eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Podwyższone spalanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 25

  • 11. Data: 2011-07-01 00:46:13
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-30 23:53, Madoniowie pisze:

    > Dzięki za podpowiedzi.
    >
    To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu
    Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć. Napisz na grupę jak
    sobie poradzisz z problemem co pomogło...

    Pozdrawiam
    Filip


  • 12. Data: 2011-07-01 08:51:05
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-06-30 23:53, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    >> następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest na rynku,
    >> pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco gęstszy.
    >
    > Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF

    Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
    pogrzebany?

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++


  • 13. Data: 2011-07-01 09:46:16
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > Sprawdź czy nie zasysasz lewego powietrza za
    > przepływomierzem.
    > Poza tym, zająłbym się wymianą wszystkich innych filtrów i
    > zapodaniu specyfików markowej firmy do czyszczenia układu
    > paliwowego (to jako pierwsze, potem wymiana filtrów),
    > następnie dwukrotna wymiana oleju na najlepszy jaki jest
    > na rynku, pierwszy olej 0W50, drugi normalny nieco
    > gęstszy. Dodatkowo zadbałbym o wszystkie masy w układzie
    > elektrycznym. Począwszy od wymiany masy aku-buda, aku-blok
    > silnika i dodałbym masę głowica-buda. Wymieniłbym
    > dodatkowo masy od wszystkich czujników, bo to one podają
    > nieprawidłowe wartości do sterownika silnika, który
    > cyklicznie zwiększa mieszankę paliwową. Potem bym
    > sprawdził w jakim stanie jest cały układ doprowadzający
    > powietrze do silnika i czy intercooler wraz z
    > "orurowaniem" jest czysty (bez śladu oleju), jeśli by coś
    > było bym rozebrał cały układ i wyczyścił. Wymieniłbym
    > filtr odmy i odprowadził rurkę spustową do specjalnego
    > pojemnika (niefabrycznego).
    > Następnie EGR wyłączyłbym w sterowniku. Nie wiem czy TDCi
    > ma jakieś elektrozawory przy turbo i egr? Jeśli tak, to
    > wiadomo wyczyścić filterki.

    Ale Kolega nie napisał że mu auto wpadło z mostu do rzeki
    ;-). Nie przesadzasz aby trochę? Najlepiej rozkręcić
    samochód na części i złożyć, tylko pytanie czy to ma sens...



    > Nic więcej na razie nie przychodzi mi do głowy, przed Tobą
    > trochę pracy.

    A to jeszcze coś może przyjść? Wymieniłeś usterki, które
    zdarzają się w autach nastoletnich ;-)



    > Sprawdź jeszcze wszystkie koła, czy na pewno lekko się
    > kręcą, bo może jakieś klocki nie odbijają na sankach i
    > szorują o tarczę.

    O, to jest chyba najbardziej prawdopodobne. Ewentualnie
    podtarte łożysko, niech po jeździe sprawdzi czy nie grzeje
    nadmiernie się któraś felga...


  • 14. Data: 2011-07-01 16:43:09
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Bugatti" <s...@m...pl> napisał w wiadomości
    news:iuir5q$f4q$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować
    > parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i

    Tu już niestety zwykły kabelek nie poradzi. Trzeba by mieć komp delfaja.

    > stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces
    > regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww.
    > filtra.

    Jak już pisałem, to odpada. Wiem, kiedy się włącza procedura. Czuję to. Wiem, że
    nie jest zapchany, bo był wykręcany i czyszczony. Poza tym, gdyby się wciąż
    włączała, to dosyć szybko przybywało by oleju.

    > Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może leżeć
    > w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas badania
    > ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).

    Hmmm. Znaczy nie hamulce, tylko gdzieś w skrzyni? Może to być...

    > Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie żart
    > ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali.

    Nie z tygodnia na tydzień. Od dłuższego czasu pali więcej. Skok był wyraźny i
    jednorazowy

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl


  • 15. Data: 2011-07-01 16:44:40
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iuiudp$ufo$3@news.net.icm.edu.pl...

    >> Dzięki za podpowiedzi.
    >>
    > To tylko takie moje dywagacje, na pewno trzeba się przyjrzeć bliżej temu
    > Twojemu silnikowi. Tak na odległość ciężko odgadnąć.

    Wiem. Z problemem bujam się już od dłuższego czasu. Po prostu już nie mam
    pomysłu, co to może być. I mechanicy też. Więc szukam świeżych idei.

    > Napisz na grupę jak sobie poradzisz z problemem co pomogło...

    Jasne. Jeśli tylko się uda...

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl


  • 16. Data: 2011-07-01 16:48:20
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iujqop$ov0$1@news.onet.pl...

    >> Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
    >
    > Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies pogrzebany?

    Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala się
    kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z dpf tak ma. Od
    nowości.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl


  • 17. Data: 2011-07-01 22:37:36
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "MikOu" <j...@w...pl>

    > Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony
    > EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest
    > odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej
    > bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
    > pozbycie się bez efektów ubocznych?)

    Witaj
    Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a
    nie zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
    Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli)
    zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
    wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
    spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie
    zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

    Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś
    łapie ?
    Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
    Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz
    piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.


    Powodzenia
    Mkh

    >
    > --
    > Pozdrawiam,
    > Przemek
    >



  • 18. Data: 2011-07-01 22:45:16
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "MikOu" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:iulb6m$vfn$1@polsl.pl...

    > Witaj
    > Miałem tak samo (Focus 1,6 TDCi 2006dpf) z dnia na dzień spalał +1,5-2l.a nie
    > zmienio sie nic - trasa, auto, noga kierowcy :-D
    > Parę miesiecy szukałem winowajcy aż przy okazji mycia nakoli (dekli)
    > zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
    > wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
    > spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić... Oczywiscie
    > zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.
    >
    > Wiec moze piasta albo inne łożysko sie wysypało? Może hamulec postojowy coś
    > łapie ?
    > Po prostu zwiekszone opory ruchu , troszkę, akurat na te 2l na stówę.
    > Ale komentarze znalazłem, że obecnie SKF stosuje duzo plastiku wewnatrz
    > piast - tzn koszyki które łatwo się rozlatują i stąd problemy.

    Ha! Jak zdążę jutro, to walę na podnośnik.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek
    http://dag-pol.republika.pl


  • 19. Data: 2011-07-03 01:21:01
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "MikOu" <j...@w...pl>

    Nnooi? Z ciekawości coś wyszło nowego?

    (...)
    >> zauważyłem fioletową piastę tylnego koła ( była nówka SKF, niedawno
    >> wymieniana, wytrzymała dwa miesiace i zaczęła się zacierać - stąd to
    >> spalanie.) Nie pomyślałem, zeby na podnośnik, kołami zakręcić...
    >> Oczywiscie zgrzyta i chrupie...ale kręci sie.

    Dościślę, ze piasta nierozbieralna, moduł z łożyskami i czujnikiem ABS.
    Fioletowa od temperatury, hamulec jest jakby osobno-gdyby hamulec trzymał to
    tarcza byłaby grzana, nie piasta.

    pozdrawiam
    Mkh



  • 20. Data: 2011-07-04 10:56:18
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-01 16:48, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    >>> Olej zmieniam aż za często. Niestety konieczność przy DPF
    >>
    >> Chyba coś mnie ominęło :) - napisz coś więcej - może tu jest pies
    >> pogrzebany?
    >
    > Normalne. Nic nadzwyczajnego. Po każdej procedurze czyszczenia zapala
    > się kontrolka wymiany oleju. I jest to +/- co 5-10kkm. Każdy mondek z
    > dpf tak ma. Od nowości.
    >
    No to zdecydowanie *nie* normalne :)
    Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego
    przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra. Wtedy
    dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje
    rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
    Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po
    mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często -
    czasami nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza
    przeglądami, ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l
    PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++

strony : 1 . [ 2 ] . 3


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: