  • 11. Data: 2010-06-12 07:14:32
    Temat: Re: [Play] - "Przekręt dnia"
    Od: Grzegorz Jablonski <g...@i...com>

    On 06/11/2010 11:22 PM, tl wrote:
    > Użytkownik "Chris"<chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> napisał w wiadomości
    > Nie chce mi się wnikać w treść ale analogicznie co bankowi do Twojej umowy
    > ze sklepem. Kupujesz towar a rozliczasz się z bankiem, trzecim podmiotem. To
    > samo Paypal , Visa, Mastercard itd itp. To się nazywa posrednictwo.

    TPSA nie mogla wystawiac faktur za uslugi wykonane przez NOM. Cos sie od
    tego czasu w przepisach zmienilo, ze teraz mozna?

    Pozdrawiam,
    GWJ

  • 12. Data: 2010-06-12 07:39:56
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-11 23:22, tl pisze:

> [...]
    > ze sklepem. Kupujesz towar a rozliczasz się z bankiem, trzecim podmiotem. To
    > samo Paypal , Visa, Mastercard itd itp. To się nazywa posrednictwo.

    Zakładając, że operator ma koncesję na usługi finansowe itp. Zauważ, że
    wszelkie płatności przez komórkę do tej pory są blokowane przez brak
    możliwości rozliczeń z trzecią stroną, więc trudno zrozumieć, dlaczego
    to może działać.

  • 13. Data: 2010-06-12 07:40:38
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Chris" napisał w wiadomości

> [...]
    numeraty/rozrywka

    > I tu nasuwa się pytanie, czy takie działanie operatora jest legalne?
    > Bo co operator ma do mojej ewentualnej umowy z jakimś innym podmiotem
    > gospodarczym?
    > Przecież ja operatora nie upoważniałem do pobierania jakichkolwiek opłat
    > za przychodzące do mnie SMS-y!

    W przytoczonym przykładzie jak najbardziej. Zamawia się płatne treści
    u operatora. Skąd operator takie treści pobiera to jego sprawa.
    I nikomu nic do jego umowy z podmiotem trzecim.

    Upewnij się, że Play takich informacji nie sprzedaje, a dopiero potem
    możesz zacząć interwencje w urzędach.

  • 14. Data: 2010-06-12 07:41:00
    Temat: Re: [Play] - "Przekr?t dnia"
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-11 22:27, brum pisze:

    > czytales regulamin uslugi ?

    Czyj regulamin? Operatora?

    > jesli wysylasz sms z zamowieniem tresci, to zgadzasz sie na pobieranie oplat

    Operator pobiera opłaty zgodnie z cennikiem. Proszę o wskazanie
    stosownej pozycji cennika.

  • 15. Data: 2010-06-12 10:52:02
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Czyj regulamin? Operatora?

    tak

    > Operator pobiera opłaty zgodnie z cennikiem. Proszę o wskazanie stosownej
    > pozycji cennika.

    slusznie, prosze bardzo:
    http://www2.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documen
    ts/ind/wo_gnc_wszyscy_v3.pdf
    moze byc ? (bez czepiania sie, ze nieaktulne...)

  • 16. Data: 2010-06-12 12:47:03
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał w wiadomości

    > slusznie, prosze bardzo:
    > http://www2.era.pl/repositories/era_pl_repo1/documen
    ts/ind/wo_gnc_wszyscy_v3.pdf
    > moze byc ? (bez czepiania sie, ze nieaktulne...)

    Strzał o tyle niecelny, że PTC sama jest dostawcą zamawianych treści.
    I to z Erą zawiera się umowę o dostarczanie prenumeraty.
    Kto jest autorem treści to już sprawa operatora i jego umowy
    z innym podmiotem gospodarczym.

    W regulaminie Play operator wykręca się od odpowiedzialności
    za dostawę czy działanie prenumeraty, rezerwując sobie wyłącznie
    prawo do poboru opłat za pośredniczenie.

  • 17. Data: 2010-06-12 13:13:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Jun 2010 19:36:58 +0200, Chris wrote:
    >Na telefon w Playu właśnie dostałem SMS-a o treści:
    >"WOW! Przez 7 dni BEZPLATNIE korzystaj z prenumeraty WKRET DNIA.
    >Wlacz sie do gry wysylajac sms START WKRET na nr 51003.

    Era to robi nagminnie, no nie, ostatnio jakby jej troche przeszlo.
    Wychowanie kapitalistyczne sie klania - skoro czytasz "7 dni
    BEZPLATNIE" to od razu sobie zadaj pytanie co dalej.

    Trzeba erze jednak przyznac ze po 5 dniach wysylaja stosownego sms z
    uprzedzeniem. No i nie wlaczaja tych uslug samodzielnie, choc tu jeden
    kolega ma inne zdanie :-)

    J.

  • 18. Data: 2010-06-12 13:23:46
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 00:11:25 +0200, Chris wrote:

    >Podpisując z bankiem umowę o kartę płatniczą, upoważniam bank do
    >obciążania mojego konta z tytułu operacji wykonanych tą kartą.
    >Operatora do takich działań nigdy nie upoważniałem, więc porównanie jest
    >całkowicie nietrafne.

    W zasadzie upowazniasz - wysylajac stosownego sms zamawiasz taka
    usluge. W przypadku ery to w ogole nie ma problemu, bo to oni sa
    dostawca uslugi.

    Jak chcesz sie podenerwowac to poszukaj jak operatorzy chca
    uczestniczyc w drobnych platnosciach, choc to akurat za pelna zgoda
    klienta.
    Albo wyslij zone do salonu i niech ustawi platnosc za swoj telefon
    poleceniem zaplaty z twojego konta - ciekaw jestem czy sie uda, ale
    obstawiam na 50% ze tak :-)

    J.

  • 19. Data: 2010-06-13 12:51:18
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Jun 2010 09:39:56 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >Zakładając, że operator ma koncesję na usługi finansowe itp.

    Pytanie czy musi miec, jest jakis wymog ?

    No i pytanie czy uslugodawca nie musi paragonow wtedy wystawiac :-)

    J.

  • 20. Data: 2010-06-13 13:05:17
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    W dniu 2010-06-13 14:51, J.F. pisze:
    > On Sat, 12 Jun 2010 09:39:56 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
    >
    > Pytanie czy musi miec, jest jakis wymog ?

    IMO tak -> Prawo bankowe

    > No i pytanie czy uslugodawca nie musi paragonow wtedy wystawiac :-)

    teraz musi, więc to on realizuje usługę, a nie jakieś FM Solutions