  • Data: 2014-05-17 00:19:38
    Temat: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 16 May 2014 12:06:31 +0200, Atlantis <m...@w...pl>
    wrote:
    >Potem eksperymentując z
    > Ethernetem również skleciłem PCB z Megą328 i ENC28J60. Prawie z
    niej nie
    > korzystałem... Podobnie zakupione jakiś czas temu Arduino od paru
    > miesięcy leży w szufladzie. Po prostu gdy chcę zbudować jakiś układ
    ze
    > znanych sobie i/lub dobrze opisanych części, po prostu robię projekt
    > płytki, wytrawiam ją i buduję co mam zbudować. Nie tworzę tego
    samego
    > dwa razy, za pierwszym razem na pająku/płytce stykowej.

    Robilem bardzo podobnie, tzn. najpierw pająk na stykowej. Jak taki
    układ pochodził trochę (aż koty zaczynanały z nudów wyciągać kabelki
    z tego pająka) to robilem płytkę docelową. Po kilku układach
    zorientowałem się, że buduje układy z powtarzających się elementów,
    więc może zaprojektować taką uniwersalną płytkę (i zrobić ją w kilku
    egz.) która będzie miała miejsce na wszystkie najczęściej używane
    podzespoły, wlutowywane na miarę potrzeb. I tak powstała prywatna
    płytka "ewaluacyjna" z pic32, encj, can, usb host, rfm12b, 5
    przekaźników, 2 we 230V przez optoizolacje, złącze z 8 uniwersalnych
    I/O, złącze do tel. gsm, złącze do zasilania (i ładowania) z aku 12V
    (płytka w 1 wersji robi za centralkę alarmową) itd. Teraz właściwie
    każdy pomysł realizuje na tej plytce wlutowując tylko to, co
    potrzeba. Nawet teraz na pająku nic nie testuję tylko od razu tą
    uniwersalną płytkę składam.

    --
    Marek