  • 11. Data: 2013-11-08 23:22:26
    Temat: Re: Policyjny mistrz
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 22:50:40 +0100 osobnik zwany LEPEK napisał:

    > Z tym, że kierowca Peugeota jadąc po wysepce w nikogo nie wjechał. A
    > policjanci przez nadmierną pewność siebie, a właściwie brawurę
    > spowodowali groźny wypadek.

    jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie sprawdził
    czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby trafiony.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2013-11-08 23:24:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-11-08 23:22, masti pisze:

    > jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie sprawdził
    > czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby trafiony.

    Mhm. A jakby mu w dupę wjechali, to pug też byłby winny, "bo za wolno
    skręcał".

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2013-11-08 23:43:50
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 2013-11-08 23:22, masti pisze:

    > jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie sprawdził
    > czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby trafiony.

    Kierujący pojazdem uprzywilejowanym może, pod warunkiem zachowania
    szczególnej ostrożności, nie stosować się do przepisów o ruchu pojazdów,
    zatrzymaniu i postoju oraz do znaków i sygnałów drogowych [...]

    Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
    ułatwić przejazd pojazdu uprzywilejowanego, w szczególności przez
    niezwłoczne usunięcie się z jego drogi, a w razie potrzeby zatrzymanie się.

    Ułatwić przejazd nie oznacza ustąpienia pierwszeństwa.
    A zapier... i spowodowanie wypadku oznacza niezachowanie szczególnej
    ostrożności.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 14. Data: 2013-11-09 00:38:23
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 23:43:50 +0100 osobnik zwany LEPEK napisał:

> [...]
    >
    > Ułatwić przejazd nie oznacza ustąpienia pierwszeństwa. A zapier... i
    > spowodowanie wypadku oznacza niezachowanie szczególnej ostrożności.

    Kierujący pojazdem może zmienić kierunek jazdy lub zajmowany pas ruchu
    tylko z zachowaniem szczególnej ostrożności.

    Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej strony.

    wjechanie pod jadący pojazd zdecydowanie nie jest ułatwieniem. Raczej
    świadczy o tym, że skręcający nie spojrzał w lusterko przed wykonaniem
    manewru. I to niezależnie od tego czy pojazd wyprzedzający miał do tego
    prawo czy nie.

  • 15. Data: 2013-11-09 06:00:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > jeżeli jechali na bombach to mogli tam być. A kierowca puga nie
    > sprawdził czy nikomu nie zajedzie drogi. Gdyby nie ruszył nie zostałby
    > trafiony.

    I to wynika z przepisów?
    Koguty zmieniają pierwszenstwo?
    Zobacz róznice predkosci + to ze za peugeotem jechały kolejne samochody.
    Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 16. Data: 2013-11-09 06:42:08
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 05:00:37 +0000 osobnik zwany Budzik
    napisał:

    > Osobnik posiadający mail g...@t...hell napisał(a) w poprzednim odcinku co
    > następuje:

    > I to wynika z przepisów?

    tak

    > Koguty zmieniają pierwszenstwo?

    nie

    > Zobacz róznice predkosci + to ze za peugeotem jechały kolejne samochody.
    > Kierowca z peugeota miał pełne prawo ich nie widziec.

    lusterka mu ukradli?

  • 17. Data: 2013-11-09 07:19:53
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Fri, 08 Nov 2013 23:24:46 +0100 osobnik zwany Liwiusz
    napisał:

    > Mhm. A jakby mu w dupę wjechali, to pug też byłby winny, "bo za wolno
    > skręcał".

    a masz jakieś podparcie dla swojej "tezy" poza widzicisię?

  • 18. Data: 2013-11-09 08:07:50
    Od: mlodz <b...@m...pl>

    Dnia Fri, 8 Nov 2013 21:04:54 +0000 (UTC), masti napisał(a):

    > ale wiesz, że ma taki obowiązek?

    Możemy i tak rozmawiać, czemu nie. Więc mówisz, że miał obowiązek
    zablokować cały pas ruchu, widząc że kolizja stosunkowo niegroźna,
    a pomocy ma już kto udzielić?

  • 19. Data: 2013-11-09 09:09:37
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Sat, 09 Nov 2013 08:07:50 +0100 osobnik zwany mlodz napisał:

    > Możemy i tak rozmawiać, czemu nie. Więc mówisz, że miał obowiązek
    > zablokować cały pas ruchu, widząc że kolizja stosunkowo niegroźna, a
    > pomocy ma już kto udzielić?

    Wskażesz przepis, który zwalnia z obowiązku udzielenia pomocy ofiarom
    wypadku w związku z "zablokowaniem pasa ruchu"?

  • 20. Data: 2013-11-09 09:47:15
    Od: Czesław Wiśniak <c...@n...pl>

    > Mhm. A jakby mu w dupę wjechali, to pug też byłby winny, "bo za wolno
    > skręcał".

    E tam, ja to sie zastanawiam co by było gdyby w 15 sek tego filmu, ktoś
    wyjechał z podporządkowanej po lewej stronie na czołówkę wyprzedzającej
    vectry, a poważnie ten "stróż prawa" powinien zostać wywalony dyscyplinarnie
    z 20 letnim zakazem prowadzenia pojazdów, żeby następnym razem zastanowił
    się co robi. ;)
    Ponieważ jak wiadomo : "dopóki interpretacja zapisów kodeksu będzie zależała
    od składu sędziowskiego, dopóty będą istniały rozbieżności w tej i w wielu
    innych kwestiach", to mam nadzieję, że w tym wypadku sędzia będzie miał jaja
    i nie przytaknie policji.