  • Data: 2014-05-16 19:56:30
    Temat: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: Marek Borowski <m...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 5/16/2014 12:06 PM, Atlantis wrote:
> [...]
    > programowania MCU (do tej pory tylko AVR-y) i wypróbowania 32-bitowych
    > układów STM.
    >
    > Mam jednak kilka pytań:
    >
    > 1) Ponieważ w wielu swoich projektach wykorzystuję interfejs Ethernet,
    > chciałbym się dowiedzieć jak to jest realizowane na tej platformie.
    > Przeważnie korzysta się z ENC28J60, tak samo jak na ATmegach, czy może
    > warto zainteresować się układami z wbudowanym kontrolerem? Pytam,
    > ponieważ te które widziałem nie posiadały wbudowanego transceivera i
    > trzeba było dołączyć do nich zewnętrzny układ PHY. Które rozwiązanie
    RMII/MI nie jest naprostszym sposobem podlaczeniem wymaga sporo lini,
    niektore uklady PHY konfiguruja sie na podstawie stanu mulipleksowanych
    po resecie lini, trzeba pamietac o tym ze PHY tez ma wlasny adress.
    Sam kontroler ethernetu w STM32 ma dedykowane DMA i dziala bez zarzutu.

    > 2) Jaki stos powinienem zastosować? Coś w rodzaju uIP, czy też z uwagi
    > na większe zasoby sprzętowe warto od razu zainteresować się lwIP?
    Stosuje LwIP, ma multum opcji konfiguracyjnych, bardzo rozbudowane logi.
    Od razu sie nastaw ze zapoznanie sie z tym stosem to nie bedzie 5 minut.
    Na 128kB udalo mi sie postawic webserver, mailserver i pare dedykowanych
    "demonow". Ale powiedzmy sobie szczerze do sieci to jest min. 8MB i linux.

    > 3) Jakich transferów mogę się spodziewać? Podejrzewam, że będzie lepiej
    > niż na duecie Mega328 + ENC28J60. Jak bardzo lepiej? ;)
    wget mi pokazuje 2.6 MB/s.

> [...]
    > Ethernetem również skleciłem PCB z Megą328 i ENC28J60. Prawie z niej nie
    > korzystałem... Podobnie zakupione jakiś czas temu Arduino od paru
    > miesięcy leży w szufladzie. Po prostu gdy chcę zbudować jakiś układ ze
    > znanych sobie i/lub dobrze opisanych części, po prostu robię projekt
    > płytki, wytrawiam ją i buduję co mam zbudować. Nie tworzę tego samego
    > dwa razy, za pierwszym razem na pająku/płytce stykowej. Czy takie
    > podejście sprawdzi się również w przypadku STM32, czy tutaj jednak
    > powinienem zainwestować w jakieś płytkę prototypową?
    Zalezy co chcesz. Mi plytki ewaulacyjne zdecydowanie ulatwiaja
    uruchamianie wlasnych urzadzen.

    > 5) Jak taki MCU radzi sobie z szyfrowaniem AES? Powinienem się
    > spodziewać zauważalnych przestojów?

    Materialy marketingowe twierdza ze daje spokojne radze.
    Ale nie mam w tym temacie doswiadczen.

    Pozdrawiam

    Marek