  • 1. Data: 2015-04-04 21:31:42
    Temat: opony i ... marketing
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak troche odpowiadajac, a troche podpytujac A.L.

    http://us.michelinman.com/US/en/tires/products/premi
    er-a-s.html

    taki sprytny pomysl - rowki w oponach w ksztalcie odwrotnego V.
    Im bardziej zuzyta opona tym sie robia szersze i otwieraja nowe,
    dzieki czemu opona nadal dobrze odprowadza wode.
    I olej slonecznikowy podnosi osiagi zima.

    Ale ja w zasadzie nie o tym ... tylko gdzie je znalezc na polskiej
    stronie ?
    http://www.michelin.pl/opony/opony-osobowe#type=type
    _1&tyreSegment=1&selectedFilter=summer

    My to tam moze jakis niewazny kraj na zadupiu, ale we Francy oferta
    podobna
    http://www.michelin.fr/pneus/pneu-auto#type=type_1

    Czemu firma robi kompletnie inne modele na obu rynkach ?

    J.

    P.S. w Europie niby nawet nie ma kategorii wielosezonowych, ale firma
    szykuje sie cos ciekawego
    http://www.michelin.pl/opony/michelin-crossclimate

    http://www.michelin.com/eng/media-room/press-and-new
    s/michelin-news/Innovation/The-new-MICHELIN-CrossCli
    mate-tire-a-turning-point-in-history

  • 2. Data: 2015-04-04 21:45:56
    Temat: Re: opony i ... marketing
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:31:42 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    > podobna
    > http://www.michelin.fr/pneus/pneu-auto#type=type_1
    >
    > Czemu firma robi kompletnie inne modele na obu rynkach ?

    Bo Europa ma swoje naklejki na opony z "jakością", a Ameryka swoje
    określenie traction - i może się nie udało jeszcze tego pogodzić? :)

  • 3. Data: 2015-04-04 23:15:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 4 Apr 2015 21:45:56 +0200, Tomasz Pyra napisał(a):
    er-a-s.html

    _1&tyreSegment=1&selectedFilter=summer

    > Bo Europa ma swoje naklejki na opony z "jakością", a Ameryka swoje
    > określenie traction - i może się nie udało jeszcze tego pogodzić? :)

    Oni, i inni tez, mieli podzielone rynki zanim Europa wprowadzila
    naklejki.
    A przeciez na tych naklejkach rozne opony maja rozne wyniki - czyzby
    cos przeszkadzalo zbadac amerykanskie opony w europejskich testach ?
    :-)

    Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
    wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic nie
    chciala ...

    J.

  • 4. Data: 2015-04-05 01:04:55
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 4 Apr 2015 23:15:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ciekawie bylo tez z opona Nokian WR - w Europie zimowa, w USA
    > wielosezonowa, ale czy to ta sama opona - tego nawet Nokia ujawnic
    nie
    > chciala ...

    Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
    jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

    --
    Marek

  • 5. Data: 2015-04-05 11:52:43
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-04-05 o 01:04, Marek pisze:

    > nie
    >
    > Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
    > jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

    Nam się wciska kit że opony sezonowe są bezpieczniejsze
    od wielosezonowych a w USA nowy samochód w salonie ma
    obowiązek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
    zmieni to już na własny rachunek.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2015-04-05 15:26:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-04-05 o 11:52, RadoslawF pisze:

    > Nam się wciska kit że opony sezonowe są bezpieczniejsze
    > od wielosezonowych a w USA nowy samochĂłd w salonie ma
    > obowiązek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
    > zmieni to już na własny rachunek.

    A u nas jest jakaś regulacja odnośnie tego jakie ogumienie
    ma mieć nowy samochód z salonu?

  • 7. Data: 2015-04-05 20:04:38
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    > Czyli co, nam się wciska kit, że zimówka latem niebezpieczna a
    > jednocześnie ją się sprzedaje w USA jako wielosezonowa?

    W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
    opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

  • 8. Data: 2015-04-05 20:06:45
    Od: masti <g...@t...hell>

    cef wrote:

    > bezpieczniejsze
    > zek mieć opony wielosezonowe. Jak sobie nabywca potem
    >
    > A u nas jest jakaś regulacja odnośnie tego jakie ogumienie
    > ma mieć nowy samochód z salonu?

    nie. co najwyżej w niektórych krajach ma mieć dostosowane do pory roku

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 9. Data: 2015-04-05 20:32:40
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 5 Apr 2015 13:04:38 -0500, Pszemol napisał(a):

    > "Marek" <f...@f...com> wrote in message
    >
    > W USA, w rejonie Chicago gdzie mieszkam, mało kto zmienia
    > opony na zimowe/letnie. Ludzie jeżdzą na wielosezonówkach.

    Ale jednak amerykańskie filmy jak to nieporadnie wygląda potem taki ruch,
    to biją nasze "ale urwał" na głowę ;)

    Raz że lubią RWD, dwa że takie podejście do opon, no i są efekty :)

    Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
    prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

  • 10. Data: 2015-04-05 20:41:50
    Od: masti <g...@t...hell>

    Tomasz Pyra wrote:

    > Nie zapominajmy że mówimy o kraju gdzie motorsport to przejechanie 400m
    > prosto, ewentualnie jazda po owalu :)

    która to jazda po owalu jest nieskończenie bardziej emocjonująca niż F1
    A nasze rajdy przy Baja to pikuś :)