  • Data: 2015-12-09 22:10:10
    Temat: Re: Podkręcanie PIV
    Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:1ja9iq3wps7jd$.sxc8pkn0rtdr.dlg@40tude.
    net...
    > Chciałbym podrasować starego peceta z:
    > Intel(R) Pentium(R) 4 Processor 745 supporting HT Technology
    > (512K Cache, 3.00 GHz, 800 MHz FSB) SL6WK. Pamięta jeszcze ktoś jak
    > dalece jest sensowne podkręcanie tegoż? I nie chodzi mi o jakieś
    > wyczynowe czyw wręcz rekordowe dane. Komp będzie używany przez mało
    > gramotną w te kolocki osobę (do poganiania przeglądarki z fejsbukiem i
    > do skejpa) więc stabilność ważna.

    Nie napisałeś jaką masz płytę główną, jaki zasilacz.
    p4 ogólnie to były słabe procesory.
    Miałem 630 podkręcony do 3,8GHz i zalman 7700 na min obrotów nie wyrabiał. Na
    pełnej prędkości wentylatora po kilku godz. na cpu miałem >100*C.
    Dopiero montaż wodnego chłodzenia dało ciszę. Lepiej zobacz co obsłuży płyta
    główna i zmień cpu (nawet core duo będzie wydajniejsze).