  • 91. Data: 2011-06-26 10:26:36
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/06/2011 09:53, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > To zgodze sie, ze nie warto wtedy nastawiac sie na prace w City.

    Czyli jednak raczej nie warto. A skoro raczej nie warto nastawiać się na
    robienie tego, co ty robisz i skoro raczej nie warto robić tego, co ja
    robię, to jednak póki co wszystko wskazuje na to, że tak w ogóle to
    raczej nie warto.

  • 92. Data: 2011-06-26 11:13:19
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    Andrzej Jarzabek wrote:

> [...]
    > robienie tego, co ty robisz i skoro raczej nie warto robić tego, co ja
    > robię, to jednak póki co wszystko wskazuje na to, że tak w ogóle to

    A myślałeś o powrocie, skoro jest tak źle?

    Ja np. powiem wam, co mnie tutaj najbardziej wkur**a w PL. Nie to, że
    nie zarabiam kokosów, bo zarabiam całkiem nieźle, uważam, że adekwatnie
    do swoich umiejętności. Nie wymyśliłem żadnego start-upu, który by
    pozyskał miliony userów, więc póki co jestem najemnikiem. Stara i
    wiadoma prawda jest taka, że z pracy najemnej nigdzie się nie dorobisz,
    w żadnym kraju. OK, więc tutaj mamy jasność, że nie to wkurza. Otóż
    najbardziej mnie wkurza polskie chamstwo: w sklepie, w urzędzie, na
    drogach, chamstwo i cwaniactwo kierowców w dużych miastach. Tego się nie
    pozbędziesz, choćbyś był prezesem dużej spółki. To po prostu jest obecne
    w tym narodzie. I jeśli miałbym kiedyś wyjechać to właśnie z tego powodu.

  • 93. Data: 2011-06-26 15:38:16
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

> [...]

    > robienie tego, co ty robisz i skoro raczej nie warto robić tego, co ja
    > robię, to jednak póki co wszystko wskazuje na to, że tak w ogóle to

    No ale na rany Lecha Kaczynskiego, Londyn to nie jedyne miasto w UK. Np. w
    Cambridge jest duzo firm technologicznych, o innym profilu niz w City. No i
    ja nie twierdze, ze mam caly przeglad rynku IT nawet w Londynie. Patrzac po
    ofertach, &pound;40,000 to nie jest gorny pulap w tym miescie dla "czystego
    programisty". Wiem na pewno, ze mozna znalezc prace "od 9.00 do 18.00 z
    godzinna przerwa na lunch", ktora nie wyczerpuje psychicznie, nie zajmuje
    weekendow i pozwala miec zycie prywatne, ale rowniez placi wiecej niz to 40k
    i nie zanudza.

    Nie mowie juz o tym, ze inne kraje UE nie sa tak skupione na rynkach
    finansowych jak UK. Sporo poza-finansowych firm IT jest w Holandii, w
    Niemczech. Niby rynek pracy w tych krajach otworzyl sie dopiero niedawno,
    ale w praktyce dobry programista mogl tam znalezc prace juz pare lat temu
    bez klopotu.

    Tak wiec nie marudz. Moze problem jest w Twoich umiejetnosciach, albo
    kiepskim CV?

    KK

  • 94. Data: 2011-06-26 22:00:39
    Od: "R. P." <r...@w...to.wp.pl>

    k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

> [...]
    > ofertach, &pound;40,000 to nie jest gorny pulap w tym miescie dla "czystego

    Ja widzialem dzis ogloszenie na stanowisko C++ Team Lead w ktorym bylo
    podane 100k+ rocznie... (nie mowie, ze bym dostal to stanowisko, bo
    konkurencja na pewno ogromna) - co prawda nie jest to na pewno
    ogloszenie dla zoltodziobow, ale jednak mozliwosci, jak widac, sa.

  • 95. Data: 2011-06-26 22:49:58
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/06/2011 16:38, k...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:

    > No ale na rany Lecha Kaczynskiego, Londyn to nie jedyne miasto w UK. Np. w

    No ja na ten przykład nie pracuję w Londynie.

> [...]
    > weekendow i pozwala miec zycie prywatne, ale rowniez placi wiecej niz to 40k

    Samo istnienie takich możliwości czy górnych pułapów nic nie zmienia w
    kwestii, czy raczej warto, czy nie warto.

    W Polsce, na ten przykład, też są różne firmy technologiczne, które
    zatrudniają programistów. Może i o pensję 40k funtów trudniej, ale
    niższe koszta, wydaje mi się, mogą to spokojnie wyrównać.

    Poza tym 40,000 dzisiaj to odpowiednik 36,000 w 2006? To by się mniej
    więcej zgadzało, że to jest stawka, na jaką można liczyć.

    > Tak wiec nie marudz. Moze problem jest w Twoich umiejetnosciach, albo
    > kiepskim CV?

    Ja przecież nie marudzę ani w ogólności nie mówię o sobie, tylko o tym,
    czy ci programiści, którzy wolą niewyjeżdżać postępują nieracjonalnie,
    czy im się opłaca, czy dla nich warto itd.

  • 96. Data: 2011-06-26 23:03:23
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On 26/06/2011 12:13, R. P. wrote:

    > A myślałeś o powrocie, skoro jest tak źle?

    Nie wiem jak źle to jest "tak źle", ja chyba nie pisałem nic o tym, że
    jest źle? O powrocie myślę oczywiście cały czas, ale problem tak w ogóle
    jest taki, że każde przenosiny w dowolną stronę to jest jakiśtam życiowy
    problem.

> [...]
    > w tym narodzie. I jeśli miałbym kiedyś wyjechać to właśnie z tego powodu.

    Powiem szczerze, że w ogóle tego nie brałem pod uwagę przy decyzji o
    wyjeżdżaniu.

  • 97. Data: 2011-06-26 23:42:52
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Mon, 27 Jun 2011 00:03:23 +0100, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

> [...]
    >problem.

    >Powiem szczerze, że w ogóle tego nie brałem pod uwagę przy decyzji o

    A ja mowie szczezre ze to jest glowna podsatwa moje decyzji o nei
    wracaniu.

    A.L.

  • 98. Data: 2011-06-27 04:43:21
    Od: Maciej Pilichowski <P...@g...com>

    On Wed, 22 Jun 2011 11:14:25 +0200, "sielim"
    <s...@t...tez.wp.pl> wrote:

    >To ja powiem tak: zerknij sobie na sytuacjePakistanu, Indii czy Czarnej
    >Afryki
    >i nie marudź :)

    Tow.Gomulka do konca swoich dni byl przekonany, ze uszczesliwil Polske
    i nie dawal wiary w to, ze robotnicy sie buntuja, bo on przed wojna to
    mial jedna biala koszule, a teraz (owczesnie) robotnika stac bylo na
    kilka takich koszul.

    To ludzie z Afryki jesli juz maja rownac do nas, a nie my do nich.

    milego dnia zycze, hej
    --
    Moja wyprzedaz wszystkiego: ksiazki, plyty, filmy.
    http://www.garaz.pol.pl/

  • 99. Data: 2011-06-27 07:16:36
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > w tym narodzie. I jeśli miałbym kiedyś wyjechać to właśnie z tego powodu.

    W duzej mierze z tego powodu nie chce wracac...

    KK

  • 100. Data: 2011-06-27 07:19:10
    Od: " " <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    R. P. <r...@w...to.wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > konkurencja na pewno ogromna) - co prawda nie jest to na pewno
    > ogloszenie dla zoltodziobow, ale jednak mozliwosci, jak widac, sa.

    Chetnych jest pewnie wielu, ale dobrych kandydatow mniej :)

    KK