    From: Filip KK <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Podwyższone spalanie
    Date: Thu, 30 Jun 2011 23:00:07 +0200

    W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:

    > Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej
    > palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w
    > normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe,
    > a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To
    > samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
    > kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno
    > nazwać normalnym.

    Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem,
    to z roku na rok są większe korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz
    "to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne". Jeżeli
    tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
    zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy
    nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
    Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
    Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu
    specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako
    pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na
    najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco
    gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym.
    Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę
    głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to
    one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który
    cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim
    stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy
    intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by
    coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i
    odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
    Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś
    elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić
    filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą
    trochę pracy. Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się
    kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.

    Pozdrawiam
    Filip