    ubezpieczenie społeczne, i załącza formularz do odzyskania nadpłaty
    * mój przedtawiciel w parlamencie przekazuje mi słowa pod-sekretarza
    stanu odnośnie planowanych zmian w legislacji dot praw autorskich i
    podobnych

    oczywiście, dla osób które do mnie pisały to nie jest "uprzejmość", to
    jest norma. Ale ja wybieram taką normę która mi służy, a nie taką która
    mnie gnębi.

    > I razem z tą "łatwością" okazuje się też, że te nowe znajomości są
    > znacznie bardziej powierzchowne. A te bardziej wartościowe są
    > krótkotrwałe, bo rotacja ludzi za granicą jest większa.

    hm? Przyjaźnię się z sąsiadami, z ludzi z tej samej parafi, ze
    stowarzyszeń które sobie wybrałem. Tu nie ma dużej rotacji. Niektórzy są
    Polakami, większość nie jest.

    A pierogi jem u teściowej, albo rodziców, kiedy ich odwiedzam. Przed
    wyjazdem za granicę to było raz, albo dwa razy na rok, teraz jest raz,
    albo dwa. Więc pod tym względem więc niewiele się zmieniło.

    B.

  • 146. Data: 2011-07-02 15:02:32
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 2 Jul 2011 05:05:40 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

> [...]
    >zawiść i nierozłącznie skojarzone z nią lanserstwo wśród Polaków
    >mieszkających w jednym mieście za granicą są znacznie bardziej

    Tak. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w USA koniecznym warunkiem
    powodzenia jest nie kontaktowanie sie z Polakami.

    >I razem z tą "łatwością" okazuje się też, że te nowe znajomości są
    >znacznie bardziej powierzchowne. A te bardziej wartościowe są
    >krótkotrwałe, bo rotacja ludzi za granicą jest większa.

    Tak. Zgadza sie. I te kontakty sa bardziej "interesowne" -"co bede z
    tego mial"

> [...]
    >nadzieję, że jest to zrozumiałe i nie będę musiał tu tego tłumaczyć.)
    >
    >Czyli moim skromnym zdaniem warto wyjechać i wrócić.

    Wrocic?... Jakos mi ochota odchodzi po probach zalatwiania czegos w
    urzedzie, po "upzrejmosci" w sklepach, i takich roznych drobiazgach,
    jak ogolny syf, dziury w chodnikach w tych samych miejscach gdzie
    zzostawilem je 3l lat temu i tak dalej.

    A.L.

  • 147. Data: 2011-07-02 15:29:56
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 02 Jul 2011 13:32:32 +0100, Bronek Kozicki <b...@s...net>
    wrote:

> [...]
    >wyjazdem za granicę to było raz, albo dwa razy na rok, teraz jest raz,
    >albo dwa. Więc pod tym względem więc niewiele się zmieniło.

    Takie drobne rzeczy jak ponizej skutecznie mnie zneichecaja. To
    kawalek moich wrazen z jedej z wizyt w Warszawie:

    "Sklep. Ursynow. Taki multi-function, jak Pick&Save, Stop&Shop czy
    podobne. Dosyc duzy barak, niespecjalnie estetyczny. Dookola
    "trawniki" zbudowane glownie z uklepanej na cement gliny. Niesmialo
    przebijajaca sie tu i owdzie rozlinnosc to najsilniejsze gatunki:
    pokrzywa i perz. Dzielnie walczace o pierwszenstwo z papierami
    noszonymi wiatrem.

    Wewnatrz, mnostwo kas, a jakze. Dwie otwarte. Do kazdej 20 osobowa
    kolejka. Przed kasami przechadzaja sie ochroniarze ze sluchawkami w
    uchach. Jeden ma kamizelke kuloodporna. Nie wiem dlaczego tylko jeden.
    Moze przyszedl w odwiedziny do kolegow

    Pytam czy nie mozna otworzyc wiecej kas. Czekamy w kolejce ponad pol
    godziny. TO NIECH PAN SAM SE IDZIE PRACOWAC DO KASY!!! slysze w
    odpowiedzi. Manager dba o reputacje sklepu.

    Malzonka chce do ubikacji. Nie ma papieru toaletowego. "Nie ma bo jak
    jest to zaraz ukradna" slysze w odpowiedzi. Malzonka niezadowolona. TO
    CO, JA MAM DLA PANI KUPIC PAPIER TOALETOWY, NIECH SE PANI SAMA KUPI,
    STOI TU NA POLCE!!! Po krotkiej dyskusji, okazuje sie ze jest ubikacja
    z papierem toaletowym. "Tylko dla personelu!" uzyskujemy informacje.
    Awantura wybucha ponownie. W koncu Malzonka macha do mnei zdobytym
    kluczem.

    Ochroniarze przygladaja nam sie podejrzliwie i rozmawiaja ze soba
    przez sluchawki. Z ulga wychodzimy... "

    Ja od tego sie odzwyczailem. A przyzwyczaic sie byloby bardzo trudno.

    A.L.

  • 148. Data: 2011-07-02 19:03:57
    Od: Michal Kleczek <k...@g...com>

    A. L. wrote:

    > Tak. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w USA koniecznym warunkiem
    > powodzenia jest nie kontaktowanie sie z Polakami.

    > Tak. Zgadza sie. I te kontakty sa bardziej "interesowne" -"co bede z
    > tego mial"

    [ciach]

> [...]
    > urzedzie, po "upzrejmosci" w sklepach, i takich roznych drobiazgach,
    > jak ogolny syf, dziury w chodnikach w tych samych miejscach gdzie

    Mialem nie pisac w tym watku, ale sledzac go - a szczegolnie tego rodzaju
    wypowiedzi - naszla mnie taka mysl:
    Tak - standard zycia w USA (i zach Europie) jest duzo wyzszy niz w Polsce.
    Tak - drogi sa rowne i jest ich duzo, tak - obsluga w sklepach jest b.
    uprzejma, tak - w ogole wszyscy jacys tacy bardziej usmiechnieci i otwarci.
    Ale wszystko to wyglada tak, jak wyglada dzieki ludziom wyznajacym zasade
    "nie pytaj co Ameryka moze zrobic dla ciebie, lecz co ty mozesz zrobic dla
    Ameryki" - dzieki _prawdziwym_ elitom. W koncu w wielu hrabstwach i
    miasteczkach w USA bycie np. burmistrzem jest zaszczytna funkcja spoleczna,
    za ktora nie pobiera sie wynagrodzenia.
    Jak bardzo Polakom brakuje takich elit pokazuje ta dyskusja - w koncu
    wypowiadaja sie ludzie z "gornych rewirow" jesli chodzi o inteligencje i
    wyksztalcenie.
    Smutne to.

    --
    Michal

  • 149. Data: 2011-07-02 20:34:47
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jul 2, 5:29 pm, A.L. <l...@a...com> wrote:

> [...]
    > przez sluchawki. Z ulga wychodzimy... "
    >
    > Ja od tego sie odzwyczailem. A przyzwyczaic sie byloby bardzo trudno.

    Duzo zalezy od umiejetnosci spolecznych, moze warto sprobowac
    jakiejs terapii? Mieszkam w Polsce, obok mnie jest kilka duzych
    sklepow i kilka malych, czasami chodze do nich na zakupy, czasami
    dla przyjemnosci bo sa po drodze do pobliskiego parku, nikt na
    mnie nie wrzeszczy, czasami trzeba stac w kolejce, ale gora 5
    minut, molde kasjerki sie usmiechaja... Duzo zalezy od nastawienia
    do innych ludzi, teraz coraz lepsze sa terapie, szczegolnie grupowe,
    polecam bardzo. Opisana przez Pana elementy w powyzszej
    sytuacji nigdy w zyciu nie przytrafily mi sie jednoczesnie, osobno
    owszem, ale rzadko i to raczej jakies 15-20 lat temu. Problem
    lezy zdecydowanei w Pana psychice.

    Pozdrawiam

  • 150. Data: 2011-07-02 23:06:45
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 2 Jul 2011 13:34:47 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >sytuacji nigdy w zyciu nie przytrafily mi sie jednoczesnie, osobno
    >owszem, ale rzadko i to raczej jakies 15-20 lat temu. Problem

    Jezeli ktos potzrebuje terapii, to na pewno nie ja. Wydarzenie jest
    prawdziwe, sprzed 2 lat. Moglbym napisac wiecej, ale NTG. Wiecej
    pisalem na pl.regionalne.warszawa

    A.L.

    P.S. Tu gdzie jestem jest taki zwyczaj ze jak do kasy stoi wiecej niz
    4 osoby to sie otwiera nowa kase. A toalety sa obszerne i czyste. Z
    papierem toaletowym. I nie ma ochroniarzy ktorzy podejrzewaja ze
    jestem zlodziejem i patrza mi na rece.

    Niby drobizagi, ale z takich drobiazgow sklada sie zycie.I one
    decyduja o komforcie.