  • 101. Data: 2015-04-09 19:36:32
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 17:59 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Da sie, ale miales posadzic sie w roli kierowcy, obejrzec w GSV i
    > zadecydowac gdzie jedziesz.
    > Polecam :-)

    Jak bym jechał na autostradzie na oparach to bym wypatrywał takich tablic:
    https://www.google.pl/maps/@51.035692,16.620737,3a,7
    5y,292.17h,99.2t/data=!3m4!1e1!3m2!1sbFy-VOG2wu2Nqe4
    IrhmiBg!2e0

    Dają szansę na powrót do cywilizacji, jeśli ktoś bez CB i navi to może
    jakiegoś chłopa na furmance spotka, który pokieruje do najbliższego cpn w
    PGR :-)

    No i jest:
    https://www.google.pl/maps/@51.036807,16.616742,3a,7
    5y,314.21h,89.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sC1ioE0hTsO39JX
    WeUNhRQQ!2e0

    Eee, nagranie tendencyjne :-) - nie da się zjechać:
    https://www.google.pl/maps/@51.042157,16.597533,3a,7
    5y,312.4h,105.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1skG2k66iIxqQeTo
    sUFY19ug!2e0

    > No, ja jak jade to najpierw spogladam na paliwo.
    > Choc zdarzalo mi sie wracac na oparach, bo nie zawsze chce sie
    > czlowiekowi zatrzymywac pol godziny przed lozkiem :-)

    To kwestia charakteru lub wieku. Każdy wiek ma swoje prawa.
    Aktualnie jestem na etapie takim, że zawsze mam paliwa ponad rezerwę,
    pełny zamrażalnik i kilka stów w portfelu.
    Byłem oczywiście i na etapach pośrednich, w których powyższe to była jakaś
    pier..ona utopia.

    > Dobra strategia, ale postaw sie w roli zagranicznego turysty, albo
    > zaniedbaj aktualizacji mapy - jedziesz nowa droga, nawigacja mowi
    > "jestes w polu", do stacji 3 km ... ale za barierka itp :-)

    Jak jestem zagranicą dodatkowo mam gotówkę. Wiele razy miałem sytuację, że
    bramki na autostradach nie czytały mojej super duper wypasionej karty
    kredytowej, lub trafiałem korek na 4h stania w 35st. upale. Nie dopuszczam
    do jazdy bez co najmniej 1/3 baku. Tam poza tym jest łatwiej - większość
    dużych sieci stawia na autostradach tablice z informacją ile masz do
    stacji (niezależnie od znaków drogowych). Wiesz, że za 40km będziesz miał
    następny AutoGrill, Agip czy inny Star.

    > Poza tym ... ladnie pokazuje ?
    > Bo wiesz, do tej najblizszej 5 km to moze sie trzeba cofnac, kolejna za
    > 20 km ... ale do niej sie trzeba cofnac 10 km itd ..

    W trybie "jazdy" pokazuje rzeczywistą odległość do stacji która jest po
    trasie. Czyli nie będę się musiał cofać, ale np. zjechać z autostrady/eski.
    Mogę oczywiście włączyć "znajdź stację" - wtedy pokaże mi wszystkie w
    okolicy posortowane po odległości. Nawigacja to Navigon.

    > No, w wielu nawet nie ma.
    > Ale dawniej mialem LPG, zbiornik starczal na ~350km, to sie czesciej
    > tankowalo.
    > Co prawda rezerwy bylo na 600km, ale serce bolalo :-)

    Jak nie ma rezerwy to tym bardziej trzeba się pilnować. Wiele lat
    jeździłem na gazie (miałem nawet zagazowane Tico) - nigdy mi się nie
    zdarzyło aby mi zabrakło paliwa.

    > Ale o tym wiesz, wiec spokojnie jedziesz dalej.
    > Przeciez musi byc jakas stacja :-)
    > I tak kilometry mijaja, a stacji nie widac.
    > I trzeba kiedys podjac meska decyzje - jade do tej najblizszej, chocby
    > to bylo cofanie o 10 km :-)

    Tak jak pisałem to kwestia charakteru/wieku. Ja nie miałem takich
    dylematów.

    TG

  • 102. Data: 2015-04-09 21:27:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał

    Ale tam nic o CPN nie pisze :-)

    >Dają szansę na powrót do cywilizacji, jeśli ktoś bez CB i navi to
    >może jakiegoś chłopa na furmance spotka, który pokieruje do
    >najbliższego cpn w PGR :-)

    Ale skad masz wiedziec, ze cywilizacja to Kostomłotach, a nie na
    autostradzie ?
    A prawda, w Polsce zyjemy, tu u nas nie ma stacji na autostradach :-)

    >No i jest:
    >https://www.google.pl/maps/@51.036807,16.616742,3a,
    75y,314.21h,89.88t/data=!3m4!1e1!3m2!1sC1ioE0hTsO39J
    XWeUNhRQQ!2e0

    Jest, ale trzeba wypatrzec miedzy tirami.
    Tylko ze ... zobacz 1500m dalej :-)

    >Eee, nagranie tendencyjne :-) - nie da się zjechać:
    >https://www.google.pl/maps/@51.042157,16.597533,3a,
    75y,312.4h,105.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1skG2k66iIxqQeT
    osUFY19ug!2e0

    No, jak tira akurat wyprzedzasz, to sie nie da.
    A nic wczesniej nie sugeruje, ze akurat tu trzeba skrecic w prawo !

    Jak masz dobry wzrok, to dojrzysz stosowny znak na koncu tego zjazdu
    ... ale lepszy niz sokoli i w dodatku okularki Bonda (z rentgenem)
    trzeba,

> [...]
    >pełny zamrażalnik i kilka stów w portfelu.
    >Byłem oczywiście i na etapach pośrednich, w których powyższe to była

    Nie, tu nie o portfel chodzi, po prostu nie chce sie zatrzymywac,
    tankowac, gdy czlowiek zmeczony, do celu np 30km, a paliwa powinno
    starczyc na co najmniej 50 ...

> [...]
    >wypasionej karty kredytowej, lub trafiałem korek na 4h stania w
    >35st. upale. Nie dopuszczam do jazdy bez co najmniej 1/3 baku.

    Zima po Niemczech to co najmniej 1/2.
    Nigdy nie wiadomo, czy nie trzeba bedzie 2 dni stac.
    Ale latem we Francji strajkuja kierowcy cystern :-)

> [...]
    >autostradach tablice z informacją ile masz do stacji (niezależnie od
    >znaków drogowych). Wiesz, że za 40km będziesz miał następny

    To sie u nas tez zdarza ... tylko jak widac - nie zawsze, niejasno ..
    pare km od autostrady :-)

    >W trybie "jazdy" pokazuje rzeczywistą odległość do stacji która jest
    >po trasie. Czyli nie będę się musiał cofać, ale np. zjechać z
    >autostrady/eski.

    Zjechac, po czym np sie cofnac boczna droga o 5 km w kierunku startu,
    po czym wrocic te 5 km do wjazdu :-)

    >Jak nie ma rezerwy to tym bardziej trzeba się pilnować. Wiele lat
    >jeździłem na gazie (miałem nawet zagazowane Tico) - nigdy mi się nie
    >zdarzyło aby mi zabrakło paliwa.

    Tymczasem jednak ADAC/RAC/AAA itp twierdza ze najczestsza przyczyna
    awarii/pomocy na autostradzie jest brak paliwa ...

    >Tak jak pisałem to kwestia charakteru/wieku. Ja nie miałem takich
    >dylematów.

    Ale pierwsza stacja po zapaleniu moze nie wzbudzac zaufania, albo byc
    pare km w bok :-)

    J.

  • 103. Data: 2015-04-09 21:38:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Apr 2015, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Nie przeczytałeś wszystkich moich postów w tym wątku.

    Bo komentowałem konkretny post.
    Natura usenetu jest taka, że wątki meandrują, zmieniają temat itp,
    dlatego odpowiedzi są do zacytowanej treści.
    Cięcia należy uznać za *zamierzone* zawężenie treści, jak manipulacji
    dokonuje oponent to zaprotestować. Jeszcze raz: ZAMIERZONE.
    "Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, a nie do tego o czym
    myślał", m.in. właśnie z powodu wyżej.
    Ten typ (komunikacji) tak ma.

    > Komentowałem to zdanie:
    > "Przejedź się na oparach S8 z Wrocka do skrzyżowania z E75 to zmienisz
    > zdanie."

    W poście który ja komentowałem?

    > Drugie moje zdanie brzmiało:
    > "Jeszcze nie trafiłem w PL na drogę, na której nie miał bym w promieniu 20km
    > możliwości zatankowania."
    >
    > To faktycznie źle napisałem - pisząc "drogę" absolutnie nie miałem na myśli
    > autostrad.

    No i w sumie o to rozgorzał flejm.
    Nihil novi sub sole, jak mawiali statożytni Polanie (narażając
    się na zarzut naruszenia praw autorskich starożytnych Rzymian :>)
    Dlatego zresztą się wetknąłem :D
    (dla jasności - IMO po wtopie wypada odszczekać i w ten deseń wygasić
    "wątpliwości", dolewanie oliwy sprawdza się przy falach, ale nie ogniu).

    > Wyprostowałem to w poście, który był odpowiedzią do J.F:
    > "Autostrada do inna sprawa, lepiej mieć zawsze zapas w baku na te 100-150km.

    Przecież właśnie o to poszło :) - literalnie zapisałeś, że autostrada
    to nie droga. Gwarantowane, że będzie flejm ;)

    > Rozumiem, że są osoby, które będą zaraz z mapą w reku mi udowadniać, że piszę
    > same kłamstwa bo im z pomiarów wychodzi, że średnia odległość między stacjami
    > paliw w PL wynosi 22,82km lub 33,638km.
    > Jakie to ma znaczenie?

    Nie mam pojęcia - pytać ministra, który lat temu parę podał
    w rozporządzeniu (szczęśliwie już nie obowiązującym) definicję
    koloru "żółtego samochodowego" z dokładnością długości fali
    środka widma z 4 cyfrą znaczącą (nie, nie były to zera).
    Będzie wiedział ;)
    Jak minister trolluje, to i na grupie trzeba się pilnować, pomylenie
    negacji małych kwanfyfikatorów z wielkimi jest groźne ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 104. Data: 2015-04-09 21:56:26
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 21:27 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    5y,312.4h,105.35t/data=!3m4!1e1!3m2!1skG2k66iIxqQeTo
    sUFY19ug!2e0

    > No, jak tira akurat wyprzedzasz, to sie nie da.
    > A nic wczesniej nie sugeruje, ze akurat tu trzeba skrecic w prawo !

    Jak nic - sam Ci pokazałem dwa znaki. Jak masz na autostradzie znak 1500m
    do zjazdu, to trzeba się grzecznie za tirami ustawić na prawym pasie,
    poczekać na kolejny, na którym będzie 500/700m i zjeżdżać. Zazwyczaj
    wcześniej masz jeszcze info 3km przed zjazdem. Nie da się tego przegapić,
    tym bardziej, że "potrzebujący" zazwyczaj zwalnia trochę i wypatruje
    stacji/MOP'a

    > Nie, tu nie o portfel chodzi, po prostu nie chce sie zatrzymywac,
    > tankowac, gdy czlowiek zmeczony, do celu np 30km, a paliwa powinno
    > starczyc na co najmniej 50 ...

    No właśnie o tym ciągle piszę, nie dopuszczam do sytuacji w której paliwa
    mam tylko na 50km. To by oznaczało, że poprzednie 100km przejechałem już
    na rezerwie.

    > Zima po Niemczech to co najmniej 1/2.
    > Nigdy nie wiadomo, czy nie trzeba bedzie 2 dni stac.
    > Ale latem we Francji strajkuja kierowcy cystern :-)

    W tamtym roku wracając z Hiszpanii jechałem wzdłuż korka, który miał ponad
    120km. Zaczynał się na wylocie z Lyonu. To była sobota, okolice 1 sierpnia.

    Zima ma swoje dodatkowe wymagania, ja w zimie wożę w schowku w bagażniku
    łańcuchy, małą łopatę śnieżną, ciepłe grube rękawice i czapkę. Rękawice
    już nie raz mi się przydały.

    > Zjechac, po czym np sie cofnac boczna droga o 5 km w kierunku startu, po
    > czym wrocic te 5 km do wjazdu :-)

    Jak najbardziej, ale w czym to przeszkadza? Co to jest te dodatkowe 10 km
    jak masz w perspektywie postój w szczerym polu?

    > Ale pierwsza stacja po zapaleniu moze nie wzbudzac zaufania, albo byc
    > pare km w bok :-)

    Nie ma żadnego zapalenia - tankuj grubo przed, też nie będziesz miał
    takich dylematów.

    TG

  • 105. Data: 2015-04-09 22:21:15
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 21:38 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > "Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, a nie do tego o czym
    > myślał", m.in. właśnie z powodu wyżej.
    > Ten typ (komunikacji) tak ma.
    Nie do końca się z Tobą zgodzę - czasami dyskusja ciągnie się przez
    kilkadziesiąt postów. Nie jesteś wstanie odpowiednio skomentować
    konkretnego postu, nie zapoznając się z całym wątkiem lub chociaż jego
    "odnogą". To o co pytasz/komentujesz mogło już zostać wielokrotnie
    napisane - trudno aby dyskutanci specjalnie dla Ciebie robili streszczenie
    całej dyskusji.

    > Przecież właśnie o to poszło :) - literalnie zapisałeś, że autostrada
    > to nie droga. Gwarantowane, że będzie flejm ;)

    W którym miejscu to napisałem? - przecież nie dyskutujemy na forum onetu z
    gimnazjalistami. Zakładam odpowiedni poziom inteligencji/wiedzy
    grypowiczów.
    To zdanie jest jednoznaczne, ale absolutnie nie oznacza, że wg mnie
    autostrada to nie droga.

> [...]
    > Jak minister trolluje, to i na grupie trzeba się pilnować, pomylenie
    > negacji małych kwanfyfikatorów z wielkimi jest groźne ;)

    Jakoś nikt nikomu tu twierdzącemu, że zmienia olej co 15kkm nie zarzuca
    kłamstwa i trolowania.
    A przecież w 99,99% przypadków jest to wg takiego myślenia niedopuszczalne
    kłamstwo. Połowa zmieniających olej co "15kkm" robi to przed przebiegiem
    15000km, druga połowa grubo po tym przebiegu - czyli np. przy 15,5kkm.
    Pewnie tylko 0,0001% zrobiło to dokładnie w punkcie.

    TG

  • 106. Data: 2015-04-09 23:11:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >1500m do zjazdu, to trzeba się grzecznie za tirami ustawić na prawym
    >pasie, poczekać na kolejny, na którym będzie 500/700m i zjeżdżać.

    Nie - nic wczesniej nie sugeruje, ze ta stacja to gdzies z boku i
    trzeba zjechac !

    Jedziesz - znak "zjazd 1500m". Zjezdzac, nie zjezdzac, czemu zjezdzac
    ?
    Jedziesz dalej ... dokladnie to jakies 400m dalej, i widzisz "stacja,
    parking tir, WC - 1500m".

    Logiczny wniosek - ten parking to 400m za zjazdem :-)

    Jedziemy dalej - widzimy "zjazd 500m". A potem "zjazd juz tuz".
    no i czemu zjezdzac ?

    Przejezdzamy 400m ... gdzie ta stacja ?
    Chyba ze udalo ci sie wypatrzec gdzies miedzy tirami jeszcze jeden
    znak - stacja w prawo. Moze i jest. Choc po prawdzie to w lewo :-)

    W przeciwna strone jest lepiej - choc trzeba sie cofnac az do wezla
    Udanin.
    Mijamy ... i widzimy "stacja 4km ... w prawo".
    I to jest kilometr 115.5
    https://www.google.pl/maps/@51.07382,16.45743,3a,89.
    1y,132.79h,93.8t/data=!3m4!1e1!3m2!1sqRT7UhNeR5VXiKU
    A_aC23w!2e0

    Jak skrecimy - dojedziemy do jakiejs stacji.
    Jak nie skrecimy - to mamy "parking tir, WC - 2km".
    Kilometr 117.9. Zadnych strzalek ze w prawo.
    https://www.google.pl/maps/@51.065419,16.488709,3a,5
    7y,110.89h,76.74t/data=!3m4!1e1!3m2!1sUryN3HLoEb7TFO
    I_EsImVw!2e0

    Tablica blizniacza ... a nie - stacji tam nie ma :-)
    Jedziemy dalej - "zjazd Jaroslaw 1500m". Mijamy zjazd, parking.
    Widzimy "zjazd Kostomloty 3km", "1500m" "500m", zjazd ... i zadnej
    informacji o stacji. Mimo ze jest niecaly km w bok, i to ta sama
    stacja co oznakowana z przeciwnej strony.

    Cos mi sie widzi, ze wlasciciel tej stacji w Udaninie wiecej zaplacil
    :-)

    Tym, co przegapili zjazd Kostomloty podpowiada sie wyraznie
    https://www.google.pl/maps/@51.068072,16.473724,3a,7
    5y,301.63h,61.7t/data=!3m4!1e1!3m2!1sgnc-YfpOkaFi4AZ
    TqLGb_w!2e0

    J.

  • 107. Data: 2015-04-10 19:23:37
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.1504092123020.2240@quad..
    .

> [...]
    > dokonuje oponent to zaprotestować. Jeszcze raz: ZAMIERZONE.
    > "Grupowicz dostaje komentarz do tego co napisał, a nie do tego o czym

    Napisz to jeszcze raz, specjalnie dla Budzika.

  • 108. Data: 2015-04-10 20:14:00
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 23:11 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Nie - nic wczesniej nie sugeruje, ze ta stacja to gdzies z boku i trzeba
    > zjechac !

    No dobra, w końcu załapałem o co Ci chodzi :-)
    Faktycznie, oznakowanie zjazdów u nas jest słabe. Brakuje podstawowego
    elementu , który jest stosowany na zachodzie - nr zjazdów. Jak jadę
    gdziekolwiek w EU to mam symbol stacji/restauracji/Mc Donalda i pod spodem
    liczbę np. 46. Wtedy wiem na bank, że jak zjadę zjazdem No. 46 to trafię
    do stacji/restauracji/Mc Donalda.
    Czyli np. takiej tablicy:

    https://www.google.pl/maps/place/Barcelona,+Prowincj
    a+Barcelona,+Hiszpania/@41.522955,2.163359,3a,75y,46
    .79h,95.51t/data=!3m4!1e1!3m2!1scHSI2_Cn6x-Bokq_9pLw
    Jw!2e0!4m2!3m1!1s0x12a49816718e30e5:0x44b0fb3d4f4766
    0a

    Dodatkowo brakuje mi takich tablic:

    https://www.google.pl/maps/@41.530311,2.169963,3a,75
    y,20.17h,88.79t/data=!3m4!1e1!3m2!1sljCuHTAazfyCfar9
    xcwuqA!2e0

    Widocznych doskonale z kilkuset metrów.

    TG

  • 109. Data: 2015-04-10 20:25:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Apr 2015, Cavallino wrote:

    > Napisz to jeszcze raz, specjalnie dla Budzika.

    Twój cytat wystarczy ;)

    BTW: wątek z "końcami skrzyżowania" wziął i wygasł pod moją nieobecność,
    a mam do odszczekania kwestię "oznaczenia liniami".
    Faktycznie, przemyślałem - linie przeznaczone do oznakowania
    wyłącznie skrzyżowania można uznać za "wyznaczenie końców" (również
    jeśli są to linie wzdłuż pasów, w tym włączania, a nie w poprzek).
    Z dokładnością do konstytucyjności znaków drogowych (zakazu i nakazu)
    w ogóle, rzecz jasna ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 110. Data: 2015-04-10 21:13:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No dobra, w końcu załapałem o co Ci chodzi :-)

    >Faktycznie, oznakowanie zjazdów u nas jest słabe.

    U nas w ogole oznakowanie jest slabe.
    Ale stacja do zjazdu nic nie ma - tylko wystarczy wlasciwa tabliczka.

> [...]
    >stacji/restauracji/Mc Donalda i pod spodem liczbę np. 46. Wtedy wiem
    >na bank, że jak zjadę zjazdem No. 46 to trafię do

    No ale u nas siec dopiero w budowie, i co potem jak dojdzie jakis -
    zmieniac numery, niekolejne dawac, dodawac 46A ?

    Do pewnego stopnia kilometraz to zalatwia ... ale tez sie zmienia :-)

> [...]
    6.79h,95.51t/data=!3m4!1e1!3m2!1scHSI2_Cn6x-Bokq_9pL
    wJw!2e0!4m2!3m1!1s0x12a49816718e30e5:0x44b0fb3d4f476

    No ale jak to rozumiec ? ze do tych atrakcji to prosto, czy ze
    zjechac zjazdem 18 ?

    >Dodatkowo brakuje mi takich tablic:
    >https://www.google.pl/maps/@41.530311,2.169963,3a,7
    5y,20.17h,88.79t/data=!3m4!1e1!3m2!1sljCuHTAazfyCfar
    9xcwuqA!2e0
    >Widocznych doskonale z kilkuset metrów.

    W sensie ze takie duze ?
    Mamy chyba niegorsze
    https://www.google.pl/maps/@51.0963,16.932448,3a,75y
    ,24.18h,86.39t/data=!3m4!1e1!3m2!1sLbvhAFNgB7wmeLICs
    Z1I9Q!2e0

    Problem w tym, ze na tych tablicach co chwila co innego. Warszawa,
    Jedrzychowice, Kudowa, Katowice, Lubawka, ...

    No i "stacja 2km w prawo" tam nie ma :-)

    J.