  • 1. Data: 2011-06-30 18:07:47
    Temat: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony EGR i
    wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest odpalona, a
    on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez
    zmian, paliwa zawsze różne.
    Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na pozbycie
    się bez efektów ubocznych?)

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2011-06-30 18:59:25
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > ...pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej bywało.
    > Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.

    1-2 litry więcej to może Ci zacząć palić z wielu powodów,
    niekoniecznie związanych z silnikiem :-). Wystarczy że
    wozisz zapomniany, niepotrzebny bagaż, nie zdjąłeś kufra z
    dachu i koła masz niedopompowane... To tylko przykład, nie
    wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)

  • 3. Data: 2011-06-30 19:47:09
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-30 18:07, Madoniowie pisze:
> [...]
    > niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na

    Masz spalanie w normie.

  • 4. Data: 2011-06-30 20:49:49
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bagaż, nie zdjąłeś kufra z dachu i koła masz niedopompowane... To tylko
    > przykład, nie wiem czy w Twoim przypadku tak jest :-)

    Nie. To wszystko śmiało można wykluczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 5. Data: 2011-06-30 20:54:43
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Masz spalanie w normie.

    Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej palił w
    mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w normie", gdyby nie
    fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe, a od roku jest ciągle to
    wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To samo miasto, te same korki, te
    same trasy, to samo paliwo, ten sam kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły
    skok na wyższy poziom trudno nazwać normalnym.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 6. Data: 2011-06-30 22:37:39
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

> [...]
    > niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na

    Jeśli komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresował się przepływomierzem.
    Który rok tego mondka? Silnik to już PSA czy jeszcze fordowski?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 7. Data: 2011-06-30 23:00:07
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:

> [...]
    > samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
    > kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno

    Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem,
    to z roku na rok są większe korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz
    "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne". Jeżeli
    tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
    zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy
    nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
    Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
    Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu
    specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako
    pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na
    najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco
    gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym.
    Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę
    głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to
    one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który
    cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim
    stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy
    intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by
    coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i
    odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
    Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś
    elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić
    filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą
    trochę pracy. Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się
    kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

    Pozdrawiam
    Filip

  • 8. Data: 2011-06-30 23:53:32
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    > Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z
    > roku na rok są większe korki.

    Moja droga wygląda podobnie. Drobne różnice nie mają znaczenia. Poza tym np. w
    wakacje jest luźno. A spalanie większe.

    > To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście
    > "paliwa zawsze różne".

    Gdybym tankował na jednej stacji, to można by przypuszczać, że stacja zmieniła
    paliwo. A tankuję na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna
    Statoil i dwie Shell. Żeby zmieniło się na wszystkich na raz - mało
    prawdopodobne.

    > Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
    > zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest
    > zapchany DPF.

    Nie jest. Przypominam, że cały układ paliwowy był wymieniony. Z wtryskiwaczami
    włącznie. I zero poprawy. A DPF był nawet wymontowany i ręcznie czyszczony. Nic.

    > Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/

    Zajrzę

    > Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.

    Sprawdzę.

    > Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów

    Wymienione

    > i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to
    > jako pierwsze, potem wymiana filtrów),

    Instalacja paliwowa była wymieniona. Jest nowa. Więc to nie to.

    > następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy
    > olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.

    Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

    > Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od
    > wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda.

    Hmmmm. Nie wiem, w czym może to mieć wpływ na spalanie, ale sprawdzić nie
    zaszkodzi.

    > Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają
    > nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa
    > mieszankę paliwową.

    Jeszcze myślałem o diagnostyce dawek paliwa.

    > Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do
    > silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju),
    > jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił.

    To jest kolejny pomysł.

    > Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika
    > (niefabrycznego).
    > Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku.

    To już niestety nie takie proste. I nie tanie.

    > Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr?

    Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kupą rurek i kabelków. Pełno tego
    tam. Nie da się zaślepić, nie da się oszukać.

    > Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić

    Jak pisałem, EGR był wymieniony.

    > filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę
    > pracy.

    Spodziewam się... :(

    > Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś
    > klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

    Sprawdzone. To chyba na samym początku sprawdziłem. Zresztą hamulce też zrobione
    na nowo. Przód i tył. Obawiam się, że to może być walnięty komp...
    Dzięki za podpowiedzi.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 9. Data: 2011-06-30 23:55:29
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w wiadomości

    > Jeśli komp nic nie wykazuje to ja bym zainteresował się przepływomierzem.

    przerabiałem...

    > Który rok tego mondka? Silnik to już PSA czy jeszcze fordowski?

    2006. MK3 wszystkie były na delfaju. Dopiero MK4 od PSA i boscha.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 10. Data: 2011-07-01 00:18:03
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Użytkownik "Madoniowie" napisał w wiadomości:

> [...]
    > bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na

    Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować
    parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i
    stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces
    regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww.
    filtra.
    Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może
    leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas
    badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).
    Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie
    żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali. Z tygodnia
    na tydzień nadeszło lato a z nim temp. powietrza jest coraz wyższa tam więc
    gęstość zasysanego powietrza jest niższa...czujnik temp. powietrza
    doładowującego i przepływomierz dają ECU "cynk" że silnik zasysa mały
    strumień masowy powietrza i ECU zwiększa ciut doładowanie i ciut podnosi
    dawkę paliwa....i tak sprawność silnika maleje i dlatego wysokoprężnaki
    zużywają więcej ropki w upalne dni niż w chłodne.

    Pozdr.

    --
    Bugatti