  • Data: 2009-01-17 19:30:37
    Temat: Re: Plasma czy LCD
    Od: Tom01 <b...@m...pl_mastif_przez_dwa_f> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin 'Cooler' Kuliński pisze:
    > 125 cd/m^2 to mniej więcej tyle, ile "daje" kartka
    > białego papieru leżąca na stole w pomieszczeniu biurowym oświetlonym (...)
    > Przypomnę, że w przypadku telewizora będzie to luminancja obserwowana w
    > skrajnych przypadkach i zwykle na niewielkim wycinku ekranu (lampa,
    > słońce w kadrze)

    A Pan uparcie zapomina, że 125 cd/m^2 to nie tylko wybiórcze białe
    elementy. To górna granica całej charakterystyki jasności. Przy bieli na
    tym poziomie, a jak napisałem, jest to trzy razy za duża biel na noc,
    wszystkie inne poziomy jasności też są trzy razy za wysokie. Wybiórcza
    wyższa jasność, jest możliwa. Odpowiada za do mechanizm dynamicznej
    zmiany "kontrastu", który każdy kto szanuje swoje oczy, wyłącza.

    > Dowodzi tego, że większość prezentowanych przez telewizor scen nie
    > zawiera w pełni nasyconej bieli

    ...co nie ma żadnego znaczenia w przedmiotowym rozważaniu.

    > Ach, a rzetelność danych podawanych przez Eizo też będziemy kwestionować?

    Mówimy o ludziach i postrzeganiu, nie firmach.

    > Tylko co z tego, że zauważa? Gdzie jest napisane, że to *przeszkadza* w
    > oglądaniu filmu?

    Proponuję zasiąść przed lampą sufitową z 2 świetlówkami 40W. Razi czy
    nie razi? Są pewne rzeczy oczywiste. Pewien poziom jaskrawości razi i
    choćby Pan spuchł, to tego nie zmieni. Mi Pan nie wierzy, więc niech Pan
    sam zrobi ankietę, czy badanie jak są ustawiane ekrany do pracy w nocy i
    zbierze opinie kiedy jest za jasno. Tak min 50 użytkowników. Ja to robię
    od lat (będzie już ponad 20) w ramach swojej pracy.

    > I że przeszkadza dużo bardziej, niż migotanie obrazu?

    Aby przeszkadzało, musiałoby być widoczne. :)

    > Przecież już to zrobiłem: nie przeszkadza mi ani rzekomo świecąca
    > niesamowicie czerń, ani rzekomo oślepiająca do bólu biel,

    Proszę nie ironizować. Mówimy o postrzeganiu i porównaniu poziomów
    czerni LCD i plazmy a nie teście granic bólu.

    Zaczyna Pan zbaczać na manowce.

    > Tak, widywałem LCD z fioletową czernią i oczywiście
    > zgodzę się, że takie przekłamanie kolorystyczne można uznać za problem.

    No. To jest już jakiś postęp. Teraz należy to rozwinąć w uogólnienie, że
    dotyczy to wszystkich LCD, a nie LCD z wyjątkiem Pańskiego. :)

    > Ale najwyraźniej zapominasz, że percepcja obrazu zależy od jego treści.

    Nie zapominam. Dlatego jestem zdeklarowanym przeciwnikiem trickowego
    windowania "kontrastu" i mechanizmów manipulujących jasnością w funkcji
    zawartości sceny.

    > A ta jest raczej różna, porównując monitor komputerowy z telewizorem.

    A czy ja gdzieś napisałem coś innego?

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!