  • 91. Data: 2015-04-08 23:00:47
    Temat: Re: Polacy nie jeżdzą szybko.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Jasne, że nie.
    > Ale są w na pewno kilka razy większej ilości miejsc, niż to się mieści
    > kapelusznikowi w głowie.

    Zapewne.
    Nie raz takich widuje i sie wkurzam, ze z jednej strony nie wyprzedzaja, z
    drugiej blokują.
    Ale równie czesto widuje takich, co to wyprzedzaja moim zdaniem bezmyslnie.

    > Dokładnie.
    > Ale problem nie w tym, co powyżej, tylko w tym że Ty przeliczasz to na
    > korzyści.
    > A dla mnie takie podejście to bzdura i megaszkodliwość.

    Wyprzedzanie bez korzysci z tego płynących to pol biedy - niech jedzie.
    Mnie przeszkadzaja tylko ci co wyprzedzaja bezmyslnie w kontekscie
    bezpieczenstwa na drodze.

    > Odwrotnie - to wleczenie się i fobie przed prędkością jako dowód na ich
    > brak.

    Na jedno wychodzi...

  • 92. Data: 2015-04-09 10:58:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Apr 2015, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    > Dobrze się czujesz? - wszystko to napisałem zanim nazwałeś mnie kłamcą
    > i trollem, zanim cokolwiek napisałeś w tym wątku.
    > Czym niby manipuluję

    Wyjaśnij czy autostrada to droga i nastanie jasność.

    Mi wychodzi, że napisałeś że *mimo* iż *w promieniu* 20km trafia się stacje,
    nie należy na to liczyć (albo z tego korzystać).
    Ale tego (ani żadnego innego uzasadnienia) już nie podałeś.

    > Powtórzyć?

    Objaśnić.

    pzdr, Gotfryd

  • 93. Data: 2015-04-09 12:05:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości
    W dniu .04.2015 o 18:46 Tom N <6...@3...184642.invalid> pisze:
    >Może podzielisz się z innymi numerami dróg gdzie oprócz S8 miałeś
    >problem z zatankowaniem i nie dałeś rady znaleźć stacji?
    >Będzie z pożytkiem dla wszystkich.
    >Rozumiem, że ten atak na mnie to z powodu tego, że wprowadzam innych
    >w błąd i narażam ich na wymierne straty finansowe? (laweta, taksówka
    >itp).
    >Nie jest to z czystej chęci do...lenia?

    A4. Wroclaw, nastepna stacja Legnica, kolejna jesli sie nie myle
    dopiero przed Zgorzelcem.

    Oczywiscie jak komus rezerwa sie pali, to nie powinien lekcewazyc
    znaku "stacja 3 km w prawo".
    Ale niech sobie pomysli ze na pewno bedzie jeszcze jedna lepsza ...
    to sie moze zdziwic.

    Zreszta - wez sobie Street View
    https://www.google.pl/maps/@51.028711,16.657307,3a,7
    5y,301.91h,91.33t/data=!3m4!1e1!3m2!1sB1p6aWr6kGhtzE
    5y0ZEZ4g!2e0

    I powiedz - gdzie najblizsza stacja. Podpowiem ze blisko, 3-4 minuty

    Dalej np DK3/S3, mijasz Lubin, w Polkowicach stacji pelno ... ale
    potem robi sie pusciej.
    Jak nie zatankujesz za Nowym Miasteczkiem, to mi wychodzi ~40 km do
    kolejnej stacji.
    Sa blizej, ale to juz musi Ci nawigacja podpowiedziec.

    Choc prawde mowiac to nie polecam omijac stacji przy swiecacej
    rezerwie, wiec te 40 km to w zasadzie blisko.
    I z toalety tam skorzystac, bo kolejna okazja daleko ...

    J.

  • 94. Data: 2015-04-09 12:15:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu .04.2015 o 12:42 Gregoriusx <n...@a...com> pisze:

    >Jasna sprawa - ale ja pisałem odnośnie posta, w którym stało, że na
    >nowym odcinku S8 nie ma gdzie zatankować. Otóż są w okolicy tej
    >drogi stacje i nie trzeba nadkładać 50km.
    >Jak ktoś wjedzie tam na "oparach" to jak trochę ruszy głową i
    >porozgląda się po okolicy - spokojnie sobie da radę.

    No, zalezy jakie te "opary". Na S-ce zjazdy co 20-30km, od zjazdu do
    stacji tez moze byc kawalek ... "na oparach" nie radze.
    A stacji tam na razie nie ma, wiec radze tankowac zanim sie na nia
    wjedzie, bo potem bedzie stacji nie ma i nie ma, paliwa coraz mniej i
    magines coraz mniejszy ..

    >To tylko potwierdza co napisałem - czyli nie jest wcale tak
    >tragicznie z tankowaniem na S8.
    >W PL nawet w zapadłej dziurze w której stoi kilkadziesiąt chałup są
    >stare CPNy (często czynne 24h) w których od biedy można awaryjnie
    >tankować.

    Jak sie oddalily od glownej drogi, to im grozi zamkniecie.

    >W takiej Francji, z dala od autostrady tankowanie po 17-tej wcale już
    >nie jest takie oczywiste.

    W poludniowej nie jest tak zle.

    J.

  • 95. Data: 2015-04-09 14:35:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tom N" napisał w wiadomości
    Tomasz Gorbaczuk w
    >Może przestaniesz trolować i imputować, że mowa o S8...

    >Owszem, droga to droga, czy Sx czy Ax bez znaczenia w przypadku
    >omawianym.

    No, akurat ma.

    Stacji faktycznie u nas sporo i z tankowaniem ogolnie mowiac nie ma
    problemu.

    Ale nowo wybudowanych A i S jednak jest.

    Trzeba zjezdzac (co znow taka wielka wada nie jest), szukac. I nie
    mozna liczyc, ze w ciagu nastepnych 20km bedzie nastepna.

    J.

  • 96. Data: 2015-04-09 17:39:21
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 12:05 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    5y0ZEZ4g!2e0

    > I powiedz - gdzie najblizsza stacja. Podpowiem ze blisko, 3-4 minuty

    Nawigacji nie chce mi się ustawiać, ale viamichelin mówi, że jedna jest na
    drodze nr 5 (Orlen, Kostomłoty), druga na Popiełuszki (BP, Kąty
    Wrocławskie). Jakieś koniczynki przy nich widać, pewnie zjechać się da.

> [...]
    > kolejnej stacji.
    > Sa blizej, ale to juz musi Ci nawigacja podpowiedzieć.

    Ja jak jadę w trasę (nawet po raz setny w tą samą) mam nawigację włączoną.
    Przypomina o radarach i pomaga przy wyborze np stacji paliw. Na liście
    rozwijanej mam pokazane stacje z nazwą i odległością.
    Dzięki temu wiem kiedy będę miał np. BP czy inny Orlen. Pod drugim
    guzikiem mam restauracje. Wygodna rzecz.

    > Choc prawde mowiac to nie polecam omijac stacji przy swiecacej rezerwie,
    > wiec te 40 km to w zasadzie blisko.

    Nawet nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem zapaloną rezerwę w swoim aucie.
    Jak mi się zapali mogę jeszcze zrobić ponad 150km.

    TG

  • 97. Data: 2015-04-09 17:59:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" napisał w wiadomości grup
    .
> [...]

    >jest na drodze nr 5 (Orlen, Kostomłoty), druga na Popiełuszki (BP,
    >Kąty Wrocławskie). Jakieś koniczynki przy nich widać, pewnie zjechać

    Da sie, ale miales posadzic sie w roli kierowcy, obejrzec w GSV i
    zadecydowac gdzie jedziesz.
    Polecam :-)

    >Ja jak jadę w trasę (nawet po raz setny w tą samą) mam nawigację
    >włączoną.

    No, ja jak jade to najpierw spogladam na paliwo.
    Choc zdarzalo mi sie wracac na oparach, bo nie zawsze chce sie
    czlowiekowi zatrzymywac pol godziny przed lozkiem :-)

    >Przypomina o radarach i pomaga przy wyborze np stacji paliw. Na
    >liście rozwijanej mam pokazane stacje z nazwą i odległością.

    Dobra strategia, ale postaw sie w roli zagranicznego turysty, albo
    zaniedbaj aktualizacji mapy - jedziesz nowa droga, nawigacja mowi
    "jestes w polu", do stacji 3 km ... ale za barierka itp :-)

    Poza tym ... ladnie pokazuje ?
    Bo wiesz, do tej najblizszej 5 km to moze sie trzeba cofnac, kolejna
    za 20 km ... ale do niej sie trzeba cofnac 10 km itd ..

    >Nawet nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem zapaloną rezerwę w swoim
    >aucie.

    No, w wielu nawet nie ma.
    Ale dawniej mialem LPG, zbiornik starczal na ~350km, to sie czesciej
    tankowalo.
    Co prawda rezerwy bylo na 600km, ale serce bolalo :-)

    >Jak mi się zapali mogę jeszcze zrobić ponad 150km.

    Ale o tym wiesz, wiec spokojnie jedziesz dalej.
    Przeciez musi byc jakas stacja :-)
    I tak kilometry mijaja, a stacji nie widac.
    I trzeba kiedys podjac meska decyzje - jade do tej najblizszej, chocby
    to bylo cofanie o 10 km :-)

    J.

  • 98. Data: 2015-04-09 18:06:53
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    "W dniu .04.2015 o 10:58 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> pisze:

    > Wyjaśnij czy autostrada to droga i nastanie jasność.

    Autostrada to droga.

    > Mi wychodzi, że napisałeś że *mimo* iż *w promieniu* 20km trafia się
    > stacje,
    > nie należy na to liczyć (albo z tego korzystać).
    Coś chyba na opak zrozumiałeś, lub ja teraz nie rozumiem co masz na myśli.

    > Ale tego (ani żadnego innego uzasadnienia) już nie podałeś.
    Nie przeczytałeś wszystkich moich postów w tym wątku.
    Wyjaśniałem już ze 4 razy (zaraz Tom N napisze, ze jestem kłamcą i trollem
    bo wyjaśniałem tylko trzy razy, nie chce mi się jednak tego sprawdzać,
    niech sobie chłopak poużywa.)

    Napisałem, że wbrew opinii niektórych nie ma problemu z tankowaniem na
    nowej S8 bo w okolicy są dostępne stacje. Nie ma ich przy samej S8 - ale
    ta droga nie biegnie przez pustynie, w pobliżu są wioski, miasteczka,
    większe miasta w których można zatankować. Nieprawdą jest, że do końca S8
    nie ma gdzie zatankować.

    Komentowałem to zdanie:
    "Przejedź się na oparach S8 z Wrocka do skrzyżowania z E75 to zmienisz
    zdanie."

    Nie trzeba jechać "na oparach", kilka osób w tym wątku już potwierdziło,
    że są w pobliżu S8 stacje benzynowe.

    Ja to skomentowałem w ten sposób:
    "A co za problem zjechać 500-1000m z S8 celem zatankowania?"

    Drugie moje zdanie brzmiało:
    "Jeszcze nie trafiłem w PL na drogę, na której nie miał bym w promieniu
    20km możliwości zatankowania."

    To faktycznie źle napisałem - pisząc "drogę" absolutnie nie miałem na
    myśli autostrad.
    Wyprostowałem to w poście, który był odpowiedzią do J.F:
    "Autostrada do inna sprawa, lepiej mieć zawsze zapas w baku na te
    100-150km.

    Ale już w drugim poście po tym feralnym zdaniu napisałem:

    "Jakbyś miał nawigację z POI to byś zobaczył, że są tam stacje i w
    odległości 500m od głównej drogi.
    To nie autostrada, że trzeba jechać 50km do najbliższego zjazdu. Mieli
    czekać z otwarciem tej drogi aż pobudują wszystkie MOP'y i McDonaldy?"

    Rozumiem, że są osoby, które będą zaraz z mapą w reku mi udowadniać, że
    piszę same kłamstwa bo im z pomiarów wychodzi, że średnia odległość między
    stacjami paliw w PL wynosi 22,82km lub 33,638km.
    Jakie to ma znaczenie? - stacji PL jest dużo lub bardzo dużo. Nie ma
    żadnych problemów z tankowaniem. Można tankować w sobotę, niedzielę, w
    samo południe lub o trzeciej w nocy.

    TG

  • 99. Data: 2015-04-09 18:49:47
    Od: <4...@7...184947.invalid> (Tom N)

    Tomasz Gorbaczuk w

    > Autostrada to droga.

    > Coś chyba na opak zrozumiałeś, lub ja teraz nie rozumiem co masz na myśli.

    No masz, Gotfryd zrozumiał co napisałeś a nie co chciałeś napisać.

    > Nie przeczytałeś wszystkich moich postów w tym wątku.

    LOL

    > Wyjaśniałem już ze 4 razy (zaraz Tom N napisze, ze jestem kłamcą i trollem
    > bo wyjaśniałem tylko trzy razy, nie chce mi się jednak tego sprawdzać,
    > niech sobie chłopak poużywa.)

    A jednak zabolało -- to dobrze, może od czasu do czasu zastanowisz się, co
    piszesz i jak latają kwantyfikatory...

    [ciach i do wora]

    --
    'Tom N'

  • 100. Data: 2015-04-09 19:02:50
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2015 o 18:49 Tom N <4...@7...184947.invalid> pisze:

    > A jednak zabolało -- to dobrze, może od czasu do czasu zastanowisz się,

    Chyba żartujesz, nie pochlebiaj sobie.
    Nie napisałeś ani jednego zdania w temacie tej odnogi wątku, same
    pomówienia, obelgi, manipulacje cytatami "aby tylko wyszło na moje". Nie
    odniosłeś się merytorycznie do żadnego mojego komentarza.
    Zupełne zero, null, poziom rynsztoka.

    TG