  • Data: 2011-06-30 07:39:02
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: "sielim" <s...@t...tez.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Przybyla" <a...@r...pl> napisał w wiadomości
    news:iuf43i$ou0$1@polsl.pl...

    > ... generalnie rozwoj wiedzy/informatyki najlepiej nadaje sie do
    > redystrybucji
    > - to nic nie kosztuje;-) Inne dobra juz takie podzielne nie sa;-) Z
    > powazaniem

    Tu się zgodzę, oczywiście biorąc w duży nawias określenie "nic nie
    kosztuje".
    Z drugiej zaś strony mam takie wrażenie, że taka informatyczno-wirtualna
    gospodarka
    musi konkurować na rynku globalnym, ma małe możliwości ochrony siebie i jest
    szczególnie narażona na kryzysy (wydaje mi się, że na wirtualnych gałęziach
    gospodarki stosunkowo łatwo tnie się koszty - jak nie masz na chleb, to
    rezygnujesz
    z internetu - w wielkim uproszczeniu). Dodatkowo mam też wrażenie,
    że takie wirtualne, oparte o informatykę gospodarki mają duży ciąg do pracy
    na rzecz instytucji finansowych (bo te z natury działają w środowisku
    informatycznym) i uzależniania się od nich, co dodatkowo pogłębia wrażliwość
    na kryzysy.
    Zastanawiam się, czy dałoby siętu jakieś przykłady i kontrprzykłady
    skonstruować,
    może np. Islandia i Finlandia by podpadły ?