eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPodwyższone spalanieRe: Podwyższone spalanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!news.icm.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!not-for-
    mail
    From: "Bugatti" <s...@m...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Podwyższone spalanie
    Date: Fri, 1 Jul 2011 00:18:03 +0200
    Organization: Academic Computer Center CYFRONET AGH
    Lines: 32
    Message-ID: <iuir5q$f4q$1@srv.cyf-kr.edu.pl>
    References: <iui7io$39r$1@mx1.internetia.pl>
    NNTP-Posting-Host: ds.pk.edu.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: srv.cyf-kr.edu.pl 1309470714 15514 149.156.157.66 (30 Jun 2011 21:51:54 GMT)
    X-Complaints-To: n...@c...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 30 Jun 2011 21:51:54 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.3664
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.3664
    X-Antivirus: avast! (VPS 110630-0, 2011-06-30), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2380650
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Madoniowie" napisał w wiadomości:

    > Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów, wymieniony
    > EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura czyszczenia nie jest
    > odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę niż to drzewiej
    > bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
    > pozbycie się bez efektów ubocznych?)

    Trzeba przetestować autko z laptopem na drodze przy butowaniu i obserwować
    parametry silnika: przede wszystkim dawki i _korekcje_ na wtryskiwaczach i
    stan nasycenia DPFa który może jest tak zapchany że komp włącza proces
    regenracji poprzez zwiększenie dawki paliwa celem szybszego nagrzania ww.
    filtra.
    Jeśli ww. diagnostyka dynamiczna wykaże że wszystko ok to przyczyna może
    leżeć w dużych oporach ruchu układu napędowego (które sprawdzisz podczas
    badania ukłądu hamulcowego na rolkach [bębnach]).
    Jeśli i to okaże się w porządku to przyczyna leży w...pogodzie ;-) To nie
    żart ale napisałeś że z tygodnia na tydzień autko ci więcej pali. Z tygodnia
    na tydzień nadeszło lato a z nim temp. powietrza jest coraz wyższa tam więc
    gęstość zasysanego powietrza jest niższa...czujnik temp. powietrza
    doładowującego i przepływomierz dają ECU "cynk" że silnik zasysa mały
    strumień masowy powietrza i ECU zwiększa ciut doładowanie i ciut podnosi
    dawkę paliwa....i tak sprawność silnika maleje i dlatego wysokoprężnaki
    zużywają więcej ropki w upalne dni niż w chłodne.

    Pozdr.


    --
    Bugatti

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: