  • Data: 2009-10-15 15:06:22
    Temat: Re: Plyty DVD do przechowywania zdjec
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie plyty DVD mozecie polecic, takie aby fotki na nich nagrane byly
    > bezpieczne przez maksymalna ilosc lat.

    Ja używam Verbatim DVD+R, tych najdroższych powszechnie dostępnych.
    Myślę, że z 10 lat wytrzymają, o ile nie dłużej. Z tego co kojarzę i
    stosuję, warto nagrywać z niską prędkością, nie najwyższą.
    Ostatnio testowałem stare płyty CD-R, nagrywane w latach 1995-1997, czyli
    12-14-letnie, firm Philips, Multidisc (jakieś badziewie), BTC (też
    badziewie) i Hawk (najgorsze badziewie jakie kiedykolwiek spotkałem).
    Wszystkie dało się odczytać w całości. Przechowywane w raczej niskich
    temperaturach i ciemności.
    Wszystkie zdjęcia trzymam równocześnie na dyskach twardych, a 15GB
    najważniejszych jeszcze osobno online.

    > Swoja droga to jestem ciekaw jak dlugo format DVD bedzie uzywany.

    Dopóki alternatywa nie stanieje. Nawet olewając koszt urządzenia, płytka
    BlueRay rozsądnego producenta kosztuje 20zł, czyli cena za 1GB 4x wyższa niż
    DVD-R. Jak będzie 2x wyższa to pewnie zaczniemy się przesiadać.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]