  • 131. Data: 2011-06-29 10:40:26
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Michal Kleczek <k...@g...com> wrote:

    > Do posiadania wlasnego satelity... Bedzie mozna zdychajacym na AIDS/malarie
    > lub z glodu analfabetom powiedziec "badzcie dumni - Afryka dogonila Zachod w
    > wyscigu technologicznym - Dobre Mzimu nam sprzyja"
    ... rozwijaja sie, nie ma co liczyc aby od razu wszystko im wyszlo.
    Nie widze zwiazku - twierdzisz ze albo jedno albo drugie nalezy robic.
    Dlaczego tak uwazasz? Beda mieli technologie to bedzie kasa na rozwoj innych dziedzin
    - beda mogli eksportowac swoja wiedze informatyczna do innych, uposledzonych
    pod tym wzgledem panstw. Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 132. Data: 2011-06-29 11:19:02
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > innych dziedzin
    > - beda mogli eksportowac swoja wiedze informatyczna do innych,
    ... i w tym momencie po prostu trzeba zbadać wskaźniki redystrybucji
    dochodu, ich dynamikę
    w dłuższym okresie czasu. To nie sztuka budować oazy i zamykać je dla
    bogaczy.
    Sztuką jest budować oazy, które stopniowo są udostępniane coraz większym
    rzeszom
    społeczeństwa i to społeczeństwo uczy się, jak ich nie niszczyć, tylko cenić
    i wspierać.

  • 133. Data: 2011-06-29 11:59:46
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    sielim <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

> [...]
    > rzeszom
    > społeczeństwa i to społeczeństwo uczy się, jak ich nie niszczyć, tylko cenić
    ... generalnie rozwoj wiedzy/informatyki najlepiej nadaje sie do redystrybucji
    - to nic nie kosztuje;-) Inne dobra juz takie podzielne nie sa;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 134. Data: 2011-06-29 12:11:40
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-06-29 13:59, Adam Przybyla pisze:

    > ... generalnie rozwoj wiedzy/informatyki najlepiej nadaje sie do redystrybucji
    > - to nic nie kosztuje;-) Inne dobra juz takie podzielne nie sa;-) Z powazaniem

    Szczególnie, że wiedzę można konsumować, konsumować... i brzuch od tego
    nie rośnie 8-)

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 135. Data: 2011-06-29 12:32:50
    Od: Adam Przybyla <a...@r...pl>

    Paweł Kierski <n...@p...net> wrote:

    > Szczególnie, że wiedzę można konsumować, konsumować... i brzuch od tego
    > nie rośnie 8-)
    ... taa, tylko glowa troche boli;-)) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 136. Data: 2011-06-29 19:03:05
    Od: Mariusz Marszałkowski <m...@g...com>

    On Jun 27, 9:19 am, " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > Chetnych jest pewnie wielu, ale dobrych kandydatow mniej :)
    Z doswiadczenia wiem ze trudno cos takiego przejsc jak cholera. Zawsze
    byla ogromna presja czasu, duzo chetnych i wysoki poziom. Ostatnia
    moja przygoda tego typu to 140 startujacych na 2 wolne etaty. A gdy
    zatrudnialem sam (ale do PHP+MySql), to mialem tyle podan ze nie
    zdolalem
    ich policzyc i telefon musialem wylaczyc, a byla potrzebna raptem
    jedna
    osoba.
    Pozdrawiam

  • 137. Data: 2011-06-30 04:29:12
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 29 Jun 2011 11:59:46 +0000 (UTC), Adam Przybyla
    <a...@r...pl> wrote:

    > ... generalnie rozwoj wiedzy/informatyki najlepiej nadaje sie do redystrybucji
    >- to nic nie kosztuje;-) Inne dobra juz takie podzielne nie sa;-) Z powazaniem

    Nie wiem skad wywnioskowales to najlepiej, bo przeciez to zalezy od
    kontekstu. Raz, ze trzeba miec zaplecze, dwa ze trzeba miec potrzeby.

    Przy problemie glodu potrzebna jest im raczej wiedza jak gospodarowac
    uprawami, a nie jak przyspieszyc algorytm X.

    milego dnia zycze, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 138. Data: 2011-06-30 07:39:02
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl>

    > ... generalnie rozwoj wiedzy/informatyki najlepiej nadaje sie do
    > redystrybucji
    > - to nic nie kosztuje;-) Inne dobra juz takie podzielne nie sa;-) Z
    > powazaniem

    Tu się zgodzę, oczywiście biorąc w duży nawias określenie "nic nie
    kosztuje".
    Z drugiej zaś strony mam takie wrażenie, że taka informatyczno-wirtualna
    gospodarka
    musi konkurować na rynku globalnym, ma małe możliwości ochrony siebie i jest
    szczególnie narażona na kryzysy (wydaje mi się, że na wirtualnych gałęziach
    gospodarki stosunkowo łatwo tnie się koszty - jak nie masz na chleb, to
    rezygnujesz
    z internetu - w wielkim uproszczeniu). Dodatkowo mam też wrażenie,
    że takie wirtualne, oparte o informatykę gospodarki mają duży ciąg do pracy
    na rzecz instytucji finansowych (bo te z natury działają w środowisku
    informatycznym) i uzależniania się od nich, co dodatkowo pogłębia wrażliwość
    na kryzysy.
    Zastanawiam się, czy dałoby siętu jakieś przykłady i kontrprzykłady
    skonstruować,
    może np. Islandia i Finlandia by podpadły ?

  • 139. Data: 2011-06-30 10:13:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 30.06.2011 09:39, sielim wrote:

> [...]
    > skonstruować,
    > może np. Islandia i Finlandia by podpadły ?

    Ale Internet w obecnej chwili to taka sama infrastruktura jak drogi czy
    sieci energetyczne. Co prawda wymaga więcej osób do utrzymania, ale za
    to zmniejsza liczbę osób potrzebnych gdzie indziej. Akurat pamiętam
    czasy gdy redakcje pracowały bez Internetu, ale w tej chwili najmniejsza
    gazetka wymaga Internetu do zdobywania informacji.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 140. Data: 2011-06-30 12:10:43
    Od: Darek <d...@g...com>

    Hej,

    <OT>
    Niezly flame, niezle trollowanie :). Juz dawno takiego flame tutaj nie
    bylo, przy tym nawet niejaki profesor kibot sie chowa :).
    </OT>

    Pozdrawiam
    Darek