-
Data: 2016-05-02 14:04:54
Temat: Re: Po cholere te ciezarki.
Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:42:24 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> Dnia Mon, 2 May 2016 04:19:23 -0700 (PDT), Konrad Anikiel napisał(a):
> > W dniu poniedziałek, 2 maja 2016 13:02:27 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
> >>>> http://coltmania.pl/silnik/roznice-w-polosiach-t1908
.html
> >>>
> >>> No racja, jest takie cuś. Na skrętne drgania. Ale to bardzo sztywny
> >>> kloc jest, jak coś tłumi to raczej na wysokiej częstotliwości. No i
> >>> w rezonans jak wpadnie przy swojej częstotliwości własnej, to w
> >>> kosmos nie odleci, najwyżej się poślizgnie o kawałek obrotu na tej
> >>> oście i tyle (wtedy jest tłumienie, czyli to już nie ta klasa
> >>> mechanizmu).
> >>
> >> To jest takze na drgania poprzeczne.
> >
> > Promieniowe? Przecież to się obraca, nie może tak sobie zmienić środka ciężkości,
bo dopiero się zacznie taniec z niewyważeniem.
>
> Zacznie, albo skonczy - pamietasz jeszcze temat "wywazenie elatycznego
> walu" i "predkosc/omega krytyczna" ?
Owszem, może i to ma jakiś sens, bo obroty koła aż tak się nie zmieniają jak obroty
silnika, nie ma harmonicznych itd.
>
> >> Nie ma tlumienia w sensie rozpraszania energii - ale sile zmniejszaja
> >> amplitude przylozyc potrafi.
> > Nie wiem jak to działa, ale potrafię sobie wyobrazić że to się może
> > poślizgnąć, rozpraszając energię.
>
> Mogloby, ale nie o to chodzi. Pracuje na drgania promieniowe.
> A zasade podal poprzednik.
>
> Jest jeszcze wersja bez gumy/sprezyny, kulki w rowku na obwodzie - to
> to nie wiem jak dziala, ale widac dziala, skoro stosuja.
No, to już tak samo jak guma. Zamiast sprężystości gumy jest bezwładność kulek i
kołowy ruch, im szybciej kulka poleci w prawo, tym szybciej wróci potem w lewo.
>
> >>> Ale właśnie mi się
> >>> przypomniało że w trzycylindrowych silnikach musi być podobny
> >>> wynalazek na wale, bo suwy cztery, a gary trzy, zawsze coś będzie
> >>> nierówno. Tylko nie wiem gdzie konkretnie, miałem kiedyś Matiza ale
> >>> nie rozbierałem.
> >>
> >> IMO - nie ma.
> >
> > Są sprężyny w tarczy sprzęgła.
>
> Sa, ale w przy wiekszej ilosci cylindrow tez sa.
> Maluch mial zaplon co obrot i
>
> >> Wykorbienia na wale co 120 stopni
> > No właśnie nie są co 120 stopni.
>
> Mysle ze sa, ale nie rozbieralem.
Nie pamiętam dokładnie liczb, ale to jest jakoś stopień i trochę na plusie w jednym,
a w drugim jakiś ułamek stopnia na minusie. Nie ma dokładnie 120 stopni.
>
> Niesymetrie mozna zobaczyc w samochodach np na wentylatorze chlodnicy
> - tam lopaty nie sa rowno rozstawione.
To chyba żeby chłodnica nie wpadała w rezonans.
W ogóle, w dzisiejszych czasach takie wibracje, rezonanse to się przewiduje bardzo
łatwo, a kiedyś, kiedy nie było takich narzędzi symulacyjnych, były szybkie akcje
dokładania ciężarka tu czy tam i eksperymentalne dobieranie jego masy. W starych
samolotach Boeinga to było normalne że wsuwana zasłonka w oknie brzęczała. Dzisiaj to
się nie zdarza, cały model samolotu siedzi w komputerze i wszystkie mody drgań są
znane, ale dzisiaj mój telefon ma pewnie więcej mocy obliczeniowej niż superkomputery
z czasów kiedy projektowali 747.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.05.16 15:07 J.F.
- 02.05.16 15:57 Konrad Anikiel
- 02.05.16 16:28 J.F.
- 02.05.16 16:41 Konrad Anikiel
- 02.05.16 17:32 WM
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-18 ulaskawienia
- 2025-03-18 Gdynia => Sales Executive / KAM <=
- 2025-03-18 42 MILIARDY ZŁOTYCH ZYSKU W ROK. DLACZEGO BANKI TYLE ZARABIAJĄ W POLSCE?
- 2025-03-17 Nie matura lecz chęć szczera ...
- 2025-03-17 Pendrive zdycha, czy coś jeszcze innego? Problem z plikami.
- 2025-03-17 Odkurzacz Smapp Dynamic - dawny Zelmer
- 2025-03-17 Nagra IV i zewnętrzny pilot
- 2025-03-17 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-17 Warszawa => Junior Account Manager <=
- 2025-03-17 Białystok => Gen AI Engineer <=
- 2025-03-17 Białystok => Generative AI Engineer <=
- 2025-03-17 Częstochowa => Backend Developer (Node + Java) <=
- 2025-03-17 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-03-17 China-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2025-03-17 Chiny-Kraków => Senior PHP Symfony Developer <=