-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.nask.pl!new
s.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
From: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Podwyższone spalanie
Date: Thu, 30 Jun 2011 23:53:32 +0200
Organization: Netia S.A.
Lines: 97
Message-ID: <iuirr3$nk7$1@mx1.internetia.pl>
References: <iui7io$39r$1@mx1.internetia.pl> <iuict0$ufo$1@news.net.icm.edu.pl>
<iuihbp$r0l$1@mx1.internetia.pl> <iuio6q$ufo$2@news.net.icm.edu.pl>
NNTP-Posting-Host: 178-37-82-116.adsl.inetia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: mx1.internetia.pl 1309471395 24199 178.37.82.116 (30 Jun 2011 22:03:15 GMT)
X-Complaints-To: a...@i...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2011 22:03:15 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18463
In-Reply-To: <iuio6q$ufo$2@news.net.icm.edu.pl>
X-Tech-Contact: u...@i...pl
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-Priority: 3
X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2380641
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iuio6q$ufo$2@news.net.icm.edu.pl...
> Zaraz zaraz, coś mi się nie zgadza. Te same korki? Z tego co zauważyłem, to z
> roku na rok są większe korki.
Moja droga wygląda podobnie. Drobne różnice nie mają znaczenia. Poza tym np. w
wakacje jest luźno. A spalanie większe.
> To po pierwsze. Po drugie, piszesz "to samo paliwo" a w pierwszym poście
> "paliwa zawsze różne".
Gdybym tankował na jednej stacji, to można by przypuszczać, że stacja zmieniła
paliwo. A tankuję na kilku. Jedna tania z paliwem z Orlenu, jedna BP, jedna
Statoil i dwie Shell. Żeby zmieniło się na wszystkich na raz - mało
prawdopodobne.
> Jeżeli tankowałeś na przeróżnych stacjach, to możesz być pewien, że masz
> zaj*bany cały układ paliwowy, włącznie z wydechowym i nie wiadomo czy nie jest
> zapchany DPF.
Nie jest. Przypominam, że cały układ paliwowy był wymieniony. Z wtryskiwaczami
włącznie. I zero poprawy. A DPF był nawet wymontowany i ręcznie czyszczony. Nic.
> Zapraszam tutaj: http://www.filtrdpf.pl/
Zajrzę
> Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za przepływomierzem.
Sprawdzę.
> Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów
Wymienione
> i zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu paliwowego (to
> jako pierwsze, potem wymiana filtrów),
Instalacja paliwowa była wymieniona. Jest nowa. Więc to nie to.
> następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku, pierwszy
> olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.
Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
> Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie elektrycznym. Począwszy od
> wymiany masy aku-buda, aku-blok silnika i dodałbym masę głowica-buda.
Hmmmm. Nie wiem, w czym może to mieć wpływ na spalanie, ale sprawdzić nie
zaszkodzi.
> Wymieniłbym dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają
> nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który cyklicznie zwiększa
> mieszankę paliwową.
Jeszcze myślałem o diagnostyce dawek paliwa.
> Potem bym sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający powietrze do
> silnika i czy intercooler wraz z "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju),
> jeśli by coś było bym rozebrał cały układ i wyczyścił.
To jest kolejny pomysł.
> Wymieniłbym filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego pojemnika
> (niefabrycznego).
> Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku.
To już niestety nie takie proste. I nie tanie.
> Nie wiem czy TDCi ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr?
Ten model z DPF ma takiego wielkiego EGRa z kupą rurek i kabelków. Pełno tego
tam. Nie da się zaślepić, nie da się oszukać.
> Jeśli tak, to wiadomo wyczyścić
Jak pisałem, EGR był wymieniony.
> filterki. Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą trochę
> pracy.
Spodziewam się... :(
> Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się kręcą, bo może jakieś
> klocki nie odbijają na sankach i szorują o tarczę.
Sprawdzone. To chyba na samym początku sprawdziłem. Zresztą hamulce też zrobione
na nowo. Przód i tył. Obawiam się, że to może być walnięty komp...
Dzięki za podpowiedzi.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 30.06.11 23:55 Madoniowie
- 01.07.11 00:18 Bugatti
- 01.07.11 00:46 Filip KK
- 01.07.11 08:51 Mirek Ptak
- 01.07.11 09:46 Robert_J
- 01.07.11 16:44 Madoniowie
- 01.07.11 16:48 Madoniowie
- 01.07.11 16:43 Madoniowie
- 01.07.11 22:37 MikOu
- 01.07.11 22:45 Madoniowie
- 03.07.11 01:21 MikOu
- 04.07.11 10:56 Mirek Ptak
- 04.07.11 19:38 Madoniowie
- 05.07.11 15:14 Mirek Ptak
- 05.07.11 16:41 Madoniowie
Najnowsze wątki z tej grupy
- IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- stare graty młode kozy
- Nadchodzi nowa opłata od posiadania aut spalinowych
- Droga dwukierunkowa
- Elektryki są fajne
- Elektryki są fajne :(
- USB -> jack
- Kupcie sobie nowoczesne auto
- Linie zatrzymania
- Obostrzenia
- Przyczyna piszczenia...
- Co to k jest?
- znalazłem samochód ;)
- Pierwszeństwo łamane
- zamek
Najnowsze wątki
- 2024-07-11 Tokarze CNC czyli ciężkie życie prototypiarza
- 2024-07-12 Zgody na przetwarzanie danych
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual: Installation Guide
- 2024-07-12 stare graty młode kozy
- 2024-07-11 8080
- 2024-07-13 Przyłącze dolne grzejnika
- 2024-07-13 IObit Uninstaller Pro 13.6.0.5 Multilingual Overview
- 2024-07-12 Czym wykonać otwór fi 100 w betonie komórkowym?
- 2024-07-12 Warszawa => Senior Rust Software Engineer <=
- 2024-07-12 Warszawa => Business Unit Manager (Recruitment Business) <=
- 2024-07-12 Warszawa => Head of WMS Competence Center for IT&D Contract Logistics
- 2024-07-12 Warszawa => Head od WMS Competence Center dla IT&D (Blue Yonder) <=
- 2024-07-12 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-07-12 Warszawa => UX/UI Designer <=
- 2024-07-12 Częstochowa => Specjalista ds. Marketingu (E-Commerce) <=