-
X-Received: by 10.140.19.136 with SMTP id 8mr982277qgh.13.1462190694597; Mon, 02 May
2016 05:04:54 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.140.19.136 with SMTP id 8mr982277qgh.13.1462190694597; Mon, 02 May
2016 05:04:54 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!go
blin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!88no780011qga.1!news-out
.google.com!c13ni22733qge.1!nntp.google.com!88no780006qga.1!postnews.google.com
!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Mon, 2 May 2016 05:04:54 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=212.39.34.44;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 212.39.34.44
References: <ng2j3a$h97$1$opajak@news.chmurka.net>
<5724e84c$0$695$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<5724f85a$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
<572609ae$0$22821$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@g...com>
<e...@4...net>
<b...@g...com>
<1ldyw43go2i8d.1ine6rf8n1arh$.dlg@40tude.net>
<f...@g...com>
<3jj6xgckmw5$.13qyvflwh9vek$.dlg@40tude.net>
<2...@g...com>
<b52ih2o7kvxg$.1gbn6c0ljni9x$.dlg@40tude.net>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <2...@g...com>
Subject: Re: Po cholere te ciezarki.
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Mon, 02 May 2016 12:04:54 +0000
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:36230
[ ukryj nagłówki ]W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:42:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >>>> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
.html
> >>>
> >>> No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
> >>> kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
> >>> w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
> >>> kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
> >>> oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
> >>> mechanizmu).
> >>
> >> To jest takze na drgania poprzeczne.
> >
> > Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.
>
> Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
> walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?
Owszem, może i to ma jakiś sens, bo obroty koła aż tak się nie zmieniają jak obroty
silnika, nie ma harmonicznych itd.
>
> >> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
> >> amplitude przylozyc potrafi.
> > Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może
> > poślizgnąć, rozpraszając energię.
>
> Mogloby, ale nie o to chodzi. Pracuje na drgania promieniowe.
> A zasade podal poprzednik.
>
> Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
> to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.
No, to już tak samo jak guma. Zamiast sprężystości gumy jest bezwładność kulek i
kołowy ruch, im szybciej kulka poleci w prawo, tym szybciej wróci potem w lewo.
>
> >>> Ale właśnie mi się
> >>> przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
> >>> wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
> >>> nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
> >>> nie rozbierałem.
> >>
> >> IMO - nie ma.
> >
> > Są sprężyny w tarczy sprzęgła.
>
> Sa, ale w przy wiekszej ilosci cylindrow tez sa.
> Maluch mial zaplon co obrot i
>
> >> Wykorbienia na wale co 120 stopni
> > No właśnie nie są co 120 stopni.
>
> Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.
Nie pamiętam dokładnie liczb, ale to jest jakoś stopień i trochę na plusie w jednym,
a w drugim jakiś ułamek stopnia na minusie. Nie ma dokładnie 120 stopni.
>
> Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
> - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.
To chyba żeby chłodnica nie wpadała w rezonans.
W ogóle, w dzisiejszych czasach takie wibracje, rezonanse to się przewiduje bardzo
łatwo, a kiedyś, kiedy nie było takich narzędzi symulacyjnych, były szybkie akcje
dokładania ciężarka tu czy tam i eksperymentalne dobieranie jego masy. W starych
samolotach Boeinga to było normalne że wsuwana zasłonka w oknie brzęczała. Dzisiaj to
się nie zdarza, cały model samolotu siedzi w komputerze i wszystkie mody drgań są
znane, ale dzisiaj mój telefon ma pewnie więcej mocy obliczeniowej niż superkomputery
z czasów kiedy projektowali 747.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.16 15:07 J.F.
- 02.05.16 15:57 Konrad Anikiel
- 02.05.16 16:28 J.F.
- 02.05.16 16:41 Konrad Anikiel
- 02.05.16 17:32 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
Najnowsze wątki
- 2025-01-17 Warszawa => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-01-17 Natalia z Andrychowa
- 2025-01-17 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-17 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-17 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-17 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-01-17 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-17 Warszawa => Developer .NET (mid) <=
- 2025-01-17 Ostrów Wielkopolski => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2025-01-17 Katowice => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-17 Wróblewo => Analityk finansowy <=
- 2025-01-17 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-17 pradnica krokowa
- 2025-01-17 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-17 Warszawa => Helpdesk Specialist <=