    From: Trybun <M...@t...cb>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Pojemność akumulatora
    Date: Sun, 21 Jul 2024 09:57:49 +0200

    W dniu 16.07.2024 o 11:42, J.F pisze:

    > A jaki - rozruchowy, trakcyjny?

    Nie mam całkowitej  pewności, dedykowany do łodzi z silnikiem
    elektrycznym, a więc na 90% trakcyjny.

    > A jak mierzyłeś ten koniec?
    >
    > Co to za prostowniki? "zwykły prostownik" aku naładuje, może to
    > potrwać dłużej lub szybciej, ale naładuje.

    Różne, większość z nich ma wskaźniki naładowania, a także wizualnie po
    intensywności wydzielanie pęcherzyków gazu.

    > Akumulatorom ołowiowym szkodzi:
    > -głębokie rozładowanie. Trakcyjnym mniej, rozruchowym - bardzo.
    >
    > -przechowywanie w stanie rozładowanym.
    >
    > -długie przeładowanie.
    >
    > -wibracje i wstrząsy
    >
    > Pasuje Ci?
    >

    > Trzeba kupić "trakcyjny", ładować zaraz po rozładowaniu,
    > doładowywać co miesiąc, i robic to albo automatycznym prostownikiem,
    > co się sam wyłączy,
    > albo zwykłym - ale wtedy nie zapominając o wyłączeniu po paru
    > godzinach.
    >
    > J.

    Najprawdopodobniej w grę wchodzi to przechowywanie w stanie
    rozładowywanym, na koniec coś koło roku nie był w ogóle doładowywany.
    Ale co mi daje taka wiedza wobec dylematu czy da na dzień dzisiejszy
    kupić baterię którą można użytkować na przemian?