-
11. Data: 2011-07-01 00:46:13
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: Filip KK <n...@n...pl>
W dniu 2011-06-30 23:53, Madoniowie pisze:
> Dzięki za podpowiedzi.
>
To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu
Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć. Napisz na grupę jak
sobie poradzisz z problemem co pomogło...
Pozdrawiam
Filip
-
12. Data: 2011-07-01 08:51:05
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-06-30 23:53, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku,
>> pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.
>
> Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
pogrzebany?
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
13. Data: 2011-07-01 09:46:16
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Robert_J" <d...@o...pl>
> Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za
> przepływomierzem.
> Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i
> zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu
> paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów),
> następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest
> na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco
> gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie
> elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok
> silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym
> dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają
> nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który
> cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym
> sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający
> powietrze do silnika i czy intercooler wraz z
> "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś
> było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym
> filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego
> pojemnika (niefabrycznego).
> Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi
> ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to
> wiadomo wyczyścić filterki.
Ale Kolega nie napisał że mu auto wpadło z mostu do rzeki
;-). Nie przesadzasz aby trochę? Najlepiej rozkręcić
samochód na części i złożyć, tylko pytanie czy to ma sens...
> Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą
> trochę pracy.
A to jeszcze coś może przyjść? Wymieniłeś usterki, które
zdarzają się w autach nastoletnich ;-)
> Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się
> kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i
> szorują o tarczę.
O, to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie
podtarte łożysko, niech po jeździe sprawdzi czy nie grzeje
nadmiernie się któraś felga...
-
14. Data: 2011-07-01 16:43:09
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
news:iuir5q$f4q$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować
> parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i
Tu już niestety zwykły kabelek nie poradzi. Trzeba by mieć komp delfaja.
> stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces
> regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww.
> filtra.
Jak już pisałem, to odpada. Wiem, kiedy się włącza procedura. Czuję to. Wiem, że
nie jest zapchany, bo był wykręcany i czyszczony. Poza tym, gdyby się wciąż
włączała, to dosyć szybko przybywało by oleju.
> Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć
> w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania
> ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).
Hmmm. Znaczy nie hamulce, tylko gdzieś w skrzyni? Może to być...
> Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart
> ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali.
Nie z tygodnia na tydzień. Od dłuższego czasu pali więcej. Skok był wyraźny i
jednorazowy
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
15. Data: 2011-07-01 16:44:40
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iuiudp$ufo$3@news.net.icm.edu.pl...
>> Dzięki za podpowiedzi.
>>
> To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu
> Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć.
Wiem. Z problemem bujam się już od dłuższego czasu. Po prostu już nie mam
pomysłu, co to może być. I mechanicy też. Więc szukam świeżych idei.
> Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...
Jasne. Jeśli tylko się uda...
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
16. Data: 2011-07-01 16:48:20
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
news:iujqop$ov0$1@news.onet.pl...
>> Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
>
> Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?
Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala się
kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z dpf tak ma. Od
nowości.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
17. Data: 2011-07-01 22:37:36
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "MikOu" <j...@w...pl>
> Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony
> EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest
> odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej
> bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
> Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
> pozbycie się bez efektów ubocznych?)
Witaj
Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a
nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli)
zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie
zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.
Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś
łapie ?
Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz
piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.
Powodzenia
Mkh
>
> --
> Pozdrawiam,
> Przemek
>
-
18. Data: 2011-07-01 22:45:16
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>
Użytkownik "MikOu" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
news:iulb6m$vfn$1@polsl.pl...
> Witaj
> Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a nie
> zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
> Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli)
> zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
> wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
> spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie
> zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.
>
> Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś
> łapie ?
> Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
> Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz
> piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.
Ha! Jak zdążę jutro, to walę na podnośnik.
--
Pozdrawiam,
Przemek
http://dag-pol.republika.pl
-
19. Data: 2011-07-03 01:21:01
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: "MikOu" <j...@w...pl>
Nnooi? Z ciekawości coś wyszło nowego?
(...)
>> zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
>> wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
>> spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić...
>> Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.
Dościślę, ze piasta nierozbieralna, moduł z łożyskami i czujnikiem ABS.
Fioletowa od temperatury, hamulec jest jakby osobno-gdyby hamulec trzymał to
tarcza byłaby grzana, nie piasta.
pozdrawiam
Mkh
-
20. Data: 2011-07-04 10:56:18
Temat: Re: Podwyższone spalanie
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2011-07-01 16:48, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
>>
>> Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
>> pogrzebany?
>
> Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
> się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
> dpf tak ma. Od nowości.
>
No to zdecydowanie *nie* normalne :)
Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego
przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra. Wtedy
dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje
rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po
mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często -
czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza
przeglądami, ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++