  • Data: 2015-07-15 17:46:43
    Temat: Re: Płytka do przetwornicy
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:mo5se2$5ar$...@n...news.atman.pl...
    >Ja odparowałem ścieżkę 100 mils robiąc niechcący zwarcie
    >na obciążeniu triaka zasilanego z 230V. Najdziwniejsze było

    A triak przezyl ?

    >to, że nie przepaliła się w jednym punkcie, czego bym się
    >spodziewał przy tak niedużym w sumie napięciu, lecz w jednej
    >chwili zniknęła cała, na długości ~6 cm. Produkty rozkładu
    >odbiły się ślicznie na płytce zamontowanej 12 mm ponad nią.
    >Normalnie Hiroszima... :-)

    Glowy nie dam, ale przy 230V to w razie przerwania w jednym miejscu
    powinno chyba jakies wyladowanie lukowe podtrzymac przeplyw ... i
    odparowywanie reszty sciezki.

    Ja widzialem zas komputer po burzy. Komputer byl z modemem,
    karta IO zadymila ... tylko ze przepalily sie koncowki scalaka (QFP),
    a sciezki tylko lekko lakier sciemnily.
    Koncowki cienkie ... ale jednak grubsze niz sciezki ... chyba.

    I prawde mowiac nie jestem pewny - przepalily sie koncowki zasilania i
    masy - czy prad przyszedl z modemu po RS, czy zasilacz w kompie
    zwariowal od bliskiego pioruna, dal przepiecie, a ta kostka zadzialala
    jak zenerka i zabezpieczyla cala reszte.
    Bo poza karta wszystko inne przezylo ..

    J.