  • Data: 2014-05-17 00:14:06
    Temat: Re: Początki z STM32 - Ethernet i kilka innych kwestii
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-05-16 19:56, Marek Borowski pisze:

    > RMII/MI nie jest naprostszym sposobem podlaczeniem wymaga sporo lini,

    Chyba jednak nie jest aż tak źle, jak w przypadku np. RTL8019? ;)

    > niektore uklady PHY konfiguruja sie na podstawie stanu mulipleksowanych
    > po resecie lini, trzeba pamietac o tym ze PHY tez ma wlasny adress.
    > Sam kontroler ethernetu w STM32 ma dedykowane DMA i dziala bez zarzutu.

    Jak mniemam istnieją jakieś biblioteki, które ułatwiają skonfigurowanie
    układu i nawiązanie komunikacji?

    > Stosuje LwIP, ma multum opcji konfiguracyjnych, bardzo rozbudowane logi.
    > Od razu sie nastaw ze zapoznanie sie z tym stosem to nie bedzie 5 minut.

    Przymierzam się do zakupu tej książki:
    http://www.kamami.pl/index.php?productID=178588
    To chyba powinno być dobre wprowadzenie do tematyki.

    > Na 128kB udalo mi sie postawic webserver, mailserver i pare dedykowanych
    > "demonow". Ale powiedzmy sobie szczerze do sieci to jest min. 8MB i linux.

    Tutaj nie chodzi o rozwiązania "do sieci" ale raczej o urządzenia
    pełniące określoną funkcję, które mogą się kontaktować z użytkownikiem i
    światem przez sieć. Czyli jak już wspominałem - nie budowałbym w ten
    sposób internetowego radia, routera albo jakiejś pamięci NAS. Jednak
    zegar z synchronizacją czasu i konfiguracją przez WWW/telnet, zamek
    raportujący zdarzenia do zewnętrznego serwera, jakiś zestaw czujników -
    to już inna sprawa.

    > wget mi pokazuje 2.6 MB/s.

    Więc faktycznie jest zauważalna różnica w porównaniu z AVR-ami i
    ENC28J60. ;)