  • 50. Data: 2015-08-21 17:37:25
    Temat: Re: Policja bierze się za "szeryfów drogowych"
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Naprawdę próbujesz
    > rozwiązać niesitniejące problemy.

    Prawda, jak łatwo komplikowac proste sprawy...?

  • 52. Data: 2015-08-21 18:09:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2015 20:00:37 +0000 (UTC), Budzik

    > Niestety nie kojarze.

    Możę dlatego, że robił to dla Regionalnej w Krakowie.
    Zwało się to "Jedź bezpiecznie" i miało nawet swoje forum.
    Niestety nagle forum zamknięto. Ale moment, pogóglałem
    i program chyba dalej emitują:

    http://krakow.tvp.pl/17670735/jedz-bezpiecznie
    https://www.youtube.com/user/TVPjb/feed

    > Ale wiesz - taki materiał przedostanie sie do ogólnej swiadomosci jak go
    > pokaza x razy w wiadomosciach, faktach no i koniecznie w TV sniadaniowej a
    > nie w jakims specjalistycznym programie na TVN Turbo :)

    Ja wiem jaką moc ma TV. Widać to dobrze na przykładzie
    https://www.siepomaga.pl/kajtek gdy wałkowali zbiórkę kasy
    na TVP Info, i w rezultacie w 10 dni fundacja uzbierała 8 baniek.

    Dla porównania poprzednia podobna akcja https://www.siepomaga.pl/nomorepain
    ciągnęła się półtora miesiąca zanim TV się nie zabrała i znowu praktycznie
    w tydzień uzbierali całość.

    Tylko wiesz, tu jest takie niebezpieczeństwo, że każdy wie swoje. Przydałby
    się jakiś autorytet, albo wielu niezależnych specjalistów zebranych do
    kupy. Bo dla przykładu -- choć w 98% zgadzam się z Dworakiem, tak przestaje
    się zgadzać jak zaczyna gadać o tym, że rondo nie jest jednym
    skrzyżowaniem, a zestawem skrzyżowań -- ze skrętami tylko w prawo...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 53. Data: 2015-08-21 18:29:16
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 21 Aug 2015 18:09:54 +0200, Myjk

    > [...] choć w 98% zgadzam się z Dworakiem, tak przestaje
    > się zgadzać jak zaczyna gadać o tym, że rondo nie jest jednym
    > skrzyżowaniem, a zestawem skrzyżowań -- ze skrętami tylko w prawo...

    Albo tu, skoro już odkopałem...
    https://www.youtube.com/watch?v=I10-kkPkoMc

    Się dziwi, czemu ludzie biorą okrakiem linię prowadzącą. Jest zwyczjanie
    niechlujnie wymalowana -- ludzie są wypluwani na krawężnik, to ścinają żeby
    bezsensownie nie zwalniać albo nie porozlewać sobie napojów. Ergo, tam
    powinien być płynny skręt, bo samochód już tak ma, że po lini kwadratu to
    ciężko skręca.

    A ten się dziwi. I takimi pierdołami i wmawianiu ludziom że są idiotami
    (choć on był łaskawy i specjalnie dla nich przecież wymalował linię
    prowadzącą), praktycznie całkowicie pogrąża swój autoytet. I co z tego, że
    w 95% ma (w zasadzie) rację, skoro po chwili 50% oglądających przestaje
    brać na poważnie co mówi (wnoszę po tym, co się działo na forum programu --
    gdy jeszcze było).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 54. Data: 2015-08-21 18:46:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 19 Aug 2015 20:00:37 +0000 (UTC), Budzik

    > Niestety nie kojarze.

    Na raty, ale skoro już wygrzebałem kanał, to przeglądam
    i niecały miesiąc temu odcinek (kolejny, bo wcześniej
    było sporo): https://www.youtube.com/watch?v=7IdYN5ghtI8
    całkiem w temacie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 55. Data: 2015-08-21 18:55:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    >Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >O to, ze przed szeryfem jest wone miejsce przez co ten fragment korka
    >przejedzie nieoptymalnym tempem przez zwezenie.

    alez prosze pana:
    1) przeciez wyraznie pisze, ze ilosc wolnego miejsca sie zmniejsza, za
    kilka-kilkanascie minut zniknie, i bedziesz mial to co chcesz - dzieki
    szeryfowi,
    2) skoro tam juz korek jest i szeryf szeryfuje, to przepustowosc na
    zwezeniu najwyrazniej za mala i nic tu nie pomozesz,
    3) ... albo nawet pogorszysz, bo prawdopodobnie wieksza przepustowosc
    jest, jak jada jednym pasem, niz jak ruszaja na zamek.

    >Pomijam, ze przez takcih szeryfów za nimi moze sie gdzies dalej
    >zablokowac
    >ze wzgledu na brak miejsca na samochody.

    Bywa. Ale aktualny model, gdzie jest kolejka na jednym pasie, to nie
    blokuje gdzies tam na koncu ?

    J.

  • 56. Data: 2015-08-21 20:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > 3) ... albo nawet pogorszysz, bo prawdopodobnie wieksza przepustowosc
    > jest, jak jada jednym pasem, niz jak ruszaja na zamek.

    No własnie nie...

  • 57. Data: 2015-08-21 20:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Myjk m...@n...op.pl ...

    > Na raty, ale skoro już wygrzebałem kanał, to przeglądam
    > i niecały miesiąc temu odcinek (kolejny, bo wcześniej
    > było sporo): https://www.youtube.com/watch?v=7IdYN5ghtI8
    > całkiem w temacie.

    Dzieki, poogladam.

  • 58. Data: 2015-08-21 22:02:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
    >No własnie nie...

    No ... wyobraz sobie:
    Jest zwezenie, ale za zwezeniem swoboda ruchu, utrudnieniem jest samo
    zwezenie.
    Mamy piekny zamek, oba pasy zajete az po zwezke, kierowcy sie
    kulturalnie wpuszczaja po jednym, generalnie wszystko jedzie ... tym
    niemniej jakies tam drobne problemy wystapia.
    A to ktos sie odnajdzie posrodku tira i bedzie musial zwolnic, zeby za
    niego wjechac, nastepny za tirem zwolni aby wpuscic, potem bedzie sie
    rozpedzal.
    Ogolnie zreszta wszyscy jada wolniej i musza sie rozpedzic na tej
    zwezce.

    Czy to aby na pewno bedzie rownie szybkie jak przejazd jednego pasa
    pojazdow, z predkoscia powiedzmy 60 km/h ?
    A tu kazde 0.1s sie liczy.

    Choc patrzac na fantomowy watek ... czemu niby 60km/h a nie 30 czy 80
    mialoby byc na tym pasie, i czemu nie mialoby byc fluktuacji az do
    hamowania lacznie na tym jednym pasie.

    No i pozostaje wariant trzeci, calkiem zyciowy - jakis cham wyprzedza
    ten korek, podjezdza pod zwezenie, tam sie na chama wciska, spowalnia
    wszystkich, albo trafi na innego "chama", sie nie da rady wcisnac,
    bedzie stal i migal, ktos sie nad nim ulituje, wpusci, ale sam musi
    mocno zwolnic ... i to spowoduje strate paru sekund.
    No ale przed takim wariantem szeryf tez chroni :-)

    J.

  • 59. Data: 2015-08-21 22:09:43
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Budzik"

    > 3) ... albo nawet pogorszysz, bo prawdopodobnie wieksza przepustowosc
    > jest, jak jada jednym pasem, niz jak ruszaja na zamek.

    No własnie nie...
    ---
    Pomyśl logicznie, samochody które już ułożyły się przejadą sprawniej wąskim
    gardłem niż takie, które dopiero układają się by przejechać.

  • 60. Data: 2015-08-22 10:32:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > rozpedzal.
    > Ogolnie zreszta wszyscy jada wolniej i musza sie rozpedzic na tej

    W przeciwienstwie do jazdy jeden za drugim gdzie wszyscy jada pieknie
    utrzmujac niewielkie równe odstepy...
    ROTFL
    Toz własnie zamek likwiduje mniejsze lub wieksze odstepu powstałe w wyniku
    róznych predkosci ruszania, zagapienia sie ale tez naturalnego zmniejszania
    odstepów poprzez wpuszczanie innych aut.
    Moim zdaniem przepustowosc moze byc w najgorszym razie identyczna a
    czesciej bedzie jednak wieksza w przypadku zamka.

    Oczywiście sytuacja miałaby sie inaczej gdyby ten jeden pas jechał z równa
    predkoscia np. 50km/h ale przewaznie jest jednak tak, ze pełznie z róznych
    powowód okołozwezeniowych.

    > Czy to aby na pewno bedzie rownie szybkie jak przejazd jednego pasa
    > pojazdow, z predkoscia powiedzmy 60 km/h ?
    > A tu kazde 0.1s sie liczy.

    j.w.

> [...]
    > mocno zwolnic ... i to spowoduje strate paru sekund.
    > No ale przed takim wariantem szeryf tez chroni :-)

    A w jaki sposób wyprzedza? PRzeciez nie ma miejsca?

    Ale ze tak powiem: no własnie! Jazda na zamek powoduje zmniejszenie agresji
    na drodze, bo nie ma miejsca na takie zachowania bo na abu pasach ruch
    porusza sie w miare równo i nie ma miejsca na jakies onijania bokiem.