  • 71. Data: 2013-08-12 09:27:14
    Temat: Re: Polecam Fakty TVN dziś o 19:00
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    Nawet nie mam zamiaru z tym dyskutować.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 72. Data: 2013-08-12 10:01:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@n...op.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Przecież odpowiedziałem, nic. Wykroczenie popełniłem niezależnie
    > od wskazania. Ale przecież błędu nie było, pomimo że pomiaru na mnie
    > dokonywano w grupie -- a to podobno, wg Was, zawsze gotowy przepis na
    > błędne wskazanie.

    To zapytam inaczej: czy masz problem ze zrozumieniem mojego pytania?
    Nie pytałem, czy było, czy nie było wykroczenia.

    Pytałem co byś zrobil jakbyś przyjechał do domu, sprawdził i okazało sie,
    ze jednak GPS pokazuje ze jechałes ok?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 73. Data: 2013-08-12 10:15:47
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Aug 2013 08:01:00 +0000 (UTC), Budzik

    > To zapytam inaczej: czy masz problem ze zrozumieniem mojego pytania?

    Czy ty masz problem ze zrozumieniem mojej odpowiedzi?

    > Nie pytałem, czy było, czy nie było wykroczenia.

    Ja Ci mówię, że wykroczenie było! Moje wątpliwości dotyczyły jedynie
    prędkości. Myślałem, że jechałem mniej niż mi pokazano na suszarce, ale i
    tak nadal łapałem się na ten sam mandat.

    > Pytałem co byś zrobil jakbyś przyjechał do domu,
    > sprawdził i okazało sie, ze jednak GPS pokazuje
    > ze jechałes ok?

    Gdybym miał takie wątpliwości, nie przyjąłbym w ogóle mandatu.

    --
    Pozdor Myjk

  • 74. Data: 2013-08-12 10:31:30
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2013-08-12, Myjk <m...@n...op.pl> wrote:

    > Czy ty masz problem ze zrozumieniem mojej odpowiedzi?

    On nie ma problemu, pyta co bys zrobil jakby sytuacja byla troche inna.

> [...]
    > tak nadal łapałem się na ten sam mandat.

    > Gdybym miał takie wątpliwości, nie przyjąłbym w ogóle mandatu.

    Ty tak serio? Pytanie dotyczy hipotetycznej sytuacji. Na gorze piszesz,
    ze miales watpliwosci a tutaj "gdybym mial watpliwosci to bym nie przyjal".
    To miales czy nie miales? Pytanie dotyczylo co bys zrobil gdyby Cie
    wysuszyli, Ty bys przyjal mandat a w domu by sie okazalo, ze jednak
    jechales przepisowo.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 75. Data: 2013-08-12 10:35:05
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 12 Aug 2013 08:31:30 +0000 (UTC), AZ

    > On nie ma problemu, pyta co bys zrobil jakby sytuacja byla troche inna.

    Ale nie była.

    > Ty tak serio? Pytanie dotyczy hipotetycznej sytuacji.

    Co sprecyzował dopiero w 3 z kolei poście i odpowiedź otrzymał.

    > Na gorze piszesz, ze miales watpliwosci

    Nie wiem jak to wam napisać wyraźniej. Miałem wątpliwości co do dokładności
    pomiaru, a nie że jechałem zgodnie z przepisami a wykazano mi 150% więcej.

    > a tutaj "gdybym mial watpliwosci to bym nie przyjal".

    Gdybym miał aż TAKIE (istotne słowo) wątpliwości, to bym nie przyjął
    mandatu i sprawa rozbiłaby się o sąd. Póki co wyszło na to, że to JA się
    myliłem. Dlatego z dystansem podchodzę do wszystkiego co ludzie gadają.
    Człowiek omylny jest. To dotyczy wszystkich ludzi.

    > To miales czy nie miales? Pytanie dotyczylo co bys zrobil gdyby Cie
    > wysuszyli, Ty bys przyjal mandat a w domu by sie okazalo, ze jednak
    > jechales przepisowo.

    Nie jechałbym z nagraniem do domu po przyjęciu mandatu, tylko nie
    przyjąłbym mandatu. Coś mam jeszcze podkreślić?

    --
    Pozdor Myjk

  • 76. Data: 2013-08-12 10:37:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 10 Aug 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > hahaha :)
    > Było to samo. Znak po lewej stronie i patrol sprawdzający predkosc...

    Podejrzewam, że wszystko przez to że nie skorzystałeś z art.14 KPA.
    :>

    > Chciałem napisac, ze znak był źle postawiony co policji nie przeszkadzało
    > w karaniu kierowców.
    > A zgłoszenie braku znaku nic nie pomogło. Znaku nie postawiono, kontrole
    > kontynuowano.

    No.
    Jak znam życie, po zastosowaniu art.14 kolejny art.65 KPA zadziałałby
    automagicznie :>

    A tak zakładając, że Polska byłaby państwem prawa, ciekawe dlaczego
    rzeczona policja nie zastosowała mandatu karnego za niedopatrzenie
    w oznakowaniu.
    Przecież ono powoduje WIĘKSZE skutki, niż niestosowanie się kierowców
    nawet do istniejącego znaku.

    > No właśnie.
    > to jak mam jechać w miejscu gdzie nie ma znaku terenu zabudowanego?

    Jak rozumiem Futrzak zwyczajnie powiada Ci: "nie masz dowodu".

    > ROTFL
    > No w srodku to ma byc nizsza predkosc bo jest ruch pieszych, poprzeczny
    > itd. Słowem teren zabudowany.

    Sorry sir, to jest "koszt uproszczenia".
    Równie dobrze pasażer mógłby odmawiać zapłaty "opłaty specjalnej",
    potocznie zwanej mandatem, za niewielkie przekroczenie nominalnego
    uprawnienia do jazdy (czasowe lub "zasięgowe", powiedzmy o dwa
    przystanki poza strefę za którą jest drożej).
    Przecież to nielogiczne aby opłata była wyższa niezależnie
    czy dwa czy dwadzieścia przystanków ;>
    Tu jest to samo: kończy się tam gdzie się kończy, nie 20 m wcześniej.

    > Potwierdzasz tylko, ze nie chodzi o bezpieczenstwo a tylko o bezmyslnośc.

    Starożytni powiadali dura lex, sed lex.

    > Innymi słowy - jak wszyscy kierowcy zaczną jezdzic w 100% zgodnie zp
    > rzepsiami to kierowcy zaczna byc karani za kazde, minimalne najechanie na
    > linie ciągłą. W koncu dlaczego nie - linii ciągłej przejezdzac nie wolno,
    > chocby na 5 cm. A ze to bez sensu? Kogo to interesuje...

    Tych, którzy się obaj spotkają na środku linii, która okazała
    się być węższa od 10 cm i komuś brakło "jego" 5 cm :)

    Żeby nie było: OWSZEM, podzielam Twoje zdanie co do stosowania prawa.
    Tyle, ze w 100% zgadzam się, że pierwotna wina leży po stronie
    ustawodawcy.

    Jest tak głupio, że "znikoma społeczna szkodliwosć" zwalnia od podlegania
    pod kodeks karny, a nie zwalnia spod kodeksu wykroczeń.

    > Oczywiscie. Jechałem 25 wiecej. Tylko o czym to świadczy?
    > Bali sie ze znak rozjade?

    A co za różnica czy znak czy NIEISTNIEJĄCYCH pieszych?
    Problem jakby co leży w fakcie, że ta sama sankcja, w myśl
    "uproszczeń", jest za przypadki kiedy kierowca WIDZI że
    pieszych NIE MA, oraz kiedy NIE WIDZI a jedzie.
    Co za różnica czy pieszy jest w środku "zabudowanego"
    czy gdzieś na końcu?

    > To co piszesz to jest zgodne z prawem ale nie koniecznie zgodne ze zdrowym
    > rozsadkiem.

    No a ja się z powodu wyżej nie mogę zgodzić z poglądem wyżej.
    Skoro policjanci tam byli, ergo, piesi tam byli, zdolni do "wtargnięcia",
    to było trzeba uważać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 77. Data: 2013-08-12 11:12:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Aug 2013, AZ wrote:

> [...]
    [...]
    > Ty tak serio? Pytanie dotyczy hipotetycznej sytuacji. Na gorze piszesz,
    > ze miales watpliwosci a tutaj "gdybym mial watpliwosci to bym nie przyjal".

    Napisał - "kwestia skali".
    Jakby jechał 60 to by mandatu nie brał (czyli ile tam było, bo nie
    pamiętam czy w zabudowanym).
    A że sądził że jedzie 80 a jechał 110 to już brał.

    > To miales czy nie miales? Pytanie dotyczylo co bys zrobil gdyby Cie
    > wysuszyli, Ty bys przyjal mandat a w domu by sie okazalo, ze jednak
    > jechales przepisowo.

    Złożyłby samokrotykę na grupie, że AŻ TAK nie umie prędkości oceniać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 78. Data: 2013-08-12 11:36:55
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-10 21:35, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał:
    (...)

    > O matko.
    > Nie rozumiesz, ze znak stał po lewej stronie?

    To czemu przyjąłeś mandat? Trzeba było odmówić.
    (...)
> [...]
    > karaniu kierowców.
    > A zgłoszenie braku znaku nic nie pomogło. Znaku nie postawiono, kontrole

    Wygląda na to, że nie zgłosiłeś jednak braku znaku tak jak trzeba...

    (...)

    > Z całym szacunkiem - nie chcesz, nie dyskutuj.
    > Ale kłamstwo zarzucaj zonce przy niedzielnym obiedzie.

    Robisz się nerwowy, niegrzeczny - najwyraźniej brakuje ci
    argumentów. Ja znam życie i wiem jakie brednie ludzie opowiadają
    nie tylko w necie, ale IRL. Jedni robią pewne rzeczy nieświadomie,
    inni celowo. Ludzie bronią się na różne metody i stąd mam duży
    dystans do takich opowieści jak twoje.

    > ROTFL
    > No w srodku to ma byc nizsza predkosc bo jest ruch pieszych, poprzeczny
    > itd. Słowem teren zabudowany.

    No i znowu mamy próby obrony - nie, nie ma czegoś takiego, co
    podpowiada ci twój "zdrowy rozsądek". Teren zabudowany sięga
    od znaku do znaku. W sumie to powinno być oczywiste. Idąc tropem
    twoich wniosków, to każdy mógłby sobie dowolnie przyjmować
    definicję środka terenu zabudowanego oraz prędkości dopuszczalnej
    w dowolnie określonym odcinku przed końcem terenu zabudowanego.

    > Potwierdzasz tylko, ze nie chodzi o bezpieczenstwo a tylko o bezmyslnośc.

    Nie próbuj mi wmawiać rzeczy, których nie twierdziłem.

> [...]
    > linie ciągłą. W koncu dlaczego nie - linii ciągłej przejezdzac nie wolno,
    > chocby na 5 cm. A ze to bez sensu? Kogo to interesuje...

    Definicja jazdy w 100% zgodnej z przepisami jest dość zabawna,
    ponieważ niemożliwa do zrealizowania, natomiast jazda zgodna z
    przepisami interesuje w zasadzie znakomitą większość, ponieważ
    pozwala uniknąć wypadków itd. To Twoje przejechanie o 5 cm
    ciągłej może się spotkać tak jak niedaleko moich teściów
    - jeden ściął zakręt, drugiego wyniosło, spotkali się czołowo.

    > Oczywiscie. Jechałem 25 wiecej. Tylko o czym to świadczy?
    > Bali sie ze znak rozjade?

    Pewnie się niczego nie bali - dokonywali pomiaru prędkości
    w terenie zabudowanym. Nieistotne jest, że nie widziałeś
    pieszych, że od znaku miałeś 20 metrów (jak twierdzisz).
    Może tam jest uczęszczana ścieżka o której nie wiesz?

    > To co piszesz to jest zgodne z prawem ale nie koniecznie zgodne ze zdrowym
    > rozsadkiem.

    Jak widać mój "zdrowy rozsądek" ma się lepiej niż Twój. Pewnie dlatego
    mnie nigdy nie ustrzelili w takich warunkach :) Swoja drogą bardzo
    się przydaje dobra nawigacja, która podaje prędkości na danym
    odcinku drogi, granice terenu zabudowanego itd. Nie wierzę, że
    z tego nie korzystasz :>

  • 79. Data: 2013-08-12 11:49:54
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > No a ja się z powodu wyżej nie mogę zgodzić z poglądem wyżej.
    > Skoro policjanci tam byli, ergo, piesi tam byli, zdolni do "wtargnięcia",

    Ty się zając śmiej - dawno temu na DK7 (jechałem do DC od północy,
    chyba już na odcinku ekspresówki) wyskoczył mi taki baran w mundurze
    prawie przed maskę - gdybym nie zwolnił to był miał spore szanse go
    trącić (szarówka była). Zdjął gościa z lewego pasa. Od dawna takich
    numerów już nie robią.

  • 80. Data: 2013-08-12 12:18:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 12 Aug 2013 11:49:54 +0200, Artur Maśląg napisał(a):

> [...]
    > prawie przed maskę - gdybym nie zwolnił to był miał spore szanse go
    > trącić (szarówka była). Zdjął gościa z lewego pasa. Od dawna takich

    A przeszkolenie wlasciwie mial ? Skad wiedzial ktorego zmierzyl ? ;-)

    J.