  • Data: 2011-07-02 15:02:32
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: A.L. <l...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Jul 2011 05:05:40 -0700 (PDT), Maciej Sobczak
    <s...@g...com> wrote:

    >To jest akurat znacznie bardziej złożone. Polacy są wszędzie. W każdym
    >większym mieście za granicą jest cała masa Polaków. I okazuje się, że
    >zawiść i nierozłącznie skojarzone z nią lanserstwo wśród Polaków
    >mieszkających w jednym mieście za granicą są znacznie bardziej
    >jadowite, niż w kraju.

    Tak. Nie wiem jak gdzie indziej, ale w USA koniecznym warunkiem
    powodzenia jest nie kontaktowanie sie z Polakami.

    >I razem z tą "łatwością" okazuje się też, że te nowe znajomości są
    >znacznie bardziej powierzchowne. A te bardziej wartościowe są
    >krótkotrwałe, bo rotacja ludzi za granicą jest większa.

    Tak. Zgadza sie. I te kontakty sa bardziej "interesowne" -"co bede z
    tego mial"

    >A teraz mój drobny wkład w tego filozoficznego flejma: po 6-ciu latach
    >za granicą wróciłem do Polandu. Nie rozwijając szczegółów, lubię sobie
    >wyskoczyć do teściowej na pierogi a na emigracji było za daleko. Żeby
    >było śmieszniej, piszę tego posta właśnie z kanapy u teściowej. :-D
    >(W tym zdaniu o pierogach kryje się złożoność interakcji
    >międzyludzkich, których na emigracji się nie da odtworzyć - mam
    >nadzieję, że jest to zrozumiałe i nie będę musiał tu tego tłumaczyć.)
    >
    >Czyli moim skromnym zdaniem warto wyjechać i wrócić.

    Wrocic?... Jakos mi ochota odchodzi po probach zalatwiania czegos w
    urzedzie, po "upzrejmosci" w sklepach, i takich roznych drobiazgach,
    jak ogolny syf, dziury w chodnikach w tych samych miejscach gdzie
    zzostawilem je 3l lat temu i tak dalej.

    A.L.