    From: luxcamera <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Plyty DVD do przechowywania zdjec
    Date: Thu, 15 Oct 2009 06:25:53 +0200

    Polon pisze:
    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.
    >
    > Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.
    >
    > Polon

    Nie jestem Wszystkowiedzącą Wiedźmą Ple Ple, ale na ile mi moje
    ograniczenia pozwalają, na tyle staram się zgłębić temat.
    Z rozmów kuluarowych z prowadzącymi odbytych podczas szkoleń dotyczących
    nośników danych (TDK, Verbatim, Sony, Kodak) oraz internetowego
    "grzebactwa" wynikło mi, że wszystkie nośniki -R oraz +R są wykonywane w
    oparciu o dość nietrwałe związki cyjaninowe. Dziwiło to nawet wiele
    osób, bo już malarze odrzucali tego typu barwniki w związku z ich
    rzeczoną nietrwałością.
    Suma sumarum, żeby nie popadać w skrajne gadulstwo, polecam, jeśli
    musisz na płytkach, jako jedynie słuszne płyty DVD-RAM, a jeśli nie
    musisz na płytkach, to idealna jest macierz dyskowa RAID 1.
    Ra-V
    www.luxcamera.com
    www.mylightsensitivity.blogspot.com
    Nie po to Bóg dał nam inteligencję, żebyśmy mieli ułatwiać sobie życie.