eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodstawy elektroniki - glupie pytanie › Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!news.glorb.com!news-out.readnews.com!news-x
    xxfer.readnews.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrad
    a.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada
    .pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    References: <6...@g...com>
    <op.xjmf9g2cn0u1o8@moj> <v...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lr1c9v$e2m$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <d...@4...com>
    Organization: : : :
    Date: Sun, 27 Jul 2014 14:56:13 +0200
    User-Agent: slrn/pre1.0.2-21 (Linux)
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Message-ID: <s...@f...lasek.waw.pl>
    Lines: 38
    NNTP-Posting-Host: 77-253-217-116.static.ip.netia.com.pl
    X-Trace: 1406465773 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2238 77.253.217.116:34454
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668377
    [ ukryj nagłówki ]

    Pan A.L napisał:

    >> W każdej rzeczy trzeba widzieć dobre strony. To, że w setce
    >> studentów trafi się może pięciu kumatych, to wiadomo. A dzięki
    >> takiemu zabiegowi dydaktycznemu od razu wiadomo którzy to są.
    >
    > Cale doswiadczenia mialo inny cel. Wadze uniwersyteckie doszly
    > do wniosku ze nie potzreba miec laboratoriow w ktorych bedzie
    > sie budowalo i moerzylo rzeczywiste uklady. Wystarczy symulacja
    > komputerowa.

    Rzecz nie w tym jaki cel, ważny efekt.

    > Zawiazalo sie lobby opozycyjne ktorego bylem czlonkiem, i ten
    > eksperument mial pokazywac nonsensownosc edukacji opartej o
    > "laboratorium wirtualne"

    Z dorosłymi ludźmi, to pół biedy. Student jak się z powodu tak
    marnie prowadzoneych zajęć nie nauczy, to nie będzie umiał.
    A jak nie będzie umiał, to nie będzie się do niczego nadawał.
    A jak nie będzie się do niczego nadawał, to będzie musiał wrócić
    do nauki i się dokształczić. Iteracyjnie, aż do skutku. Metoda
    taka pochłania wiele energii i to jest jedna z jej głównych wad.

    Gorzej, że ludzie odpowiedzialni za edukacje dzieci też miewają
    podobne pomysły. Są tacy, którzy wierzą (albo świetnie wiarę
    udają), że nie potrzeba dziecku pokazywać nudnych doświadczeń
    z ciężarkami zsuwającymi się po równi pochyłej albo swobodnie
    spadającymi. Lepiej pokazać mu ciekwą symulację tych zjawisk.
    Tyle że dziecko podobne rzeczy nieraz już na ekranie widziało.
    A to dwie myszy gonione przez kota Jinksa spadają z krawędzi
    stołu, a to znowu tenże kot lub inny miś Yogi leci w przepaść.
    Dziecko, które jeszcze świata nie zna, samo nie oceni, czy
    prawdziwa jest mechanika disneyowska, czy newtonowska, jeśli
    jedną i drugą znać będzie tylko z ekranu.

    --
    Jarek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: