  • Data: 2014-05-17 20:51:48
    Temat: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: mk <reverse_lp.pw@myzskm> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-17 18:58, Marek pisze:
    > nic
    > ale
    >
    > 72Mhz i zapchałeś 100Mbit ethernet? Ten stm był z wbudowanym eth. użyty
    > był dma?

    STM32F107, czyli miał wbudowany kontroler Ethernet.
    DMA był użyty. W ogóle w STM32 DMA od Ethernetu to już całkiem
    zaawansowana maszynka, ale jej potencjał nie był dobrze wykorzystywany
    przez drivery jakie (wtedy, nie wiem jak dziś) dostarczało ST (np.
    stosowanie pooling w oczekiwaniu na zwolnienie przez DMA bufora, gdy
    wszystkie bufory wysyłkowe się zapchały, a mamy już gotową porcję
    danych; kopiowanie danych między lwIP, a diverem).
    Mimo to rura TCP była w stanie przenosić pod 11 MB/s, co (uwzględniając
    narzuty) jest bliskie nasycenia Ethernetu 100M.
    Też byłem mile zaskoczony. Biblioteki komercyjne (np. od Express Logic)
    zaczęły się chwalić możliwością nasycenia Ethernetu dopiero wraz z
    nadejściem STM32F207 (120 MHz, 128 kB RAM).

    pzdr
    mk