  • 82. Data: 2013-08-12 15:47:32
    Temat: Re: Polecam Fakty TVN dziś o 19:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czy ty masz problem ze zrozumieniem mojej odpowiedzi?

    > Ja Ci mówię, że wykroczenie było! Moje wątpliwości dotyczyły jedynie
    > prędkości. Myślałem, że jechałem mniej niż mi pokazano na suszarce, ale i
    > tak nadal łapałem się na ten sam mandat.

    Ja rozumiem.
    Ale pytałe co by było gdyby...

    > Gdybym miał takie wątpliwości, nie przyjąłbym w ogóle mandatu.

    A gdybyś nie miał wątpliwości? A potem okazało się, że jednak miałes gorszy
    moment w swojej nieomylności?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie

  • 81. Data: 2013-08-12 15:47:32
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > To czemu przyjąłeś mandat? Trzeba było odmówić.

    Bo uwierzylem w prawożądną policję.
    Skoro mówią, że jest teren zabudowany to zapewne przeoczyłem znak.
    A ze jechałem zamyslony na spotkanie to tym bardziej stwierdziłem, ze to
    było możliwe.

    Teraz juz wiem, ze zatrzymany trzeba wszystko sprawdzic, poprosic o
    pokazanie znaku, filmu, czasu od zmierzenia predkosci itp.
    Potem nie przyjąc mandatu, sprawdzic homologacje fotoradaru, poprawnosc
    ustawienia, pozwolenie na mierzenie w danym miejscu, warunki atmosferyczne
    itp.
    ;-/

    --
    Pozdrawia... Budzik
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert

  • 83. Data: 2013-08-12 15:47:33
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Robisz się nerwowy, niegrzeczny - najwyraźniej brakuje ci
    > argumentów. Ja znam życie i wiem jakie brednie ludzie opowiadają
    > nie tylko w necie, ale IRL. Jedni robią pewne rzeczy nieświadomie,
    > inni celowo. Ludzie bronią się na różne metody i stąd mam duży
    > dystans do takich opowieści jak twoje.

    Zarzucasz mi kłamstwo, wiec reaguję. Nie wiem czy niegrzecznie. Zakładam ze
    skoro rozmawiasz w ten sposób w internecie to nie jest jakas poza tylko
    twoje standardowe zachowanie które przenosisz na grunt domowy.
    nie interesuje mnie co ludzie opowiadają.
    Odnosisz sie do mojej wypowiedzi to ją oceniaj.
    Twierdzisz, ze znoku nie zauważylem. Byłoby to możliwe.
    Ale nie uważasz, ze to, ze potem nadal stał po lewej stronie jednak
    uprawdopodobnia moją opowieśc?
    No chyba, ze sugerujesz, ze wszystko zmyśliłem od a do z.

    > No i znowu mamy próby obrony - nie, nie ma czegoś takiego, co
    > podpowiada ci twój "zdrowy rozsądek". Teren zabudowany sięga
    > od znaku do znaku. W sumie to powinno być oczywiste. Idąc tropem
    > twoich wniosków, to każdy mógłby sobie dowolnie przyjmować
    > definicję środka terenu zabudowanego oraz prędkości dopuszczalnej
    > w dowolnie określonym odcinku przed końcem terenu zabudowanego.

    Zgadza sie. Ale tylko po warunkiem, ze interesuje nas bezmyslne szukanie
    każdego złamania przepisów a nie dbanie o bepzieczenstwo.

    > Nie próbuj mi wmawiać rzeczy, których nie twierdziłem.

    Moim zdaniem twierdzisz dokładnie to.

    > Definicja jazdy w 100% zgodnej z przepisami jest dość zabawna,
    > ponieważ niemożliwa do zrealizowania, natomiast jazda zgodna z
    > przepisami interesuje w zasadzie znakomitą większość, ponieważ
    > pozwala uniknąć wypadków itd. To Twoje przejechanie o 5 cm
    > ciągłej może się spotkać tak jak niedaleko moich teściów
    > - jeden ściął zakręt, drugiego wyniosło, spotkali się czołowo.

    No widzisz. A jednak praktycznie nei jest to ścigane.
    Dlaczego?
    Ale skoro kazdego złamania nie da sie złapać to może policja powinna
    działac w miejscach gdzie jest naprawde niebezpiecznie a nie tam gdzie jest
    najwieksze prawdopodobienstwo złapania?
    No chyba, ze ty uważasz, ze najniebezpieczniej jest tam, gdzie jest
    najwiecej "złamań".

    > Pewnie się niczego nie bali - dokonywali pomiaru prędkości
    > w terenie zabudowanym. Nieistotne jest, że nie widziałeś
    > pieszych, że od znaku miałeś 20 metrów (jak twierdzisz).
    > Może tam jest uczęszczana ścieżka o której nie wiesz?

    Oczywiście. I przedszkole.

    > Jak widać mój "zdrowy rozsądek" ma się lepiej niż Twój. Pewnie dlatego
    > mnie nigdy nie ustrzelili w takich warunkach :) Swoja drogą bardzo
    > się przydaje dobra nawigacja, która podaje prędkości na danym
    > odcinku drogi, granice terenu zabudowanego itd. Nie wierzę, że
    > z tego nie korzystasz :>

    Obecnie korzystam. Po sytuacji ze złapaniem przy znaku terenu obiecałem
    sobie ówniez CB ale zrealizowałem sporo czasu później.
    Wtedy jeszcze nie korzystałem myslać, ze jezdzac w miare zgodnie nic złego
    ze strony policji mnie nie spotka.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 84. Data: 2013-08-12 16:36:03
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-08-12 15:47, Budzik pisze:

> [...]
    > ustawienia, pozwolenie na mierzenie w danym miejscu, warunki atmosferyczne

    Nie zapominaj o nagrywaniu rozmowy z "wadzą" :-)
    Nic na to nie poradzę. Organy sobie zapracowały na taką reputację.
    Może z tego całego ogólnopolskiego monitoringu-nagrywania wyniknie coś
    dobrego. Lepiej przeszkoleni, bardziej profesjonalni policjanci czy
    strażnicy.
    W mordę ... Tylko że ja już zapłaciłem za "profesjonalizm"
    Znowu moje podatki poszły na marne? ;-)

  • 85. Data: 2013-08-12 17:05:46
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Zarzucasz mi kłamstwo, wiec reaguję. Nie wiem czy niegrzecznie.

    Cóż, nie zarzucałem Ci kłamstwa, a reagujesz tak jak napisałem.
    A skoro nie wiesz czy grzecznie, to najwyraźniej brakuje ci jednak
    wychowania, co potwierdzasz następnym zdaniem. Może się trochę
    lepiej postaraj...
    (...)

    > nie interesuje mnie co ludzie opowiadają.

    Szkoda, dużo się z tego można dowiedzieć. A jak ciebie to nie
    interesuje, to po co w ogóle siedzisz na grupie? :)

    > Odnosisz sie do mojej wypowiedzi to ją oceniaj.

    No i tak czynię - w zasadzie jak każdą inną.

    > Twierdzisz, ze znoku nie zauważylem. Byłoby to możliwe.

    Nie, to Ty tak twierdzisz.

    > Ale nie uważasz, ze to, ze potem nadal stał po lewej stronie jednak
    > uprawdopodobnia moją opowieśc?

    Ciężko stwierdzić. Brak znaku to po ilu miesiącach i komu
    zgłaszałeś?

    > No chyba, ze sugerujesz, ze wszystko zmyśliłem od a do z.

    Ludzie różnie rzeczy opowiadają, a ja jestem sceptyczny do
    ich wersji, szczególnie opisywanych w necie :>
    Dodatkowo śmiem twierdzić, że w normalnych warunkach znak
    terenu zabudowane widać wystarczająco dobrze z każdej strony
    drogi, a przeoczyć można każdy znak, co się ludziom zwyczajnie
    zdarza.

    > Zgadza sie. Ale tylko po warunkiem, ze interesuje nas bezmyslne szukanie
    > każdego złamania przepisów a nie dbanie o bepzieczenstwo.

    Dorabiasz ideologię i tyle. Nikt nie szuka (w szczególności bezmyślnie)
    każdego złamania przepisów, a o bezpieczeństwo się dba. Tak
    naprawdę monitorowane są tylko niektóre 'grubsze' wykroczenia
    (szkoda, że tak rzadko), a na resztę można się złapać przy okazji.
    Ludzie jeżdżący normalnie jakoś nie dostają kompletu punktów
    w tydzień czasu. Owszem, są tam jakieś marginalne sprawy z
    funkcjonariuszami łamiącymi przepisy, ale nie należy tego traktować
    jako reguły i uogólniać na resztę populacji. Nie dalej jak wczoraj
    kolega dostał pouczanie za brak świateł, a nie mandat. No, ale on
    nie pyskował i nie traktował funkcjonariuszy jak niektórzy tutaj
    opisują :>

    > Moim zdaniem twierdzisz dokładnie to.

    Twoja retoryka jest zabawna, ale niczego merytorycznego nie wnosi.
    PoRD to nie jest zbiór wskazówek, które można w zależności od humoru
    wybiórczo akceptować, czy też nie.

    > No widzisz. A jednak praktycznie nei jest to ścigane.
    > Dlaczego?

    Jest ścigane, ale nikt nie będzie za to mandatów wystawiał, jak
    człowiek to zrobi przypadkiem, czy jakoś tak wyjdzie. Co innego,
    jak to się dzieje w komplecie z zachowaniem kierowcy - agresywna
    jazda, wyprzedzanie na zakazie, skrzyżowaniu, pasach itd.
    Przykład który ci podałem nie ma świadczyć o ściganiu za 5cm,
    a o tym, że jednak może niektórych interesować, gdzie twierdziłeś,
    że to bez sensu i nikogo to nie interesuje. I jeszcze jedno - w
    przypadku kwalifikacji winy/udziału będzie to już brane pod
    uwagę.

    > Ale skoro kazdego złamania nie da sie złapać to może policja powinna
    > działac w miejscach gdzie jest naprawde niebezpiecznie a nie tam gdzie jest
    > najwieksze prawdopodobienstwo złapania?

    Powinna i najczęściej tak jest.

    > No chyba, ze ty uważasz, ze najniebezpieczniej jest tam, gdzie jest
    > najwiecej "złamań".

    Daruj sobie taką retorykę. Niemniej faktem jest, że "tam gdzie jest
    najwięcej złamań" ma zadziwiającą korelację z niebezpieczeństwem.

    > Oczywiście. I przedszkole.

    Może i przedszkole w przyszłości, może jeże biegały itd.
    O wielu rzeczach zwyczajnie nie wiesz, a ograniczenie na zabudowanym
    itd. nie biorą się z przypadku. Policja też nie będzie kwalifikować,
    czy jechałeś na zabudowanym 25km/h szybciej niż ograniczenie "myśląco",
    czy "bezmyślnie". Znaczy czasem można takich spotkać, ale oni
    tak naprawdę też mają ręce związane. Nie oni decydują o
    ograniczeniach.

    > Obecnie korzystam. Po sytuacji ze złapaniem przy znaku terenu obiecałem
    > sobie ówniez CB ale zrealizowałem sporo czasu później.

    A co by CB na to pomogło? Ono rejestruje znaki, czy jak? :P

    > Wtedy jeszcze nie korzystałem myslać, ze jezdzac w miare zgodnie nic złego
    > ze strony policji mnie nie spotka.

    Aha, później zmieniłeś zadanie, LOL. To ja jakoś jeżdżę w miarę zgodnie
    i nic złego ze strony policji mnie nie spotkało - ba, nawet milicji :)
    Bez CB, bez antyradaru, bez nawigacji. Mina patrolu jak mu się macha
    - bezcenna :)

  • 86. Data: 2013-08-12 17:15:17
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Bo uwierzylem w prawożądną policję.

    A jaka to policja? Ja takiej nie znam.

    > Skoro mówią, że jest teren zabudowany to zapewne przeoczyłem znak.
    > A ze jechałem zamyslony na spotkanie to tym bardziej stwierdziłem, ze to
    > było możliwe.

    Skoro jechałeś zamyślony to nie znałeś przyczyny przeoczenia znaku
    i dorobiłeś sobie do tego teorię. Za takie gapowe się najczęściej płaci.

> [...]
    > ustawienia, pozwolenie na mierzenie w danym miejscu, warunki atmosferyczne

    Powyższe nie ma nic wspólne z jazdą zgodną z przepisami - najwyżej z
    próbą wyłgania się od konsekwencji z przyczyn proceduralnych...

  • 87. Data: 2013-08-12 17:22:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-08-12 17:15, Artur Maśląg pisze:

    > A jaka to policja? Ja takiej nie znam.

    Żądna prawa.

    --
    Liwiusz

  • 88. Data: 2013-08-12 17:30:56
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-12 16:36, z pisze:

    > Nie zapominaj o nagrywaniu rozmowy z "wadzą" :-)

    A po co? Będzie później ścieżkę ze swoim głosem retuszował? :P

    > Nic na to nie poradzę. Organy sobie zapracowały na taką reputację.

    Taaa, jasne, organy. Wiesz, tak się składa, że "oni" są tak samo
    wytworem społeczeństwa jak reszta. "Polscy" kierowcy też sobie
    zapracowali na taką reputację - jak się spotka jeden z takim drugim
    to mamy opowieści z mchu i paproci na grupie, w internecie.

    > Może z tego całego ogólnopolskiego monitoringu-nagrywania wyniknie coś
    > dobrego. Lepiej przeszkoleni, bardziej profesjonalni policjanci czy
    > strażnicy.

    Znowu tunelowe postrzeganie świata - z tego monitoringu itd., to ładnie
    widać, jak ludzie zaczęli dużo bardziej przestrzegać przepisów. Postęp
    w policji, strażach miejskich też jest, są zmiany w prawie, ogranicza
    się samowolę, precyzuje różne kwestie.

  • 89. Data: 2013-08-12 20:17:22
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 12.08.2013 09:27, jerzu pisze:

    > Nawet nie mam zamiaru z tym dyskutować.

    To może chociaż podyskutujesz ze mną, podałem Ci cytat z pisma z KGP :)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 90. Data: 2013-08-12 20:26:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-08-12 20:17, anacron pisze:

    > To może chociaż podyskutujesz ze mną, podałem Ci cytat z pisma z KGP :)

    ROTFL
    Nie ma o czym dyskutować - jak to Jerzu napisał:
    "
    Najpierw udowodnij że ktoś to przestępstwo popełnił, potem pogadamy.
    Bo na razie to, poza kilkoma medialnymi występami, niewiele
    zdziałałeś.
    "
    Sąd w Gnieźnie też nie dał wiary temu co opowiadasz i wykroczenie
    potwierdził. Teraz Strasburg?