  • Data: 2011-05-12 10:59:30
    Temat: Re: Pojemność cieplna to220
    Od: Mario <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-05-12 12:02, Szczur pisze:

    > A z czego jest zrobiona ta masa zalewowa? Bo nie mam pojęcia jakie może
    > mieć ciepło właściwe.

    Też nie bardzo wiem ale przyjąłbym, że skoro to tworzywo sztuczne to
    będzie miało ciepło właściwe ze 4 razy większe niż miedź czyli około
    1400J/(kg*K). Gęstość też bym wziął przeciętną jak żywice czy PVC. Tylko
    musiałbyś przyjąć że pojemność cieplna masy zalewowej jest dołączona do
    struktury przez pewną wypadkową rezystancję cieplną - dość dużą w
    porównaniu do rezystancji cieplnej połączenia z miedzianym podłożem.
    Może wypowie się Dariusz Ładziak jako aktywny zawodowo technolog bo ja
    tak tylko strzelam.

    > Ciekawe skąd mam wziąć rozmiary struktury półprzewodnikowej.

    Z internetu. Widzę tu niesamodzielność taką jak u mojego syna w wieku
    gimnazjalnym. Jak coś nie podane na tacy to ciężko samemu wyszukać i
    przeliczyć.
    Znajdziesz na wiki grubości wafli krzemowych a rozmiary struktury
    mógłbyś oszacować na zdjęciach znalezionych w Google/Grafika. Zarówno
    grubości jaki rozmiary struktury bywają różne więc możesz dostać różne
    wyniki.

    MD