  • 21. Data: 2011-07-04 19:38:24
    Temat: Re: Podwyższone spalanie
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iurv7j$5r0$1@news.onet.pl...

    > No to zdecydowanie *nie* normalne :)

    Nie wiem, skąd czerpiesz wiedzę. (Nie kwestionuję tu jej fachowości). Z mojej
    wiedzy mondeo z dpf tak właśnie się zachowują.

    > Rzeczywiście oleju może przybywać, ale tylko w przypadku wielokrotnego
    > przerywania podjętej przez sterownik próby wypalenia filtra.

    Wtedy to przybywa bardzo szybko. Miałem i taką sytuację, zanim przeczyściłem
    filtr. Potrafił dorobić litr oleju w 500 kilometrów (cykl miejski
    krótkodystansowy)

    > Wtedy dodatkowy ON wtryskiwany do cylindra spływa do miski olejowej i powoduje
    > rozcieńczenie oleju i wzrost jego poziomu.
    > Ja z natury swojej pracy w większości poruszam się po krótkiej trasie po
    > mieście do i z pracy, dlatego wypalanie zdarza mi się dosyć często - czasami
    > nawet co 200-300 km. Jeszcze nigdy nie wymieniałem oleju poza przeglądami,

    Jakie auto?

    > ale zawsze dbałem, żeby procedury wypalania nie przerywać.

    A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że właśnie
    zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym, jak niewielu o
    tym w ogóle wie.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 22. Data: 2011-07-05 15:14:54
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-07-04 19:38, *Madoniowie* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:

    > Jakie auto?

    Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy
    by mi się włączyło wypalanie w mieście.

    > A to, jak wiesz, bywa czasem dosyć trudne. Szczególnie, że rozpoznać, że
    > właśnie zaczął się ten proces, wcale nie jest łatwo. Nie mówiąc o tym,
    > jak niewielu o tym w ogóle wie.

    Rozpoznanie jest dość łatwe - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na
    poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na światłach, lub pod domem. Drugi
    objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
    silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie
    2000 rpm min.). Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na
    osiedlu to po prostu robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.
    W trasie z kolei zawsze się staram jechać jakiś odcinek (mam blisko
    autostradę :) ) na wysokich obrotach, żeby dokładnie filtr "przedmuchać".

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)

  • 23. Data: 2011-07-05 16:41:50
    Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl>

    > Vectra C 1.9 CDTI - z nowym autkiem jeszcze nie miałem sytuacji, kiedy by mi
    > się włączyło wypalanie w mieście.

    Nie wiem, jak mają ople, ale kiedyś coś o jakiejś zafirze czytałem, co straszne
    problemy z DPF miała, a serwis twierdził, że auto jest OK, tylko kierowca ma za
    blisko do pracy.

    > Rozpoznanie jest dość łatwe

    Dla przeciętnego kierowcy? nie żartuj...
    > - pierwszy objaw to spalanie chwilowe na poziomie ~5 l/h łatwo to zauważyć na
    > światłach, lub pod domem.

    Chyba, że ktoś nie ma tej opcji, jak np. wszystkie mondeo mk3. Wiem, że trudno
    uwierzyć, ale: tak! Nie ma tam wskazania chwilowego spalania. Tylko średnie.
    Poza tym ja np. wolę temperaturę i nie będę jeździł na chwilowym spalaniu tylko
    dlatego, żeby poznać procedurę.

    > Drugi objaw (przynajmniej w Oplu) to drżenie karoserii od nierównej pracy
    > silnika przy niskich obrotach (do wypalania zalecane jest utrzymywanie 2000
    > rpm min.).

    W mondeo też się da to zauważyć, ale objaw jest tak dyskretny, że 90% go
    przeoczy. Nie mówiąc o tym, że połowa z pozostałych 10% pojedzie do serwisu i
    będzie się uskarżać na dziwną pracę silnika.

    > Jak wyczuję, że się włączyło wypalanie a jestem już na osiedlu to po prostu
    > robię kilka kółek po uliczkach na 2 lub 3 biegu.

    Co dla wypalania nie jest specjalnie znaczące. Powinno się utrzymywać stałą
    prędkość obrotową.
    Wszystko, co piszesz, to prawda. Jednak nie bierzesz pod uwagę, że znakomita
    większość kierowców nie ma o niuansach technicznych pojęcia. I w sumie racja, bo
    auto jest do jeżdżenia, a nie do obsługi. Nie mówiąc o całym ekologicznym
    absurdzie tego (niestety już przymusowego) rozwiązania.
    Tak więc dla przeciętnego kierowcy hasło DPF mówi mniej więcej tyle, co EGR,
    ASR, ACC czy ABS. Co najwyżej wie, że takie coś ma. A i to nie zawsze.

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 24. Data: 2011-08-12 16:12:01
    Od: Madoniowie <m...@w...go2.pl>

    W dniu i godzinie 2011-06-30 18:07, *Madoniowie* napisał(a):
    > Co może być przyczyną większego spalania? Komp nie daje błędów,
    > wymieniony EGR i wszystkie wtryski, DPF jest drożny, procedura
    > czyszczenia nie jest odpalona, a on i tak pali 1-2 litry więcej na setkę
    > niż to drzewiej bywało. Styl jazdy bez zmian, paliwa zawsze różne.
    > Mondeo MK3 2.0 TDCi DPF (niestety, psia krew... BTW, zna ktoś sposób na
    > pozbycie się bez efektów ubocznych?)

    No to po diagnozach. Wtryski sprawdzone ponownie - OK. Korekcja na
    pierwszym wtrysku nie najlepsza, ale w normie. Opory toczenia w normie
    (hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
    Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?

    --
    Pozdrawiam, Przemek
    http://dag-pol.republika.pl

  • 25. Data: 2011-08-12 16:27:10
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> napisał w
    wiadomości news:j23cct$43q$4@mx1.internetia.pl...

> [...]
    > (hamulce, łożyska). Kodów błędów brak. Dzięki wszystkim za podpowiedzi.
    > Niestety ciągle lipa. Jeszcze jakieś pomysły?

    Ciśnienie doładowania, przepływomierz, czujnik temperatury?

    --
    Pozdrawiam,

    yabba