  • Data: 2011-07-02 12:05:40
    Temat: Re: Polska swiatowym mocarstwem informatycznym
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Jul 2, 12:12 pm, Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    wrote:

    > To jest w a nie to.

    To jest akurat znacznie bardziej złożone. Polacy są wszędzie. W każdym
    większym mieście za granicą jest cała masa Polaków. I okazuje się, że
    zawiść i nierozłącznie skojarzone z nią lanserstwo wśród Polaków
    mieszkających w jednym mieście za granicą są znacznie bardziej
    jadowite, niż w kraju.

    I razem z tą "łatwością" okazuje się też, że te nowe znajomości są
    znacznie bardziej powierzchowne. A te bardziej wartościowe są
    krótkotrwałe, bo rotacja ludzi za granicą jest większa.

    A teraz mój drobny wkład w tego filozoficznego flejma: po 6-ciu latach
    za granicą wróciłem do Polandu. Nie rozwijając szczegółów, lubię sobie
    wyskoczyć do teściowej na pierogi a na emigracji było za daleko. Żeby
    było śmieszniej, piszę tego posta właśnie z kanapy u teściowej. :-D
    (W tym zdaniu o pierogach kryje się złożoność interakcji
    międzyludzkich, których na emigracji się nie da odtworzyć - mam
    nadzieję, że jest to zrozumiałe i nie będę musiał tu tego tłumaczyć.)

    Czyli moim skromnym zdaniem warto wyjechać i wrócić.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com