eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPoległem przy remoncie zacisku hamulcowegoRe: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
  • Data: 2017-07-16 22:09:38
    Temat: Re: Poległem przy remoncie zacisku hamulcowego
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Marcin "Kenickie" Mydlak" <m...@o...pl> wrote in message
    news:okga26$nrc$1@mx1.internetia.pl...
    > Robiłem ostatnio to samo. I jakoś wkręcenie tłoczka poszło bez problemu.
    > Za to trafiłem na inny, standardowy u mnie problem pt. brak konkretnego
    > narzędzia. W skutek czego będę musiał jeszcze raz wyrzucić zacisk na stół.

    Ja się nawet za te klamry w środku nie zabierałem bo właśnie nie mam
    takich długich szczypców do C-klipsów. Wymieniłem z zestawu naprawczego
    tylko uszczelkę pod tłok i zewnętrzną osłonę gumową tłoczka, tą charmoszkę.

    I znam Twój ból jeśli chodzi o narzędzia - od dawna już nie musiałem
    niczego kupować bo do swoich Nissanów, Toyoty, Hondy, Acury miałem
    już komplet i nic mnie tam nie mogło zaskoczyć - dopiero zakup tego
    Passata pokazał że nie mam narzędzi :-) Musiałem rozdziewiczyć nasadkę
    numer 13mm z mojego zestawu, użyć nieparzystych imbusów, w Hondzie
    tylko 6 lub 8mm używali a Passat nagle chce 7mm do bolca w przednim
    zacisku...

    Ale dziś mnie już położył na łopatki tylny zacisk i śrubki od prowadnic.
    Honda ma tak zrobioną prowadnicę że wpasowuje się w ucho zacisku,
    i sama prowadnica z gumową charmoszką nie obraca się przy zakręcaniu
    lub odkręcaniu śruby zacisku - niczego nie trzeba przytrzymywać...
    A Passacie nie dość że ta śrubka ma bardzo mikroskopijną główkę 13mm
    z której nasadki normalne zlatują, i trzeba płaską grzechotką ją obsłużyć,
    to na dodatek samą prowadnicę z łbem 6-kątnym trzeba trzymać drugim
    kluczem bo szkopski inżynier nie wpadł na pomysł aby w uchu zacisku
    zrobić nacięcie które zapobiegnie obracaniu się prowadnicy...
    Jak już Szkop nie jest pomysłowy to przynajmniej od kolegi Japończyka
    mógł odgapić i nauczyć się jak sobie ułatwiać obsługę auta...

    > http://www.youtube.com/watch?v=gwMyQsoQC-s
    > - to sobie obejrzyj, imo bardzo sensowny manual.

    Na moje oko wygląda, że to jest lewy zacisk i nagwintowany
    jest prawy gwint. Niedobrze... Czyli coś innego robiłem źle :-(
    Doszedłem do 24:25 i tyle mam. Gorzej, że u mnie jakoś ten
    tłoczek nie chciał wejść na ten gwintowany czpień...
    Mam dokładnie takie samo narzędzie pożyczone jakie pokazuje
    w 25:15 ale nie mam tłoczka na tyle schowanego aby to
    narzędzie użyć. Dziwne że wszystkie te uszczelki, tłoczek
    wciskał na chama bez żadnego smarowania, bez zwilżenia
    płynem nawet, mógł przyszczypać/uciąć tą osłonę przeciwpłyłową.

    No nic, powalczę jeszcze raz. Dzięki.

    Swoją drogą w 28:05 minucie pokazuje takie blaszki jakie znam
    z Hondy - w moim Pasku nie ma takich blaszek ani w przednich
    ani tylnych zaciskach! Czy te blaszki były zawsze montowane czy
    on je sobie jakoś skombinował? Muszę je chyba dokupić!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: