-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.icm.edu.pl!not-for-mail
From: Filip KK <n...@n...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Podwyższone spalanie
Date: Thu, 30 Jun 2011 23:00:07 +0200
Organization: Dzial Sieciowy ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 38
Message-ID: <iuio6q$ufo$2@news.net.icm.edu.pl>
References: <iui7io$39r$1@mx1.internetia.pl> <iuict0$ufo$1@news.net.icm.edu.pl>
<iuihbp$r0l$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-78-83-115.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.net.icm.edu.pl 1309467674 31224 89.78.83.115 (30 Jun 2011 21:01:14 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...net.icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2011 21:01:14 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.18) Gecko/20110616
Thunderbird/3.1.11
In-Reply-To: <iuihbp$r0l$1@mx1.internetia.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2380626
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2011-06-30 20:54, Madoniowie pisze:
> Dawniej palił na trasie przy spokojnej jeździe 6,2, teraz 7,5. Dawniej
> palił w mieście 7,5-8, teraz 10-11. Mógłbym uznać to spalanie za "w
> normie", gdyby nie fakt, że wcześniej przez 1,5 roku było ciągle niższe,
> a od roku jest ciągle to wyższe. Niezależnie od pory roku, drogi itp. To
> samo miasto, te same korki, te same trasy, to samo paliwo, ten sam
> kierowca, ten sam styl jazdy. Taki nagły skok na wyższy poziom trudno
> nazwać normalnym.
>
Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem,
to z roku na rok są większe korki. To po pierwsze. Po drugie, piszesz
"to samo paliwo" a w pierwszym poście "paliwa zawsze różne". Jeżeli
tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy
nie jest zapchany DPF. Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i zapodaniu
specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to jako
pierwsze, potem wymiana filtrów), następnie dwukrotna wymiana oleju na
najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco
gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym.
Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę
głowica-buda. Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to
one podają nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który
cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym sprawdził w jakim
stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do silnika i czy
intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by
coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym filtr odmy i
odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika (niefabrycznego).
Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi ma jakieś
elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić
filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą
trochę pracy. Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się
kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.
Pozdrawiam
Filip
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.11 23:53 Madoniowie
- 30.06.11 23:55 Madoniowie
- 01.07.11 00:18 Bugatti
- 01.07.11 00:46 Filip KK
- 01.07.11 08:51 Mirek Ptak
- 01.07.11 09:46 Robert_J
- 01.07.11 16:44 Madoniowie
- 01.07.11 16:48 Madoniowie
- 01.07.11 16:43 Madoniowie
- 01.07.11 22:37 MikOu
- 01.07.11 22:45 Madoniowie
- 03.07.11 01:21 MikOu
- 04.07.11 10:56 Mirek Ptak
- 04.07.11 19:38 Madoniowie
- 05.07.11 15:14 Mirek Ptak
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=