  • 31. Data: 2012-08-07 21:44:35
    Temat: Re: Poczekam? Nie, nie poczekam...
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@1...dyndns.org.invalid> napisał w
    wiadomości news:120807.192944.pms.2851.47@int.dyndns.org.invali
    d...

    > art. 19.
    > 3.Poza obszarem zabudowanym, na jezdniach dwukierunkowych o dwóch pasach
    > ruchu, kierujący pojazdem objętym indywidualnym ograniczeniem prędkości
    > albo pojazdem lub zespołem pojazdów o długości przekraczającej 7 m jest
    > obowiązany utrzymywać taki odstęp od pojazdu silnikowego znajdującego się
    > przed nim, aby inne wyprzedzające pojazdy mogły bezpiecznie wjechać w lukę
    > utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli
    > kierujący pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest
> [...]

    OT

    Jak miło zobaczyć, ze jeszcze jest ktoś nas pms, kto potrafi podać argument
    i rozwiązanie, zamiast odsyłać w próżnie rozpoczynając flejma.

    ps. thx, znów sie człowiek czegoś nauczył.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 32. Data: 2012-08-07 21:50:45
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 19:29, 'Tom N' pisze:
    > utrzymywaną między tymi pojazdami. Przepisu tego nie stosuje się, jeżeli
    > kierujący pojazdem przystępuje do wyprzedzania lub gdy wyprzedzanie jest
    > zabronione.

    Czy kierujący pojazdem przystępował do wyprzedzania lub czy wyprzedzanie
    było zabronione? Jeśli tak to w którym miejscu widać linię ciągłą lub
    inny znak zabraniający tego manewru?

    --
    Pozdr.

  • 33. Data: 2012-08-07 22:01:58
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <jvrrpo$vg9$1@mx1.internetia.pl>
    DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Czy kierujący pojazdem przystępował do wyprzedzania lub czy wyprzedzanie
    > było zabronione? Jeśli tak to w którym miejscu widać linię ciągłą lub
    > inny znak zabraniający tego manewru?

    Ale co sugerujesz? Że ten fragmentaryczny cytat z przepisu to jest
    czyjś pogląd na opisywaną sprawę? (tzn., że z tego powodu cytowany
    przepis nie miał zastosowania w omawianym przypadku?)

    Jeśli tak, to podaj jeszcze jakiś przepis wyłączający, w
    przedstawionej sytuacji, zasadę ograniczonego zaufania wyprzedzającego
    w stosunku do wyprzedzanego.

    --
    Jacek Politowski

  • 34. Data: 2012-08-07 22:02:16
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-08-07 21:50, DoQ pisze:

    > Czy kierujący pojazdem przystępował do wyprzedzania

    Ciężko stwierdzić - długi prawy łuk z górką... Mógł się szykować,
    siedział sporo wyżej, widział więcej...

    > lub czy wyprzedzanie było zabronione?

    Zasadniczo, jeżeli widoczności nie ma, to wyprzedzać nie wolno.

    > Jeśli tak to w którym miejscu widać linię ciągłą lub
    > inny znak zabraniający tego manewru?

    Nie potrzeba znaku żadnego znaku (pion/poziom). Inna sprawa, że
    patrząc po tym co podlinkowano, to jednak:

    Art. 24.
    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;

  • 35. Data: 2012-08-07 22:07:14
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:01, Jacek Politowski pisze:
    > Ale co sugerujesz? Że ten fragmentaryczny cytat z przepisu to jest
    > czyjś pogląd na opisywaną sprawę? (tzn., że z tego powodu cytowany
    > przepis nie miał zastosowania w omawianym przypadku?)

    A miał?

    > Jeśli tak, to podaj jeszcze jakiś przepis wyłączający, w
    > przedstawionej sytuacji, zasadę ograniczonego zaufania wyprzedzającego
    > w stosunku do wyprzedzanego.

    Czyli TIRa nigdy nie wyprzedzisz bo NIGDY nie widzisz czy nie wisi na
    zderzaku drugiemu?

    --
    Pozdr.

  • 36. Data: 2012-08-07 22:09:09
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:02, Artur Maśląg pisze:
    > Ciężko stwierdzić - długi prawy łuk z górką... Mógł się szykować,
    > siedział sporo wyżej, widział więcej...

    Mnie uczono że zamiar przystąpienia do wyprzedzania sygnalizuje się
    najpierw kierunkowskazem.

    > Zasadniczo, jeżeli widoczności nie ma, to wyprzedzać nie wolno.

    Na prostej drodze nie było widoczności?

> [...]
    > 7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    > przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;

    A gdzie tam jest wzniesienie?

    --
    Pozdr.

  • 37. Data: 2012-08-07 22:17:45
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <jvrsol$2sp$1@mx1.internetia.pl>
    DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Czyli TIRa nigdy nie wyprzedzisz bo NIGDY nie widzisz czy nie wisi na
    > zderzaku drugiemu?

    To u nas na drogach nie występują nigdy choćby zakręty w lewo?
    (nie mówiąc już o innych metodach zobaczenia co się dzieje z
    przodu...)

    --
    Jacek Politowski

  • 38. Data: 2012-08-07 22:19:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 07-08-2012 22:17, Jacek Politowski pisze:
    > To u nas na drogach nie występują nigdy choćby zakręty w lewo?
    > (nie mówiąc już o innych metodach zobaczenia co się dzieje z
    > przodu...)

    Ale może odniesiesz się do omawianego filmu zamiast wymyślać fortepiany?
    Gdzie tam widzisz zakręty?

    --
    Pozdr.

  • 39. Data: 2012-08-07 22:24:30
    Od: R2r <b...@a...pl>

    W dniu 2012-08-07 18:44, Kazimierz Uromski pisze:

    > Nie. Nie wolno mu jedynie przyspieszać.

    "Art. 3. 1. Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są
    obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną
    ostrożność, *unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować
    zagrożenie bezpieczeństwa* lub porządku ruchu drogowego, ruch ten
    utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny
    oraz narazić kogokolwiek na szkodę. *Przez działanie rozumie się również
    zaniechanie.*"

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __

  • 40. Data: 2012-08-07 22:27:16
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <jvrtfu$2sp$3@mx1.internetia.pl>
    DoQ <p...@g...com> wrote:

    > Ale może odniesiesz się do omawianego filmu zamiast wymyślać fortepiany?
    > Gdzie tam widzisz zakręty?

    Tam akurat widziałem delikatny prawy łuk. Tym bardziej nie miejsce
    do wyprzedzania...

    --
    Jacek Politowski